![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#31 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-04-2010
Skąd: madryt
Model: ford focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2002
Postów: 111
|
![]()
zgadza sie, jest chlodzony poniewarz turbina rozgrzewa to powietrze,jednak niewiem jakie opory powstaja na interkuler i turbinie pdczas zwalniania gdy nie pracuje turbina.podczas zwalniania otwiera sie egr i rozluzni opory ssania powietrza przez silnik,przez co samochod bedzie powoli zwalnial.im szybciej zwalniasz dluzej przyspieszasz a oszczednosci gdzie,druga sprawa czyste powietrze a nie spaliny na wolnych obrotach co oznacza leprze spalanie a elektronika sama utrzyma wolne obroty po przez obciencie zuzycia paliwa.napiszcie morze mam racje albo sie myle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
|
![]()
po zaślepieniu przecież ssa czyste powietrze . A jak chcesz się bawić to lepiej odkręć kolektor ssący i go dobrze wymyj bo teraz na pewno średnice dolotu masz zmniejszoną o jakieś 10-25 % .Odkręć tą gumę od kolektora i zobacz ile będziesz miał smoły na ściankach kolektora Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. obstawiam że od dwóch do czterech mm i tu jest parę koników w plecy a jakie oporyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-04-2010
Skąd: madryt
Model: ford focus
Silnik: tddi
Rocznik: 2002
Postów: 111
|
![]()
tak zgadzam sie z toba.wczoraj to ogladalem.niestety pozostawie to czyszczenie na wakacje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 18-12-2009
Model: Focus MK1
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 65
|
![]()
Witam
widziałem na youtube filimik jak czyścić ten zawór, a co wy polecacie niedrogiego ale skutecznego. Bo zastanawiam się nad takim zabiegiem. Zawsze tankowałem BP Ultimate ale ostatnio mnie coś tchnęło i zatankowałem zwykłego Diesla na BP, efekt prawie natychmiastowy, jak jest zimny to puszcza ciemne bąki przy przyspieszaniu, jak się rozgrzeje jest ok. Ludzie wcześniej jeździli na zwykłych paliwach diesel i wszystko było ok a teraz jak się nie naleje tego droższego to się takie rzeczy zdarzają. Ciekawe czy te nasze samochody takie wymagające się zrobiły czy te tańsze paliwa są słabszej jakości. Mój silnik to 1.8 TDDI 90 kM |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]() Cytat:
Co do EGR to na zimnym silniku zaraz po odpaleniu jest otwarty i zagrzewa dodatkowo silnik, dlatego po zaslepieniu wiele aut pracuje jak Ursus na zimno. Przy puszczeniu gazu jest zamkniety wiec nie ma wplywu na prace, ale dodaje cieplego powietrza do dolotu co troche kloci sie z intercoolerem. Zreszta czuc, ze rura do kolektora dolotowego jest zimna a sam kolektor cieply. Wiele aut ma tez grzalke plynu od weza idacego do EGR co po zaslepieniu sie traci. Sa wiec plusy i minusy zaslepiania EGRa na koniec dodam, ze widzialem wlasnie dziwny EGR z dodatkowa gruszka podcisnienia, jakby jakas przepustnica rurki dochodzacej do EGR. niestety nie zrobilem temu zdjecia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 22-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 31
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 22-06-2010
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 31
|
![]() Cytat:
I jak sprawuje się Twój Fordzik po tej przeróbce. Mi ostatnio zaczął się pojawiać błąd P0401 i zastanawiam się co zrobić z fantem. Na razie myślę o rozkręceniu i przeczyszczeniu, ale gdzieś wyczytałem, że w naszych TDCI trudno się do tego dobrać. Z tego co widziałem na szybko, to całość jest z tyłu i może być problem z rozłożeniem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-09-2007
Skąd: Basingrad UK
Model: rozne
Silnik: kilka
Rocznik: za stare
Postów: 2,991
|
![]() Cytat:
Generalnie to najlepszy sposob na czyszczenie EGRa. No chyba, ze masz dluga szczotke druciana (cos jak szczoteczka do zebow) i wyczyscisz go benzyna lub ropa, potem sprawdzisz lusterkiem jak jest czysty i pokrecisz silnikiem bez swiec (zeby bezpiecznie wyrzucic plyn i brud z silnika) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|