![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::specialist
![]() Imię: zenek
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Bielawa / Monachium
Model: C-Max / S Max
Silnik: 2.0 TDCI/ 2.2 TDCI
Rocznik: 2004/2008
Postów: 509
|
![]()
Witam.
Zapytaj w tym preznie dzialajacym aso czy odbyli jazde probna z podpietym kompem on board. Niech sprawdza jak dmucha turbawka pod obciazeniem w tym zakresie obrotow. Sztangi sie nie dotyka jest ona elementem precyzyjnym i poza zasiegiem dla zwyklego zjadacza chleba. Co do 5tys za nowa dmuchawke to sa inne alternatywy! Powodzenia.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
![]()
Byłem dziś w ASO LIPSKI FORD gdzie w piątek wymienili mi cały SOFT w samochodzie na najnowszy[ 320 zl.], opowiedziałem o objawach, które pozostały i podpięli pod komputer diagnostyczny[ dziś już za darmo] i pokazało: P042F-21-(PCM) czyli EGR zablokowany w położeniu zamkniętym oraz P0490-21-(PCM) wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin. I nic innego. Czyli poleciało jednocześnie uszczelnienie turbo, i EGR. Kol. radzio s ma racje-EGR- czyli mam nadzieje że to ostatnie kłopoty przed nieodwołalnym wyzbyciem się TURBO DIESLA raz na zawsze!!! Co to znaczy że temat przeniesiony, a nie jest przeniesiony???
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia Ostatnio edytowane przez SMUTNYINDYK ; 11-01-2010 o 19:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::advanced
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 GOLD
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 302
|
![]()
Fajnie że pomogłem więc teraż blaszka 0,5 mm i po kłpocie.No chyba że elektronicznie uszkodzony to może nic nie pomóc.
A propos xsary to jeszcze poza belką ,moduł sterujący BSI (czyli CAN) +elektroniczne zegary padają jak muchy. Napisz na PW coś o swoim maxiu (cena ,rocznik,pochodzenie wersja) bo szukam dla małżonki auta i może takiego maxia poraz drugi bym zapodał. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-12-2009
Skąd: warszawa
Model: mazda 3
Silnik: 1,6 dtci y6 109 HP
Rocznik: 2004
Postów: 100
|
![]()
skoro problem jest z zamkniętym egr to zaślepienie go nie pomorze
zresztą problem wskazuje na przeładowanie - jakie były ciśnienia doładowania ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
![]()
Komputer IDS w ASO nie odczytał nadmiernego doładowania, tylko to co opisałem powyżej. Tam powiedzieli, że jak taki układ błędów się wyświetla to EGR i oni go wymieniają. Z uwagi na koszty ja spróbuję to naprawić na nieśmiertelnej Szczotkarskiej.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 13-12-2009
Skąd: warszawa
Model: mazda 3
Silnik: 1,6 dtci y6 109 HP
Rocznik: 2004
Postów: 100
|
![]() Cytat:
podziel się wrażeniami co takiego jest na szczotkarskiej ? na forum mazdy jest opisany demontaż i czyszczenie tego parszywego zaworku |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
![]()
Na Szczotkarskiej naprawiają FORDY[nie ASO], ale niestety nie chcą za nic robić nic przy innych markach[pytałem]-widocznie FORD całkowicie zaspokaja ich potrzeby[ niestety].
Co do przeładowania to jednak wydaje się że nie jest to typowy objaw, bo wtedy przy pogazowaniu na 4 lub 5 biegu następowałby tryb awaryjny prawie zawsze. Tu po wymianie softu[czego potrzebę zgłosił komputer IDS] poszarpywanie pozostało, ale tylko w zakresie obrotów silnika tak ok. 1600-2100obr/min. Jak się natomiast da od razu w przysłowiową rurę to idzie wręcz jak burza-chyba lepiej jak przed tymi wszystkimi awariami.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia Ostatnio edytowane przez SMUTNYINDYK ; 12-01-2010 o 23:43 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::expert
![]() Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,210
|
![]()
Wydaje mi sie, żę w tym roczniku już idą kable do egr. Jeśli tak to radził bym go sprawdzić i wyczyścić ( jak idą kable broń Boże zaślepiać) bo w nim może tkwić przyczyna spadku mocy. A jak idą kable, czyli jest już sterowany elektronicznie to stąd komunikat. Można na kompa podjechać i będzie wiadomo bez szukania.
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
![]() |
![]() |