![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 26-10-2007
Model: Sharan MK2
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2001
Postów: 379
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 29-09-2009
Skąd: Kępno - Wielkopolska
Model: Ford Galaxy GHIA
Silnik: 1.9 TDI 110KM (AFN)
Rocznik: 1998
Postów: 143
|
![]()
Kolo nie ma prawa sie kolebac ani w poziomie ani w pionie , jesli tak jest to nie wroze dlugiej jazdy takim samochodem , przestanie palic na zimnym , bedzie puszczal bialy dym az w koncu nie odpali wogole.
Jesli czolo walu sie spitoli od kolebiacego kola to nawet zalozenie nowego i kolkowanie bedzie tylko na krotka mete a i koszty sie robia duze bo wal albo trzeba wymienic albo zfrezowac + oczywiscie wyjecie silnika czy skrzyni biegow. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 26-10-2007
Model: Sharan MK2
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2001
Postów: 379
|
![]()
Dodam jeszcze tylko, że na tym kole oprócz paska wielorowkowego kręci się takrze rozrząd, dlatego ma to wpływ na odpalanie. Jak się urwie to rozrząd idzie w drzazgi a przy okazji pół silnika. Warto zadbać by wszystko z nim było OK. Nie ma co ukrywać, że jest to błąd konstrukcyjny poparawiony dopiero w AUY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-10-2009
Skąd: Krosno
Model: sharan smax
Silnik: 1,9 140 km -ford 163km
Rocznik: 1998-2012
Postów: 127
|
![]()
Prawa może nie ma się kolebać ale większość się kolebie.Jest to oczywiście bardzo minimalne i daje się zobaczyć.
Nawet po szlifowaniu czoła wału frezem ciężko trafić aby chodziło idealnie. Moim zdaniem oprócz obserwacji kolebotania można też kontrolować vagiem statyczny kąt wtrysku. A właśnie raczej się nie urywa klin w 110 tylko przekręca lekko koło i silnik początkowo źle pali a później umiera całkowicie nie powodując jeszcze kolizji w silniku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ford::average
![]() Imię: Wiesław
Zarejestrowany: 21-03-2007
Skąd: Nysa
Model: Galaxy
Silnik: TDI 19
Rocznik: 98
Postów: 99
|
![]()
Ja sprawdzałem to koło ale ono jest z paskami i naciągnięte i nie można zbytnio stwierdzić czy koło się rusza jest jakiś inny sposób by sprawdzić ten klin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 14-12-2009
Skąd: Siedlce
Model: Alhambra
Silnik: 1,9 AUY Tiptronic
Rocznik: 2003
Postów: 72
|
![]()
to nie jest wina koła pasowego. miałem to samo w passacie 90km ahu. tam po prostu zdychac zaczyna pompa wtryskowa. zdejmij na próbę wtyczkę z czujnika temperatury to zapali ci od jednego strzału bo dostanie dawkę rozruchową dla zimnego silnika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ford::advanced
![]() Imię: Endriu
Zarejestrowany: 15-08-2007
Skąd: A czy to ważne?...
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI 115PS
Rocznik: 2001.
Postów: 331
|
![]() Cytat:
Kontrolowałem kąt wtrysku VAgiem i są takie objawy... Ustawie idealnie na 49-51 i trzyma tą wartość. Następnego dnia odpalam auto podpinam vaga i kąt jest 43-45. Następnego dnia jest 47-50 a za jakiś czas znów 49-51. Czy to jest normalne, czy ma się tak zmieniać?. Powiedzcie jak jest u was czy trzyma tą wartość idealnie na 49-51 w każdych warunkach niezależnie czy zimny czy gorący?. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-01-2010
Model: Mondeo
Silnik: 1.5
Rocznik: 2019
Postów: 109
|
![]()
Witam Panowie. Podpinam się pod temat. Czy w 1.9 TDI 115 Ps (pompowtryski) też jest możliwość podniesienia VAGiem dawki startowej? I pomóżcie mi zlokalizować ten czujnik temperatury z którego trzeba zdjąć wtyczkę żeby sprawdzić czy zapali bez długiego kręcenia rozrusznikiem...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ford::average
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Lublin
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI 110 KM (AFN)
Rocznik: 1997
Postów: 113
|
![]()
Panowie. W silnikach TDI z pompą nie ma już klina, a jest "półksiężyc". Ale to nie on odpowiada za ustelenie koła na wale, lecz śruba dokręcona odpowiednim momentem, wymieniana za każdym razem, kiedy zdejmowane jest koło i wkręcana na klej do gwintów. Kiedy śruba przestaje trzymać, księżyc się odkształca, koło zaczyna powoli obracać się względem wału, co powoduje zmienę statycznego kąta wtrysku i trudności z odpalaniem na zimno. W efekcie koło nie jest ustawione prostopadle do wału - zaczyna "bić". Zdjęcie wtyczki z czujnika temperatury powoduje zwiększenie dawki i włączenie świec żarowych, w konsekwencji łatwiejszy rozruch.
Możliwe jest zregenerowanie wału bez wyjmowania z silnika poprzez użycie specjalnego frezu prowadzonego śrubą wkręconą w wał, lub szlifowanie np. szlifierką kątową wału obracanego rozrusznikiem - trzeba wtedy oczywiście wyjąć wałek rozrządu. Zainteresowanych odsyłam do forum golfa lub passata - w tych autach jeździ wiele silników TDI na pompie VP, a ten problem nie jest rzadki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-01-2010
Model: Mondeo
Silnik: 1.5
Rocznik: 2019
Postów: 109
|
![]()
Ale mi na zimnym pali na dotknięcie :-) Problem dłuższego kręcenia pojawia się w upalne dni. Ponawiam więc pytania z mojego poprzedniego posta.
A swoją drogą greg1971 - twoje informacje są bardzo przydatne bo wiele osób ma problemy z tym klinem. |
![]() |
![]() |