![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
![]()
Jak masz układ kontroli trakcji to na kolumnie kierownicy jest czujnik położenia.
Co do usterki to takie coś przychodzi mi do głowy: skoro podczas normalnej jazdy nie ma problemu ze skrętem, a po wjechaniu w głęboką kałużę jest - to może jakiś element podwozia (osłona, wspornik, coś co luźno lata) blokuje maglownicę pod wpływem silnego strumienia wody? Po pewnym czasie wraca do normy? Raczej mało prawdopodobne jest, aby woda dostawała się na pasek klinowy i przez to powstawał poślizg i nagły spadek ciśnienia w układzie wspomagania. Wg mnie sprawa dziwna i lepiej jak najszybciej to byłoby rozwiązaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 23-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 74
|
![]()
Jaka tam dziwna? Nie wiem jeszcze jak to jest w Mondeo do konca, ale w poprzednim aucie - seacie pompa wspomagania byla na tym samym pasku co alternator. Wjechanie w kaluze powodowalo uslizg i stad nie dzialal jak nalezy uklad wspomagania kierownicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wyslizgany pasek lub/i napinacz nie trzyma jak powinien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Bytom-9 "Oberschlesien"
Model: Mk3 Kombi TrendX+ESP
Silnik: 130PS TDCI
Rocznik: 2004'FL
Postów: 179
|
![]()
Mam ESP, muszę sprawdzić czy jak wyłączę ESP to też takie coś się będzie działo.
Tydzień temu wymieniałem łożysko w prawym przednim kole i może coś mi przy okazji pomieszali?
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
![]()
Ofaniel co ty piszesz? przecież autor wyraźnie napisał, że kierownica się kręci a auto jedzie prosto - wniosek? dla mnie to aquaplaning plus działanie esp a skoro warunki są ekstremalne to się nie wyrabia po prostu.
Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
![]()
100m za kałużą aquaplaning?? chyba, że coś spierd... w układzie odpowiedzialnym za ESP. Jakoś nie chce mi się wierzyć, tym bardziej, że autor wspomniał o normalnej jeździe podczas deszczowej pogody.
Kiedyś był wątek n/t wymiany łożyska w MK3, i komuś odwrotnie je założyli przez co nie działał ABS (podobno z jednej strony łożyska jest pierścień magnetyczny - jak coś źle napisałem to poprawcie). Jeszcze warto byłoby sprawdzić czujnik ABS w tym kole, a jak to prawe koło to może jakiejś osłony ci nie założyli i woda leje się po pasku. pozdr |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 07-11-2007
Skąd: Bytom-9 "Oberschlesien"
Model: Mk3 Kombi TrendX+ESP
Silnik: 130PS TDCI
Rocznik: 2004'FL
Postów: 179
|
![]()
No to jeszcze dopiszę że robili mi też rolki napinacza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i wymieniali obydwa paski, myślę że tu jest pies pogrzebany.
Faktycznie chyba ktoś coś spie... jendrekmak - ta kierownica kręci się z takimi jakby przeskokami, dosłownie skręcam - czuć opór - puszcza - znowu opór i tak parę razy a potem jest już ok. Aquaplaning to na pewno nie jest, miałem kiedyś parę razy aquaplaning przy większych szybkościach a teraz to wyraźnie czuć taki "mechaniczny "opór jakby chciało mi wyprostować kierę.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-11-2007
Skąd: Lubin/ Edynburg
Model: Opel Omega
Silnik: 3.2 V6
Rocznik: 2001
Postów: 176
|
![]()
Mialem w sprinterze ze jak wjechalem w kaluze to wspomaganie przestawalo dzialac i swiecial sie kontrolka ladowania( pasek sie slizgal bo go chlapalo). Objawy jak u Ciebie. Szarpanie kierownica a po chwili powrot do normy. Pasek oraz napinacz do wymiany i problem ustal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 23-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 74
|
![]() Cytat:
i co jendrekmak ? toz to takie wlasnie objawy sa. Pasek sie slizga i tyle. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
|
![]()
Panowie nawet jak pasek się ślizga to nie może tak być, że kręcisz kierownicą a koła stoją w miejscu.
Maglownica działa niezależnie od wspomagania, jeżeli wspomagania nie ma to się ciężko kręci ale można skręcić. Piszesz, że czujesz opór i coś przeskakuje??? Może zębatka w przekładni przeskakuje? Najlepiej skręć kierownicę i sprawdź co się dzieje z kołami.
__________________
Pozdrawiam PUCEK |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
![]()
tylko jak by przeskakiwała zębatka na maglownicy to kierownica by się różnie ustawiała i za każdym razem po takiej sytuacji inaczej.
|
![]() |
![]() |