Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-09-2009, 17:12   #11
neon2909
ford::average
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Elbląg
Model: FOCUS II FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Jeździłem oby dwoma wersjami silnikowymi. Te same nadwozia praktycznie ten sam przebieg. Nie odczułem diametralnej różnicy pomiędzy 90 km a 109 km. Poza tym te wartości ilości koni nie do końca są adekwatne co do mocy i momentu jakie posiadają silniki w rzeczywistości. Ja mam wersje 90 koni a po badaniu na hamowni okazało się ,że ma 99 koni. Technik z hamowni powiedział ,że to normalne w przypadku tego modelu silnika. Ponadto silnik ten jest bardziej podatny na tuning i bardziej trwały. Podobny przypadek jest z 1,9 TDI VW, silnik 90 konny zawsze był chętniej kupowany i ceniony za trwałość i niezawodność.

neon2909 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-09-2009, 17:30   #12
Bartuś01
ford::advanced
 
Avatar Bartuś01
 
Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 22-04-2007
Skąd: Bełchatow
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 218
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Panowie, śledzę ten wątek i teraz mi daliście do myślenia ze nie ma pewności ze 109 konny ma DPF-a . Ja mam 109 konny ale nie mam pojęcia czy mam DPF czy nie , chociaz zawsze myślałem ze mam ... Powiedzcie mi można to jakoś zweryfikować, spojrzeć na kolektor wylotowy i będzie go tam widać czy nie ?
Bartuś01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2010, 22:39   #13
Maviej
ford::beginner
 
Avatar Maviej
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2010
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci kombi z 90KM (100)na 120
Rocznik: 2005
Postów: 12
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Cytat:
Napisał neon2909 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeździłem oby dwoma wersjami silnikowymi. Te same nadwozia praktycznie ten sam przebieg. Nie odczułem diametralnej różnicy pomiędzy 90 km a 109 km. Poza tym te wartości ilości koni nie do końca są adekwatne co do mocy i momentu jakie posiadają silniki w rzeczywistości. Ja mam wersje 90 koni a po badaniu na hamowni okazało się ,że ma 99 koni. Technik z hamowni powiedział ,że to normalne w przypadku tego modelu silnika. Ponadto silnik ten jest bardziej podatny na tuning i bardziej trwały. Podobny przypadek jest z 1,9 TDI VW, silnik 90 konny zawsze był chętniej kupowany i ceniony za trwałość i niezawodność.
I tu sie zgodze z kolegą , sam mam 90 z której wyszło na chamowni 102 KM, wiec za 1300 zczipowałem go do 117 i śmiga aż miło, a spalanie wcale sie prawie nie zmieniło. Ja mam poprostu teraz bardziej ciezką noge ....

Ostatnio edytowane przez Maviej ; 03-04-2010 o 23:00
Maviej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2010, 07:59   #14
SACZI
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-04-2010
Model: Xsara - jeszcze nie Ford
Silnik: benzynka
Rocznik: staaaaryyyy
Postów: 5
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Cytat:
Napisał neon2909 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeździłem oby dwoma wersjami silnikowymi. Te same nadwozia praktycznie ten sam przebieg. Nie odczułem diametralnej różnicy pomiędzy 90 km a 109 km. Poza tym te wartości ilości koni nie do końca są adekwatne co do mocy i momentu jakie posiadają silniki w rzeczywistości. Ja mam wersje 90 koni a po badaniu na hamowni okazało się ,że ma 99 koni. Technik z hamowni powiedział ,że to normalne w przypadku tego modelu silnika. Ponadto silnik ten jest bardziej podatny na tuning i bardziej trwały. Podobny przypadek jest z 1,9 TDI VW, silnik 90 konny zawsze był chętniej kupowany i ceniony za trwałość i niezawodność.
Chciałbym zapytać jak wygląda sprawa trwałości tych silników.
Czy prawdą jest, że te silniki te juz po około 120 kkm "wypluwają" wtryski?
Mnie najbardziej interesuje wersja 90 km z przyczyn, które opisał neon2909.
Co możecie powiedzieć o awaryjności turbiny, wtrysków i całego układu, zaworów EGR (recyrkulacja spalin?), koła dwumasowego.
Czy każdy 90 km TDCI 1.6 jest bez filtra cząstek stałych?
Jak kształtuje się zużycie paliwa w tej jednostce z budą hatchback przy spokojnym stylu jazdy (2x30 km, częściowo przez miasto) - zmieszczę się średnim zużyciem w 6 L/100 km, także w zimie?

PS
Interesuje mnie również motor 1.8 115 km.
Czy jest warty zainteresowania?
SACZI jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2010, 21:59   #15
Maviej
ford::beginner
 
Avatar Maviej
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2010
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci kombi z 90KM (100)na 120
Rocznik: 2005
Postów: 12
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Cytat:
Napisał SACZI Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Chciałbym zapytać jak wygląda sprawa trwałości tych silników.
Czy prawdą jest, że te silniki te juz po około 120 kkm "wypluwają" wtryski?
Mnie najbardziej interesuje wersja 90 km z przyczyn, które opisał neon2909.
Co możecie powiedzieć o awaryjności turbiny, wtrysków i całego układu, zaworów EGR (recyrkulacja spalin?), koła dwumasowego.
Czy każdy 90 km TDCI 1.6 jest bez filtra cząstek stałych?
Jak kształtuje się zużycie paliwa w tej jednostce z budą hatchback przy spokojnym stylu jazdy (2x30 km, częściowo przez miasto) - zmieszczę się średnim zużyciem w 6 L/100 km, także w zimie?

PS
Interesuje mnie również motor 1.8 115 km.
Czy jest warty zainteresowania?
Widzisz wszystko zależy jak samochodzik użytkował poprzedni właściciel u mnie w 1.6 90KM przy obecnie 152 tys. nic sie nie dzieje , wtrysków nie robiłem , dwumas nie dzwoni, turbina nie gwiżdże,Filtra nie ma, ogólnie wszystko cacy jedynie akumulator po zimie w tym roku padł i odziwo samochodzik nie do poznania jak włożyłem nowy . Jak by żwawszy, lepiej reaguje na pedał gazu i spalanie jakby mniejsze . A od kupna zrobiłem nim jakieś 18 tys. Kolega rok wcześniej kupił 1.6 ale 109KM z DPF i niestety przy przebiegu 197 tys turbina gwiżdże , silnik głośniej chodzi , ale na plus że filtr cząstek stałych był wymieniony przy 182 tys. Drugi kumpel ma HB 1.6 109KM 146tys. i mówi że na nic innego narazie nie zamieni bo foczka chodzi jak zegareczek szwajcarski. A wszystkie foczki ten sam rocznik prawie 2005/2006. Wiec jaki poprzedni właściciel takie koszty dla CIebie.
Maviej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2010, 22:15   #16
SACZI
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-04-2010
Model: Xsara - jeszcze nie Ford
Silnik: benzynka
Rocznik: staaaaryyyy
Postów: 5
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Cytat:
Napisał Maviej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widzisz wszystko zależy jak samochodzik użytkował poprzedni właściciel u mnie w 1.6 90KM przy obecnie 152 tys. nic sie nie dzieje , wtrysków nie robiłem , dwumas nie dzwoni, turbina nie gwiżdże,Filtra nie ma, ogólnie wszystko cacy jedynie akumulator po zimie w tym roku padł i odziwo samochodzik nie do poznania jak włożyłem nowy . Jak by żwawszy, lepiej reaguje na pedał gazu i spalanie jakby mniejsze . A od kupna zrobiłem nim jakieś 18 tys. Kolega rok wcześniej kupił 1.6 ale 109KM z DPF i niestety przy przebiegu 197 tys turbina gwiżdże , silnik głośniej chodzi , ale na plus że filtr cząstek stałych był wymieniony przy 182 tys. Drugi kumpel ma HB 1.6 109KM 146tys. i mówi że na nic innego narazie nie zamieni bo foczka chodzi jak zegareczek szwajcarski. A wszystkie foczki ten sam rocznik prawie 2005/2006. Wiec jaki poprzedni właściciel takie koszty dla CIebie.
Ja zastanawiam się nad sprawdzeniem takiego egzemplarza i jego zakupem.
2006, 90 km, 110 kkm, hb 5d.
Pierwsze wrażenia pozytywne. Jak serwis niczego mi nie powie, to biorę.
SACZI jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2010, 22:39   #17
Maviej
ford::beginner
 
Avatar Maviej
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2010
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci kombi z 90KM (100)na 120
Rocznik: 2005
Postów: 12
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Cytat:
Napisał SACZI Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja zastanawiam się nad sprawdzeniem takiego egzemplarza i jego zakupem.
2006, 90 km, 110 kkm, hb 5d.
Pierwsze wrażenia pozytywne. Jak serwis niczego mi nie powie, to biorę.
A zpomniałem napisać że po zimie centralny zamek zaczął wariować ale to szczegół bo przy odrobinie inwencji własnej sam go naprawie i nie dam sie ASO naciągnąć na 1300 zł. Jedyne zdarzenie to miełem takie jak tu w linku co opisłem
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
A tak narazie żadnych problemów. Czasem nowe ulepszenia wrogiem tego co jest już sprawdzone i dobre.

Ostatnio edytowane przez Maviej ; 04-04-2010 o 22:48
Maviej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2010, 09:26   #18
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Ja mam 1.6 109KM. Na budziku 131 000km. Turbo, Dwumasa, EGR - wszystko oryginał. Olej zmieniamy regularnie + filtry. Wymieniałem tylko prawe łożysko (standard przy 100 000 km w focach) oraz tarcze i klocki (biły niemiłosiernie). Jeżdżę dynamicznie, ale z zachowanie elementarnych zasad nie katowania TDCI. Niestety nie wiem jak jeździł poprzednik:-( Na razie jeżeli chodzi o silnik jest OK - od pukać...
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2010, 13:37   #19
archei
ford::beginner
 
Avatar archei
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Model: Focus MK1 / Focus MK2
Silnik: 1.8 TDDI / 1.6 TDCI
Rocznik: 1999 / 2006
Postów: 44
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Cytat:
Napisał maureliusz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nie wolno "do tankowywać" samochodu - trzeba zawsze tankować pełny bak
wiekszej bzury nie słyszałem

z instrukcji "W odróżnieniu od zwykłych filtrów, które
wymagają regularnej wymiany wkładów, filtr
DPF podlega regeneracji, czyli oczyszcza się
sam, utrzymując w ten sposób skuteczność
działania. Proces regeneracji następuje
automatycznie. Jednak w przypadku niektórych
warunków jazdy konieczne może okazać się
wspomaganie procesu regeneracji.
Jeżeli przejeżdżasz wyłącznie krótkie dystanse
lub podczas jazdy często zatrzymujesz się i
ruszasz, co jakiś czas zaleca się odbycie jazdy
w następujących warunkach, aby wspomóc
proces regeneracji:
• Prowadź pojazd, najlepiej na szosie lub
autostradzie, w czasie do 20 minut,
unikając przedłużonej pracy silnika na
biegu jałowym, ale zawsze przestrzegając
ograniczeń prędkości oraz dostosowując
się do warunków panujących na drodze.
• Nie wyłączaj zapłonu.
• W razie potrzeby stosuj niższy bieg niż
zazwyczaj, aby utrzymać wyższą prędkość
obrotową silnika podczas jazdy."
archei jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-04-2010, 15:46   #20
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: 1.6 TDCi 90km a 100km

Archei, ja rozumiem, że gdzieś w googlach znalazłeś perfekcyjną definicję wypalania filtrów DPF (zwłaszcza SUCHYCH), ale muszę coś dodać to Twojej wiedzy:
Fitlry DPF dzielimy na:
- mokre (np. Ford),
- suche.

W przypadku mokrych, aby wypalić sadzę do paliwa dodawany jest specjalny płyn (nie będę szukał w googlach co to jest odkładnie), który ułatwia spalanie sadzy w filtrze (podnosi temperaturę jak rozumiem). Samochód nie wie ile zatankowałeś, dlatego dodaje ten płyn na cały bak. Myślę, że dalszą konkluzję można sobie już uknuć samemu.

"wiekszej bzury nie słyszałem " - ładniej byłoby napisać: Kolego maureliusz, chyba nie masz racji ;-)
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.