![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::average
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 15-02-2009
Skąd: Elbląg
Model: FOCUS II FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 125
|
![]()
Jeździłem oby dwoma wersjami silnikowymi. Te same nadwozia praktycznie ten sam przebieg. Nie odczułem diametralnej różnicy pomiędzy 90 km a 109 km. Poza tym te wartości ilości koni nie do końca są adekwatne co do mocy i momentu jakie posiadają silniki w rzeczywistości. Ja mam wersje 90 koni a po badaniu na hamowni okazało się ,że ma 99 koni. Technik z hamowni powiedział ,że to normalne w przypadku tego modelu silnika. Ponadto silnik ten jest bardziej podatny na tuning i bardziej trwały. Podobny przypadek jest z 1,9 TDI VW, silnik 90 konny zawsze był chętniej kupowany i ceniony za trwałość i niezawodność.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::advanced
![]() Imię: Bartłomiej
Zarejestrowany: 22-04-2007
Skąd: Bełchatow
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 218
|
![]()
Panowie, śledzę ten wątek i teraz mi daliście do myślenia ze nie ma pewności ze 109 konny ma DPF-a . Ja mam 109 konny ale nie mam pojęcia czy mam DPF czy nie , chociaz zawsze myślałem ze mam ... Powiedzcie mi można to jakoś zweryfikować, spojrzeć na kolektor wylotowy i będzie go tam widać czy nie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ford::beginner
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2010
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci kombi z 90KM (100)na 120
Rocznik: 2005
Postów: 12
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez Maviej ; 03-04-2010 o 23:00 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-04-2010
Model: Xsara - jeszcze nie Ford
Silnik: benzynka
Rocznik: staaaaryyyy
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Czy prawdą jest, że te silniki te juz po około 120 kkm "wypluwają" wtryski? Mnie najbardziej interesuje wersja 90 km z przyczyn, które opisał neon2909. Co możecie powiedzieć o awaryjności turbiny, wtrysków i całego układu, zaworów EGR (recyrkulacja spalin?), koła dwumasowego. Czy każdy 90 km TDCI 1.6 jest bez filtra cząstek stałych? Jak kształtuje się zużycie paliwa w tej jednostce z budą hatchback przy spokojnym stylu jazdy (2x30 km, częściowo przez miasto) - zmieszczę się średnim zużyciem w 6 L/100 km, także w zimie? PS Interesuje mnie również motor 1.8 115 km. Czy jest warty zainteresowania? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ford::beginner
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2010
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci kombi z 90KM (100)na 120
Rocznik: 2005
Postów: 12
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 03-04-2010
Model: Xsara - jeszcze nie Ford
Silnik: benzynka
Rocznik: staaaaryyyy
Postów: 5
|
![]() Cytat:
2006, 90 km, 110 kkm, hb 5d. Pierwsze wrażenia pozytywne. Jak serwis niczego mi nie powie, to biorę. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ford::beginner
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2010
Skąd: Gdynia
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci kombi z 90KM (100)na 120
Rocznik: 2005
Postów: 12
|
![]() Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] A tak narazie żadnych problemów. Czasem nowe ulepszenia wrogiem tego co jest już sprawdzone i dobre. Ostatnio edytowane przez Maviej ; 04-04-2010 o 22:48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
![]()
Ja mam 1.6 109KM. Na budziku 131 000km. Turbo, Dwumasa, EGR - wszystko oryginał. Olej zmieniamy regularnie + filtry. Wymieniałem tylko prawe łożysko (standard przy 100 000 km w focach) oraz tarcze i klocki (biły niemiłosiernie). Jeżdżę dynamicznie, ale z zachowanie elementarnych zasad nie katowania TDCI. Niestety nie wiem jak jeździł poprzednik:-( Na razie jeżeli chodzi o silnik jest OK - od pukać...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 24-04-2005
Model: Focus MK1 / Focus MK2
Silnik: 1.8 TDDI / 1.6 TDCI
Rocznik: 1999 / 2006
Postów: 44
|
![]() Cytat:
z instrukcji "W odróżnieniu od zwykłych filtrów, które wymagają regularnej wymiany wkładów, filtr DPF podlega regeneracji, czyli oczyszcza się sam, utrzymując w ten sposób skuteczność działania. Proces regeneracji następuje automatycznie. Jednak w przypadku niektórych warunków jazdy konieczne może okazać się wspomaganie procesu regeneracji. Jeżeli przejeżdżasz wyłącznie krótkie dystanse lub podczas jazdy często zatrzymujesz się i ruszasz, co jakiś czas zaleca się odbycie jazdy w następujących warunkach, aby wspomóc proces regeneracji: • Prowadź pojazd, najlepiej na szosie lub autostradzie, w czasie do 20 minut, unikając przedłużonej pracy silnika na biegu jałowym, ale zawsze przestrzegając ograniczeń prędkości oraz dostosowując się do warunków panujących na drodze. • Nie wyłączaj zapłonu. • W razie potrzeby stosuj niższy bieg niż zazwyczaj, aby utrzymać wyższą prędkość obrotową silnika podczas jazdy." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
![]()
Archei, ja rozumiem, że gdzieś w googlach znalazłeś perfekcyjną definicję wypalania filtrów DPF (zwłaszcza SUCHYCH), ale muszę coś dodać to Twojej wiedzy:
Fitlry DPF dzielimy na: - mokre (np. Ford), - suche. W przypadku mokrych, aby wypalić sadzę do paliwa dodawany jest specjalny płyn (nie będę szukał w googlach co to jest odkładnie), który ułatwia spalanie sadzy w filtrze (podnosi temperaturę jak rozumiem). Samochód nie wie ile zatankowałeś, dlatego dodaje ten płyn na cały bak. Myślę, że dalszą konkluzję można sobie już uknuć samemu. "wiekszej bzury nie słyszałem " - ładniej byłoby napisać: Kolego maureliusz, chyba nie masz racji ;-) |
![]() |
![]() |