|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-04-2010, 17:53 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-01-2010
Skąd: Ostrołęka
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
Mam problem ze swoim mondkiem 2.0 TDCi 130 km 2002 rok. Po włączeniu zapłonu od razu mruga kontrolka świec żarowych (już przed uruchomieniem silnika). Po odpaleniu jest tak samo. Poza tym samochód zaczął kopcić i brakuje mu mocy. Nierówno wchodzi na obroty. Czy miał ktoś podobna sytuację? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
|
29-04-2010, 18:03 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
|
29-04-2010, 18:12 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-01-2010
Skąd: Ostrołęka
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
Przebiegu jest już 215000 km
|
29-04-2010, 18:17 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
niestety podam ten sam wyrok co kolega, skoro zaczął mocno kopcić i nie równo wchodzi na obroty tzn że leją wtryski, ewentualnie dostały się do nich opiłki i dają za mało paliwa, ewentualnie przyjżyj się turbinie i przewodom od turbinki bo objaw kopcenia również występuje przy padniętej turbinie aczkolwiek nie ma ona nic wspólnego z nierównymi obrotami (poza tym przy padniętej turbinie szybko wcina olej-więc sprawdź przy okazji poziom oleju) jeśli przy turbinie będzie ok, to niestety jak wyżej
|
29-04-2010, 18:33 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-01-2010
Skąd: Ostrołęka
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
Jak auto się rozgrzeje o wiele mniej kopci. sadzi niebiesko-białym dymem.
|
29-04-2010, 20:37 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
hmm niebieskobiały dym znowu pasowałby poczęsci do turbo... Może padło i turbo i wtryski. Przy tym przebiegu jak z wtryskami jeszcze nic nie robiłeś to aż cud !!
|
30-04-2010, 20:30 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 09-01-2010
Skąd: Ostrołęka
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 4
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
Witam ponownie, byłem dzisiaj na diagnostyce i wyczytało mi błąd P2339 Cylinder #4 Above knock Threshold. Czy to znaczy że wtrysk jest do zakodowania czy do wymiany?
|
30-04-2010, 20:32 | #8 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
Cytat:
|
|
01-05-2010, 10:40 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-07-2009
Skąd: lubelskie
Model: MK3
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2002-2003
Postów: 38
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
Kolego spokojnie podejdź do sprawy - miałem taki sam przypadek jeszcze w tamtym roku - błąd spalania stukowego na jednym cylindrze. Wystarczyło zakodować od nowa wtryskiwacz (60zł) i do tej pory bez problemu. Byłem zaraz po tym zdarzeniu u speca od wtryskiwaczy z zamiarem regeneracji ale po zbadaniu auta diagnosta stwierdził - żeby jeździć aż auto "umrze". Auto chodzi bez problemów -nie dymi, dobrze przyśpiesza.
|
06-05-2010, 16:18 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-08-2009
Skąd: Legnica
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
Odp: Mryga kontrolka świec żarowych brak mocy i strasznie kopci
Miałem taki sam problem. Najpierw nierówna praca, potem problem z odpalaniem aż całkiem pewnego rana nie mogłem odpalić. Jak się udało go uruchomić to waliło białym dymem i ledwo jechał. Wystarczyło zresetować kody i wgrać nowe. U mnie na kompie w warsztacie wykazywało brak zasilania na jednym cylindrze. W serwisie wgrano mi nowe kody i autko jak nowe. myślałem, że dołożono mi mocy bo naprawdę czułem, że jest mocniejszy. Widocznie już wcześniej coś zaczynało się walić.
|