Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-03-2010, 20:23   #1
mikro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
Domyślnie Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

Witam

Mam służbowe mk3 kombi 2.0 tdci, 2 tygodnie temu zostało wymienione sprzęgło dwumasowe itd. po wymianie zakładałem że samochód będzie zwawszy (myślałem że sprzęgło się ślizga) jednak samochód jeśli chodzi o dynamikę jeździ tak samo (mułowate, ponieważ mam porównanie z 2 takim mondeo w firmie, ten sam rocznik, ten sam silnik i podobny przebieg).
Z racji tego że mam problem w pracy z normalnym sprawdzeniem czy też wymianą zepsutych podzespołów (nie mam komboftu oddania smaochodu do serwisu i wymiany wszystkiego), muszę sam najlepiej bezpłatnie zlokalizować co jest nie tak.
Dzisiaj pojechałem do warszawy, w czasie drogi odłączyłem przepływomierz, ogólnie do 2,5 tys obrotów nie widziałem różnicy, dalej był mułowaty, potem sytuacja się zmieniła ale w dziwny sposób, raz był wyraźnie słabszy jak przekraczałem 3 tys a raz jechał tak samo.
Czy jest szansa że wymiana przepływiki spowoduje wzrost mocy i mułowatośc zniknie czy raczej jest to wątpliwe. Co mogę innego zrobić aby przetestować co jest nie tak

Z góry dzięki za inf.

Mondeo MK3 Kombi 2003 2.0 TDCI 130 ps, około 150 tys przebiegu.

Z góry dzięki za wszelakie sugestie

Koledzy pomóżcie, jadę w przyszły piątek na krótki urlop i chciałbym aby samochód był znowu sprawny. Czy to normalne że samochód bardzo podobnie jechał z włączonym i wyłączonym przepływomierzem ???


Ostatnio edytowane przez mikro ; 21-03-2010 o 00:18
mikro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2010, 19:16   #2
mikro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

Dzisiaj byłem u kolegi i pozamienialiśmy przepływomierze, kolega powiedział ze jego samochód na moim przepływomierzy stracił na dynamice i to dużo, ja szczerze powiedziawszy chyba nie wyczułem poprawy u siebie na jego przepływce, możliwe ze u mnie jest kilka rzeczy które składają się na brak dynamiki.
Jednak jeśli moja przepływka obniżyła dynamikę u niego to znaczy że jest coś z nią nie tak i trzeba ją wymienić na nową,
Poszukałem po allegro itd i okazało się żę nowa kosztuję ponad 300 złotych, jest dużo używanych za około 100-150 złotych ale przecież nie mam pewności czy są sprawne (mimo iż ludzie piszę że działają w 100 %)
W prywatnym samochodzie Fabia TDI kupiłem nową przepływkę za niecałe 150 złotych, dlaczego w przypadku fordów różnice są takie duże.
Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy przepływka jest ok czy nie, oporność czy coś w tym stylu na stukach przepływki. Dajcie proszę znać
mikro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2010, 21:53   #3
mikro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

Własnie zwróciłem uwagę że nie była robiona wymiana oleju i filtrów od 30 tys km. filtr powietrza był bardzo zasyfiały (wytrzepałem go teraz i odkurzyłem), czy to możliwe że to może być problem dynamiki - zatkany filtr powietrza.

W tym tygodniu oddaje samochód na przegląd, co powinienem zrobić (co wymienić) jak mam przejechane 155 tys. km. ???
mikro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2010, 22:55   #4
Kapsel_lg
ford::professional
 
Avatar Kapsel_lg
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK4 2008
Silnik: TDCI 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 1,026
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

kolego filtrów się nie trzepie i nie odkurza, je się wymienia bo działania jakie podjąłes nie przyniosą efektu.
__________________
Mondeo MKIV 2.0 TDCI Kombi 2008 czyli White Lightning mająca prawie wszystko (jak dla mnie). Było i odeszło na wieczny spoczynek: Mondeo MKIII 2.0 TDCi Kombi 2003. Było i gdzies jest Mondeo MKI, Escort rocznik '86 i parę innych ale kto je spamięta
Kapsel_lg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2010, 23:10   #5
mikro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

Wiem, zrobiłem to na szybko, wymienić najszybciej będę w stanie we wtorek/środę.
mikro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2010, 06:31   #6
krisje
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK3 sedan
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 42
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

witam własnie mam to samo kiedyś wkręcał się na obroty od 1500/1600 a teraz od 2600/3000 . Jak chcę jakoś szybciej jechać to muszę go kręcić do 4200
krisje jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2010, 09:36   #7
mikro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

Działania w moim przypadku:
1. wymiana oleju i wszystkich filtrów
2. podmiana przepływki z kolegą i sprawdzenie
3, sprawdzenie EGR - jeśli dalej będzie tak samo
4. katalizator

Co jeszcze można zrobić ???
mikro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2010, 15:59   #8
krisje
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: MK3 sedan
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 42
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

ja bende sprawdzał wszystkie rury gumowe bo kiedyś miałem rozerwną jedną tą od turbawki i ani nie było swistu ani chałasu a auto własnie tak chodziło
krisje jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2010, 16:02   #9
mikro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 20
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

Ja miałem wymienianą rurę coś około roku temu, tylko że wtedy tak dymiło ze nie było widać samochodu z tyłu, teraz nawet jak się przyglądam w lusterku po depnięciu to nie za bardzo widzę dym
mikro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2010, 16:17   #10
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: Brak mocy do 3000 obrotów, potem jakoś idzie

przepływomierz wystarczy umyć i będzie jak nowy (opis jest gdzieś na forum) bo jeśli nie włącza się kontrolka Check Engine to jest raczej sprawny. katalizator raczej dobry ale nie wiadomo co się dzieje z turbiną i jej sterowaniem. trzeba by było odłączyć sterowanie turbiny i ręcznie (na zgaszonym i wystudzonym silniku oczywiście) sprawdzić czy się nie zacina sterowanie łopatkami. powinno chodzić bardzo luźno. jeśli są zacięcia albo wyczuwalny opór to turbina jest do czyszczenia z sadzy i nagaru. ja to u siebie zrobiłem i silnik odzyskał dawną dynamikę. poza tym przy turbinie jeśli masz sterowanie podciśnieniem wypada sprawdzić przewody podciśnieniowe czy nie są przetarte albo popękane. EGR też do sprawdzenia i kolektor dolotowy czy nie ma za dużo osadu i spowodowanych tym utrudnień w dolocie powietrza do silnika. w sumie na to wszystko 8h roboty jeśli się wie co robić.
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.