![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 20-03-2008
Model: Mondeo
Silnik: 1,8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
|
![]()
Witam. Wspólnik przymierza sie do zakupu Mndka z takim moterem 125 KM. Dla nas najwazniejsze to że nie ma filtra. Poza tym:
1. Czy rozrząd jest na pasku czy łańcuchu ? 2. Jakiej firmy w tym silniku zastosowano system wtryskowy ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-06-2007
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Mondeo Gold X
Silnik: 2.0 TDCI 115KM/146KM
Rocznik: 2011
Postów: 246
|
![]()
Rozrząd na pasku.
Wydaje mi się, że wtryski są Siemensa. Gdy auto było nowe to dokładnie pooglądałem silnik i takie tam były informacje na naklejkach. Nie słyszałem jeszcze, aby ten silnik sprawiał kłopoty techniczne i był awaryjny.
__________________
pozdrawiam Andrzej |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 27-12-2009
Model: Ford Mondeo/Ford Fiesta
Silnik: 2.0 TDCI/1.25 16V
Rocznik: 2013/2011
Postów: 109
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 GOLD
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 302
|
![]()
Na pompie wtryskowej mam napisane Continental,ale wg osoby która sie zna to siemens a napis na pompie to wynik połączenia koncernów Siemens-Continental.
Silnik na pasku ale części tanie jak barszcz, więc nie ma sie co bać. Tylko ta kultura pracy, chyba się do niej nie przyzwyczaję. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 27-12-2007
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 1.8TDCI 125 KM
Rocznik: 2007
Postów: 180
|
![]() Cytat:
__________________
Mondeo MKIV 1.8 TDCi 125 KM 6 biegów hatchback GOLD X Panther Black |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-12-2008
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 33
|
![]()
Dobrze pamiętam że Ford zaleca wymianę rozrządu przy 200 tyś km?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 GOLD
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 302
|
![]()
A czym różni sie jedna od drugiej poza nazewnictwem , bo nie rozumiem ?
Funkcję spełniaja taka samą-podnoszą ciśnienie paliwa. Zarówno jedna jak i druga zasila wtryskiwacze tylko że jedna bezpośrednio, a druga za pomocą szyny common rail. A specjalista nie jestem,ale błysnąć Ci się udało. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 64
|
![]()
E tam.
W pompie ciśnienie dla wtrysku robi tłok który to w niej skacze sobie na wałku mimośrodowym. Tych tłoków w pompie musi być tyle ile wtryskiwaczy. Generalnie stara sprawdzona konstrukcja która to zasiliła wszysko i wszyskim przez długie lata od Rudolfa Diesla. W silnikach TDDI zostało to troszkę zmodyfikowane ale generalnie się nic nie zmieniło. W silnikach CR zastosowano wspólną szynę z tzw. magazynem paliwa trzymanym pod wysokim ciśnieniem. Wtryskiwacze natomiast sa otwierane nie pod ciśnieniem jakie wytwarzała pompa co było w starych systemach, a za pomoca impulsu elektycznego, które to mogą się otworzyć tylko wtedy kiedy dojdzie impuls elektryczny. To tak na szybko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: karol
Zarejestrowany: 20-04-2013
Skąd: koszalin
Model: mondeo
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 17
|
![]()
witam czy ktos posiada schemat badz fotki dotyczace wymiany paska rozrzadu bardzo bym byl wdzieczny
|
![]() |
![]() |