|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-03-2010, 20:23 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
Witam
Mam służbowe mk3 kombi 2.0 tdci, 2 tygodnie temu zostało wymienione sprzęgło dwumasowe itd. po wymianie zakładałem że samochód będzie zwawszy (myślałem że sprzęgło się ślizga) jednak samochód jeśli chodzi o dynamikę jeździ tak samo (mułowate, ponieważ mam porównanie z 2 takim mondeo w firmie, ten sam rocznik, ten sam silnik i podobny przebieg). Z racji tego że mam problem w pracy z normalnym sprawdzeniem czy też wymianą zepsutych podzespołów (nie mam komboftu oddania smaochodu do serwisu i wymiany wszystkiego), muszę sam najlepiej bezpłatnie zlokalizować co jest nie tak. Dzisiaj pojechałem do warszawy, w czasie drogi odłączyłem przepływomierz, ogólnie do 2,5 tys obrotów nie widziałem różnicy, dalej był mułowaty, potem sytuacja się zmieniła ale w dziwny sposób, raz był wyraźnie słabszy jak przekraczałem 3 tys a raz jechał tak samo. Czy jest szansa że wymiana przepływiki spowoduje wzrost mocy i mułowatośc zniknie czy raczej jest to wątpliwe. Co mogę innego zrobić aby przetestować co jest nie tak Z góry dzięki za inf. Mondeo MK3 Kombi 2003 2.0 TDCI 130 ps, około 150 tys przebiegu. Z góry dzięki za wszelakie sugestie Koledzy pomóżcie, jadę w przyszły piątek na krótki urlop i chciałbym aby samochód był znowu sprawny. Czy to normalne że samochód bardzo podobnie jechał z włączonym i wyłączonym przepływomierzem ??? Ostatnio edytowane przez mikro ; 21-03-2010 o 00:18 |
20-03-2010, 19:16 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
Dzisiaj byłem u kolegi i pozamienialiśmy przepływomierze, kolega powiedział ze jego samochód na moim przepływomierzy stracił na dynamice i to dużo, ja szczerze powiedziawszy chyba nie wyczułem poprawy u siebie na jego przepływce, możliwe ze u mnie jest kilka rzeczy które składają się na brak dynamiki.
Jednak jeśli moja przepływka obniżyła dynamikę u niego to znaczy że jest coś z nią nie tak i trzeba ją wymienić na nową, Poszukałem po allegro itd i okazało się żę nowa kosztuję ponad 300 złotych, jest dużo używanych za około 100-150 złotych ale przecież nie mam pewności czy są sprawne (mimo iż ludzie piszę że działają w 100 %) W prywatnym samochodzie Fabia TDI kupiłem nową przepływkę za niecałe 150 złotych, dlaczego w przypadku fordów różnice są takie duże. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy przepływka jest ok czy nie, oporność czy coś w tym stylu na stukach przepływki. Dajcie proszę znać |
20-03-2010, 21:53 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
Własnie zwróciłem uwagę że nie była robiona wymiana oleju i filtrów od 30 tys km. filtr powietrza był bardzo zasyfiały (wytrzepałem go teraz i odkurzyłem), czy to możliwe że to może być problem dynamiki - zatkany filtr powietrza.
W tym tygodniu oddaje samochód na przegląd, co powinienem zrobić (co wymienić) jak mam przejechane 155 tys. km. ??? |
20-03-2010, 22:55 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
kolego filtrów się nie trzepie i nie odkurza, je się wymienia bo działania jakie podjąłes nie przyniosą efektu.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta |
20-03-2010, 23:10 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
Wiem, zrobiłem to na szybko, wymienić najszybciej będę w stanie we wtorek/środę.
|
21-03-2010, 06:31 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK3 sedan
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
witam własnie mam to samo kiedyś wkręcał się na obroty od 1500/1600 a teraz od 2600/3000 . Jak chcę jakoś szybciej jechać to muszę go kręcić do 4200
|
21-03-2010, 09:36 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
Działania w moim przypadku:
1. wymiana oleju i wszystkich filtrów 2. podmiana przepływki z kolegą i sprawdzenie 3, sprawdzenie EGR - jeśli dalej będzie tak samo 4. katalizator Co jeszcze można zrobić ??? |
21-03-2010, 15:59 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK3 sedan
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 42
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
ja bende sprawdzał wszystkie rury gumowe bo kiedyś miałem rozerwną jedną tą od turbawki i ani nie było swistu ani chałasu a auto własnie tak chodziło
|
21-03-2010, 16:02 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
Ja miałem wymienianą rurę coś około roku temu, tylko że wtedy tak dymiło ze nie było widać samochodu z tyłu, teraz nawet jak się przyglądam w lusterku po depnięciu to nie za bardzo widzę dym
|
21-03-2010, 16:17 | #10 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie
przepływomierz wystarczy umyć i będzie jak nowy (opis jest gdzieś na forum) bo jeśli nie włącza się kontrolka Check Engine to jest raczej sprawny. katalizator raczej dobry ale nie wiadomo co się dzieje z turbiną i jej sterowaniem. trzeba by było odłączyć sterowanie turbiny i ręcznie (na zgaszonym i wystudzonym silniku oczywiście) sprawdzić czy się nie zacina sterowanie łopatkami. powinno chodzić bardzo luźno. jeśli są zacięcia albo wyczuwalny opór to turbina jest do czyszczenia z sadzy i nagaru. ja to u siebie zrobiłem i silnik odzyskał dawną dynamikę. poza tym przy turbinie jeśli masz sterowanie podciśnieniem wypada sprawdzić przewody podciśnieniowe czy nie są przetarte albo popękane. EGR też do sprawdzenia i kolektor dolotowy czy nie ma za dużo osadu i spowodowanych tym utrudnień w dolocie powietrza do silnika. w sumie na to wszystko 8h roboty jeśli się wie co robić.
|