|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-03-2010, 19:59 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-03-2010
Skąd: Warszawa
Model: Escort
Silnik: 1.6
Rocznik: 1996
Postów: 25
|
Proszę chyba Akumulator albo coś innego
Witam Was!!!
Jest to mój pierwszy post więc przepraszam za błędy, postanowiłem napisać tego posta bo już nie wiem co mam zrobić. Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem esiego 1.6 efi 16V, Ale problem zaczął się taki że często padał akumulator, przy ładowaniu go niektóre komory nie bulgotały i nawet potrafiły zamarznąć to już wiedziałem padł aku ale przy następnym ładowaniu o dziwo wszystkie bulgoczoł ale z aku ucieka napiecie tzn. jak wezme miernik i zacznę sprawdzać napięcie na włączonym silniku to mam 13.94 czyli alternator daje prąd, po wyłaczeniu silnika ucieka napiecie z aku spada po jednej kresce ok. 2 sekund ostatnio zauwarzyłem że chamuje na 12.06V i tak zostaje a czasami spada do 5.06V i musze go ładować. Zaczołem się zastanawiać może coś go rozładowuje,radio nie może bo wyjołem bezpiecznik i dalej uciekał mi prąd co jest??? Może Wy koledzy wiecie co może być przyczyną. Pozdrawiam . |
16-03-2010, 20:04 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 09-01-2008
Skąd: Niedrzwica Kościelna kolo Lublina
Model: Escort Mk7
Silnik: 1.3 J6A + LPG
Rocznik: 96
Postów: 3,649
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
Odepnij plus akumulatora i podlacz poprzez amperomierz i popatrz ile wskazuje. To oczywiscie rob na wyjetym kluczyku.
|
16-03-2010, 20:08 | #3 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
Ja niedawno to przerabiałem i to na nowym aku. Wszystkie odbiorniki odpiąłem i nadal padał. Już miałem kupować alternator i okazało się że ukruszył się jeden z kabelków przy alternatorze w peszlu wiec na pierwszy rzut oka nie było tego widać. A poza tym masz sporo za małe ładowanie - tutaj kłania się regulator napiecia. 13.94V na włączonym silniku to co bedzie jak włączysz wentylator, światła drogowe, wycieraczki, radio, ogrzewanie tylnej szyby???
Spróbuj odłączyć klemy na noc i zobacz czy rano zakręci. Jeżeli nie zakręci to masz zwarcie w celach i rozładowuje Ci się samoczynnie aku.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka Ostatnio edytowane przez zsberg ; 16-03-2010 o 20:20 |
16-03-2010, 20:19 | #4 | |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
Cytat:
|
|
16-03-2010, 20:23 | #5 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
No tutaj podam dwa przykłady: ojca mk6 1.6 16V na ładowanie w granicach 14.25V a mój essi 14.4V (miernik elektroniczny pokazywał 14.4 a analogowy ale dobrej firmy 14.3 wiec jakiś tam margines błędu pomiarowego istnieje). Zresztą na forum podawali kiedyś prawidłowe napięcia.
Poniżej fragment z innego forum: Witam, moich dwóch znajomych ma problemy z ładowaniem akumulatoa (tak twierdzi mechanik) więc sprawdziliśmy po odpaleniu aut bez włączonego sprzętu napięcie ładowania w 4 fordach wahało się w przedziale 13,4 - 13,8 V. W sumie w normach powinno być 14,0 - 14,3 ale moze tak powinno byc w fordach. Sprawdzane modele to: Ford Escort 1997 Ford Mondeo 2001 Ford Focus 2004 Ford Fiesta 2005. Niewiele mam z tym do czynienia, ale jak mi mechanik sprawdzał napiecie ładowania to kazał WŁĄCZYĆ wszystko co możliwe (światła, ogrzewanie szyb, klimę) i dopiero wtedy robił pomiary Czy te fordy tak mają? Jakie powinno być prawidłowe?
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka Ostatnio edytowane przez zsberg ; 16-03-2010 o 20:27 |
16-03-2010, 20:27 | #6 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
|
16-03-2010, 20:30 | #7 |
ford::expert
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
Ładowanie jest dobre.
Więc problem tkwi w akumulatorze. Moim zdaniem , akumulator ma wewnętrzne zwarcie , dlatego tak szybko traci napięcie. Pewnie czeka Cię kupno nowego akumulatora.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
16-03-2010, 20:30 | #8 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
nom, magik podaje zakres 13.80-14.00V. W sumie to w granicach normy kolega ma. Wychodziło by na to ze powinienem mieć przeładowany akumulator ale nic złego się nie dzieje. Szczerze mówiąc to bez obciążenia auto pracuje jedynie zaraz po odpaleniu, ale gdy tylko zaczyna się jazde to w ruch idą co najmniej światła mijania więc ładowanie nieco spada.
Aha, w ojca essim moze być wyzsze ładowanie bo ma wersje z seryjną klimatyzacją, ale na tym wersja CLX się konczy u niego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Być może ja także mam inny alternator, tzn od innej wersji wyposażenia. alternator.jpg
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka Ostatnio edytowane przez zsberg ; 16-03-2010 o 20:46 |
16-03-2010, 20:32 | #9 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,202
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
no i dobrze opisał, że nie ważne ile jest byle za bardzo nie spadało przy obciążeniu i chyba niech to kolega sprawdzi w pierwszej kolejności.
|
16-03-2010, 20:52 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-03-2010
Skąd: Warszawa
Model: Escort
Silnik: 1.6
Rocznik: 1996
Postów: 25
|
Odp: Proszę chyba Akumulator albo coś innego
koledzy, tak jak ktoś wspomniał w poście odłacze zaraz aku od klem i jutro go rano podłączę sprawdze ale wydaje mi się że chyba aku pierdyknął i czeka mnie wymianaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|