![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#211 |
Postów: n/a
|
![]()
Witam wszystkich szczesliwych i nie szczesliwych posiadaczy forda.Jestem tu nowy wiec prosze o zrozumienie.To samo mam i ja sprerzynka mruga auto gasnie po kompie bledy to p1211 injector control pressure sensor i p0251 injector pump fuel metering control a malfunction.Prosze o zdiagnozowanie problemu co to oznacza i jakies rady jak sie ich pozbyc.duzo czytalem na ten temat ale powiem szczeze ze nikt nie sprecyzowal co to jest i jak sie tego pozbyc. ratunku pomocy prosze mondek jest taxowka wiec zalezy mi na szybkiej naprawie.A mechanik sugeruje wymiane pompy paliwowej za duza kase
|
![]() |
![]() |
#212 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Daventry (UK)
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 329
|
![]()
Nie cała pompa prawdopodobnie jest do wymiany a jedynie czujnik ciśnienia.
Z tego co czytałem na tym forum,to koszt razem z diagnozą i wymianą powinien się zamknąć w granicach 1000zł. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Postów: n/a
|
![]()
Powitac. SEBAPL01 czy wiesz moze gdzie ten czujnik dokladnie sie znajduje. Jak mi sie uda to go zdemontuje i postaram sie zamowic w serwisie mam nadzieje ze to pomoze bo w wakacje troszke kilosow nasmigam. Troszke poszukalem i znalazlem,ale nie bardzo wiem czy wymieniac oba czy tylko jeden no i ktory z nich 1-regulator cisnienia na pompie,czy 2-czujnik cisnienia na listwie wtryskowej.
Ostatnio edytowane przez ARTEK-79 ; 13-02-2010 o 23:01 |
![]() |
![]() |
#214 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Daventry (UK)
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 329
|
![]()
Niestety nie wiem który to czujnik.
Proponuję przejrzeć tematy o "sprężynkach" gdzieś tam o tym było pisane, ale nie jestem w stanie znaleźć w którym temacie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Witam. NIestety nie mogę odnaleźć swojego poprzedniego tematu (pewnie został usunięty) więc piszę w nowym. Moja foka (przebieg 143 tys. km) po długim postoju pali z lekkimi kaszlnięciami(kiedyś zdarzało się nawet że po kilka razy gasła teraz już nie). Dodatkowo od pewnego czasu przy przyspieszaniu czasami wywala "sprężynkę". Byłem 2 razy na kompie: za pierwszym razem bład p0251- zawór regulacji ciśnienia w pompie wtryskowej za drugim razem błąd czujnika położenia wału korbowego. Przejeździłem już tak 30 tys. km. Ostatnio postanowiłem sam troszkę poszukać przyczyny. I tak: Rozciąłem filtr paliwa wymieniany na jesieni(wtedy pierwszy raz miałem sprężynkę) i jest w środku absolutnie czysty - czyt. brak opiłków. Zrobiłem próbę przelewową wtryskiwaczy. Rozgrzany silnik - odpalenie + 4 minuty na biegu jałowym. Wyniki są takie(kolejność wtryskiwaczy liczona w kolejnośći cylindrów-od rozrządu):
1. 16 ml. 2. 18 ml. 3. 13.5 ml. 4. 15 ml. Według mnie z tego wynika że wtryski są w świetnym stanie. Pompa się nie łuszczy bo nie ma opiłków. Panowie... Gdzie szukać przyczyny? Bo ja już zgłupiałem...
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Alfą Romeo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 5
|
![]()
Witam,
Jestem dość świeży w kwestii Mondeo (mam od tygodnia) i wciąż doprowadzam go do należytego porządku... niestety dziś dopadła mnie awaria - podczas rozpoczynania wyprzedzania, na 4 biegu przy 60km/h silnik wszedł w tryb awaryjny i kontrolka zaczęła migać. Miga cały czas, nawet przed uruchomieniem rozrusznika. Dodatkowe objawy - po uruchomieniu silnika i powolnym wciskaniu pedału przepustnicy w zakresie 1,500 - 2,000 obr/min silnik przerywa i dymi siwo i mocno. Po przegazowaniu jest już jednak ok (ale dalej w trybie awaryjnym). Słyszalny jest także bardzo wyraźny klekot przy startowaniu/przyspieszaniu... wcześniej go nie było (nie był tak "twardy"). Poza tym praca na biegu jałowym, jak i sama jazda (po wyżej wspomnianym przegazowaniu po uruchomieniu silnika) stabilna. Dodam tylko, że od samego początku przy trzymaniu obrotów (tylko na luzie) w zakresie 1,500-2,000 wyczuwalne było delikatne "telepanie" silnika... Proszę o wstępną sugestię, czy dobrze myślę, że wtryskiwacz/e siadają? Jutro mykam w trasę do Konina i tam wpadnę do znajomego serwisu (nie ASO) na odczytanie błędów - dam znać, co wyszło... No i zastanawiam się, czy w takim razie nie szarpnąć się na rajdzik do Świebodzina, jeśli testy wskażą oczywistą sprawę... żeby załatwić problem szybko i boleśnie tylko dla portfela Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]()
Dobrze zrozumialem?? Że miga jeszcze przed startem silnika?? Jeżeli tak to możliwe że silnik twój Mondek "zgubil" kody wtrysków. Jest to bardzo częste w tych silnikach.
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Alfą Romeo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 5
|
![]()
Tak, jeszcze przed startem silnika... do objawów doszło cholernie ciężkie uruchmienie silnika rano i konkretna zasłona dymna...
Auto już odstawione do Bosh-Trzebniak, "po drodze" w zaprzyjaźnionym serwisie w Koninie wyczysczono mi EGR, był zasyfiony nieziemsko i wywalal dodatkowe błędy! Jutro diagnoza, dam znać, co wyszło... A i ciekawe jest to, ze jak się nagrzał, to ciągnął równo i przyjemnie (ale wciąż w tr. awaryjnym oczywiście)... problemy są TYLKO po uruchomieniu silnika, zanim się go nie przegazuje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Alfą Romeo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 5
|
![]()
Cezarg, trafiłeś w 10-tke, komputer "zgubił" wtryski. Ale tak, czy siak jutro jeszcze będą testowane i dostaną nowe kody kalibracyjne... a jeśli któryś nie przejdzie testów - regeneracja.
Poza tym nie działa EGR (jakby odcięto zasilanie) i gdzieś w instalacji jest zwarcie... będę naprawiać w weekend majowy na dzialce przy browarku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Alfą Romeo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 5
|
![]()
Załamałem się - naprawa wtryskiwaczy (zaworki + rozpylacze) + wymiana filtra paliwa (żeby dostać gwarancję) wyniesie 3400 PLN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Do tego dojdzie znalezienie usterki w układzie elektrycznym, zobaczymy, czy to kwestia wiązki el, czy coś więcej... Ech |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze |
|
|