|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-01-2010, 15:20 | #101 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-12-2009
Skąd: Rumia
Model: Focus
Silnik: 1,6 gaz
Rocznik: 2002
Postów: 15
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
mrozilla to dawaj czekam na jakies wlasnie sensowne rozwiazanie tez mam na gaz i marznac mi sie nie chce ja sie dowiaduje u mechanikow i tez kazdy inczej mowi takze jak ktos wpadnie na jakies jablko to podzielcie sie info Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
24-01-2010, 21:24 | #102 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-03-2008
Model: Ford Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 99
Postów: 110
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
ciągle walczę ;/
|
25-01-2010, 00:22 | #103 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-01-2010
Model: Mondeo mk2, Focus mk1
Silnik: zetec 2.0/1.8
Rocznik: 97/99
Postów: 7
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
No i mam kolejny problem z foczka, tym razem calkowicie chyba z mojej winy.
Po wymianie rozrzadu i pompy wody, nalalem nowy plyn i chcialem sie przejechac aby sprawdzic szczelnosc ukladu. Pech chcial, ze dalem sie podpuscic na swiatlach pieknej Integrze, po wpiecu na 3 bieg, a wczesniejszym ciagnieciu prawie do odciecia (silnik byl juz nagrzany), wlaczylem spokojnie trojke i poczulem zapach plynu chlodniczego, za momencik temp. wzrosta a ja stanalem na poboczu. Wlaczylem na max goracy nadmuch do srodka, a gdy temp. przestala rosnac (oparla sie juz o czerwone pole) i zaczela spadac wylaczylem silnik. Straty sa nastepujace: -dziura patrzac od przodu maski po lewej stronie w tym plastiku do ktorego dochodza rury z ukl. chlodzenia (moze to juz chlodnica? bylo juz ciemno i zimno, jutro dokladnie sprawdze), czy tam ma byc jakis korek ? Nigdzie nie moge znalezc schematu - co spowodowalo zagrzanie sie plynu? Slabo odpowietrzony uklad? w załączniku dokładne wskazanie miejsca powstania dziury na około 1.5 cm przekroju (tak jakby wyleciał stamtąd jakiś korek), nie chodzi o mały przewód ze zbiorniczka który wskazuje strzałka, lecz o miejsce bezpośrednio pod Ostatnio edytowane przez Rallyuser ; 25-01-2010 o 00:44 |
25-01-2010, 20:19 | #104 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-01-2010
Model: Mondeo mk2, Focus mk1
Silnik: zetec 2.0/1.8
Rocznik: 97/99
Postów: 7
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
problem rozwiazany, pod pasem przednim a nad chłodnicą jest taka maigstralka do ktorej ida przewody z nagrzewnicy, obudowy termostatu i jeszcze jeden, na skutek naglego zwiekszenia sie cisnienia w ukladzie wysadzilo ta magistrale, zamowiona w fordzie na jutro koszt 70zl
Ostatnio edytowane przez Rallyuser ; 25-01-2010 o 20:22 |
28-01-2010, 10:19 | #105 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-12-2009
Skąd: Rumia
Model: Focus
Silnik: 1,6 gaz
Rocznik: 2002
Postów: 15
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
ale po wymianie tej magistrali Rallyuser nie wariuje ci juz wskaznik temp?? czy ty miales jakis inny klopot??
|
01-02-2010, 22:32 | #106 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: z kraju
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 benz
Rocznik: 2000
Postów: 114
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
Czy udało się komuś odpowietrzyć ten p... układ chłodzenia ?? ja już próbowałem wszystkiego, wyciągam płyn wszystkimi rurami, wszystkimi wpuszczam, grzeje chłodzę i tak w koło i nic. Normalnie na postoju termostat się otwiera chłodnica ciepła wszystko super. Jak tylko wyjadę z garażu jadę chwile jest dobrze, potem temp spad termostat się zamyka i od tego momentu już się nie otwiera. Coś jest tu strasznie sp... POMOCY !!!
__________________
"Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiadomo na co się trafi..." |
02-02-2010, 07:57 | #107 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-03-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TI-VTC
Rocznik: 2009
Postów: 236
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
rejmont - rozumie nie nie w tym problem że termostat się zamyka w czasie jazdy , tylko silnik się przegrzewa ?
Zobacz jaką masz temp. w czasie jazdy w trybie serwisowym. Też u mnie na postoju chłodnica ciepła a teraz w zimę jak jadę z 10 km i sprawdzam to chłodnica zimna. ( widocznie to normalne w zimę może termostat się troszkę zamyka aby silnik nie był dogrzany )
__________________
Regulamin $23 Ostatnio edytowane przez niko123 ; 02-02-2010 o 08:39 |
02-02-2010, 07:58 | #108 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-03-2008
Model: Ford Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 99
Postów: 110
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
wnioskuję, że to nie kwestia odpowietrzenia, bo to niemożliwe żeby takie jaja się działy po dobrym odpowietrzeniu (bo przecież na postoju układ funkcjonuje) problem tkwi gdzieś indziej, tylko gdzie?
głupoty piszesz, jak w zimę silnik może być niedogrzany i w dodatku termostat ma tym sterować? Otóż, termostat działa na takiej zasadzie, że czy zima czy lato on ma trzymać taką samą temperaturę (oczywiście jest przedział tej temperatury, nie wiem dokładnie jaki ale na pewno ponad 80 i nie więcej jak 98 ) a żeby chłodnica się nie nagrzewała w mrozy to na zewnątrz musiało by być z -50 stopni żeby samym powietrzem schłodzić silnik do poniżej 80 stopni zanim się termostat otworzy. A jeżeli chodzi o temp u mnie to przy 90 km/h i temp -3 na zewnątrz temperatura jest na poziomie 110-116 stopni co jest niedopuszczalne gdyż wskaźnik temperatury nawet dochodzi blisko czerwonej i oczywiście ciepłe powietrze w środku na maxa, to nie jest zachowanie sprawnego układu chłodzenia.... Ostatnio edytowane przez mrozilla ; 02-02-2010 o 08:02 |
02-02-2010, 08:45 | #109 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-03-2008
Model: Ford Focus II
Silnik: 1.6 TI-VTC
Rocznik: 2009
Postów: 236
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
To jak to wytłumaczysz :
Mam foczkę dwa lata i układ mam sprawny/ zero problemów z temp i przegrzewaniem. Jak auto zostawię na postoju to po 10 min chłodnica jest gorąca, po 10 km jazdy jest zimna więc termostat się zamyka ( bo jak napisałeś same powietrze by tak chłodnicy nie schłodziło ) W trybie serwisowym : mam w czasie jazdy od 92-97. Właśnie mnie to dziwi że w czasie jazdy w zimę termostat się zamyka z a temp. 92-97 - może dlatego to nie temp. płynu tylko z czujnika z głowicy, a temp. wody jest dużo mniejsza, - nie wiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z chłodzeniem mam wszystko ok ale napisałem swoje obserwację. Kuzynek ma foczkę 1.6 i ma tak. : Foczkę ma parę lat i nawet w lato nie włączał mu się wentylator i dokładnie to sprawdziliśmy. Tryb serwisowy i odpalamy na wolnych obrotach czekamy z 15 min i nic wentylator się nie włącza ( w innych autach już po 10 min wentylator się włączał ) a w foczce stałe 94C. Aby wymusić wentylator na biegu jałowym robiliśmy przygazowanie na 3-4 tyś i temp doszło do 97c i więcej się nie dało, potem spowrotem spadło do 94c Wentylator działa włącza się wraz z załączeniem klimy ale tak wydajny układ chłodzenie mnie zadziwił. W czasie jazdy od 95-99 C Wentylator z 1.6 włącza się chyba od 105C Pewnie napiszecie - wydajne chłodzenie dopóki nie zaczną się problemy z nim związane.
__________________
Regulamin $23 Ostatnio edytowane przez niko123 ; 02-02-2010 o 08:49 |
02-02-2010, 14:06 | #110 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-03-2008
Model: Ford Focus
Silnik: 1.4
Rocznik: 99
Postów: 110
|
Odp: Odpowietrzanie układu chłodzenia
wentylator przy 102 st...
no to cieszę się, że są posiadacze fok ze sprawnym chłodzeniem, u mnie jest na pewno coś nie tak bo pisałem o temperaturze jaką mam i wentylator cały czas chodzi, więc proste, że coś zawodzi tylko co i u wielu tak właśnie jest... Ja nie mam pomysłów |
|
|
|