|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-05-2010, 16:30 | #11 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 17
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Cytat:
Podłaczyli go pod komputer i... okazuje sie , ze mam sprawne auto, które nie wykazało nic a nic zadnego błędu! Poradzili mi jeździć do momentu aż się nie "zepsuje"... fakt wtedy napewno bedzie wiadomo co. Jednak mnie to nie satysfakcjonuje. Dokładnie.... jeden z mechaników zasugerował, ze to może być coś z paliwem.... Mam tak, że jak tankuje auto to nie mogę "pistoletu" wcisnąć na automat tylko muszę trzymac i wlewac powoli ... inaczej "odbija pistolet" wiec sam już nie wiem. Czyli (nie znam sie ale...) mam zapowietrzony bak? Czy jak to nazwać? Może w parze wraz z tym też są zanieczyszczenia itp? Wie ktoś "jak to ugryźć"? Ew. ktos to robił? odpowietrzał? wymieniał? znak ktoś szczegóły? |
|
19-05-2010, 13:38 | #12 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDDi
Rocznik: 2001
Postów: 74
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Mozesz sobie sprawdzic w jakim stanie jest ta pompka. Podnosisz tylnia os. Wykrecenie jest naprawde banalne i sprawdzic jak przedmuc***e na kompresorze ta pompke pomocnicza - powinno bez problemu przedmuchiwac (ewentualnei zwykla pompka). Ona jak sie zapcha raczej zadnych bledow nie powinna pokazac. U mnie tez automat nie dziala przy pistolecie.
|
19-05-2010, 14:44 | #13 |
ford::specialist
Imię: zenek
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Bielawa / Monachium
Model: C-Max / S Max
Silnik: 2.0 TDCI/ 2.2 TDCI
Rocznik: 2004/2008
Postów: 509
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Witam.
Objawy opisane przez Ciebie kolego Z&A są identyko z moimi jakie miałem jakieś 2-dwa lata temu. Przyczyna była woda w ON. Kopcił na biało-niebiesko a dym był bardzo gryzący, do tego jak dodawałem gazu chodził jakby któryś cylinder nie palił. Spec od Diesli zalał jakiś środek łączący wodę (Liqui Moly) cala puszkę na jakieś 1/4 baku i kazał się tak przejechać 20km a następnie dolać dobrego ON do pełna. Później odwodnienie filtra ON no i oczywiście wymiana na nowy. Jak ręką odjął od ponad 70tys objawy się nie powtórzyły. Stawiam ze gdzieś kolega musial zalać parszywe paliwo. Zaczął bym od sprawdzenia czy jest woda w filtrze (kranik zaraz nad altkiem) i ewentualnie jego wymiana. Może to być również uszczelka pod głowicą (płyn spływa na gładź cylindrów) lub wtryski, brak ich szczelności albo same ciśnienie wtrysku w co osobiście wątpię. Egr odpada bo dymił by wtedy na czarno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdro.
__________________
Byl Peugeot 206, jest Ford C-Max |
25-05-2010, 09:14 | #14 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 17
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
...a jednak zawór EGR!
dziś po ponownym podłaczeniu kompa wykazało błędy zaworu EGR. Wypisało kilka mozliwość od zakleszczenia zaworu po błędy na łaczach EGRu. Zatem szykuję się za wymianę EGR. Po wymianie itp napiszę tu jakie koszty sa z tym związane itp. może kiedyś ktoś bedzie w podobnej sytuacji to bedzie miał pełną odpowiedź. |
22-06-2010, 11:06 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 17
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Zatem podsumowując:
- rózni mechanicy sugerowali usługę za naprawdę różną kasę. Ceny były naprawdę różniące sie od siebie, więc proponuję serio odwiedzić kilku z nich zanim zdecydujecie sie na jakieś ich usługi - większośc mechaników nawet nie wspomniała , że można poprostu ten zawór wyczyścic, każdy prawie sugerował na wymiane... ok. 750 zawór i około 200-400 za wymianę. - dowiedziałem się, że stary zawór tez ma wartość w ASO płaca za stary zawór 180 pln! nikt z mechaników tego nie mówił i nawet nie wspomniał, więc zapewne o tym wiedzą.... - czyszczenie zaworu z robocizną 300 pln (na to sie zdecydowałem mimo wszystko) Autko po czyszczeniu zaworu nabrało werwy tzn. jakby silniejsze. Narazie wszystko jest ok! i mam nadzieje iż to długo bedzie trwało. |
22-06-2010, 15:47 | #16 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-04-2010
Skąd: Grudziądz
Model: focus c-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 3
|
Odp: dzwine obroty+brak mocy+dymi
Witam serdecznie. Mam te same objawy tzn pow 2,5 tyś obr słabnie moj 136 konny silnik i zaczyna dymić, wystarczy zmienić na 5 bieg i auto od razu rwie potem znowu 2,5 tyś i słabnie potem 6 bieg i znowu rwie a potem znowu słabnie i kopci na czarno. Chce w takim razie sprawdzic zbiornik paliwa i przeczyścić EGR, czy ktos ma porady dotyczące czyszczenia EGR?
|