![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#31 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
|
![]()
Hdi jest na tyle odpornym silnikiem ze OO z mixolem raz na jakies czas go nie zabije. Co innego Dci
|
![]() |
![]() |
#32 | |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,635
|
![]() Cytat:
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
|
![]() |
![]() |
#33 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
|
![]()
to n ie aluzja, sam mam Lagunę II 1,9 Dci i szczerze bałbym sie tam nalać coś innego niż on ultimate itp...
|
![]() |
![]() |
#34 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 03-02-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MK 1 / MK 3
Silnik: 2,5 V6 / 2.0 TDDi
Rocznik: 1994 / 2002
Postów: 38
|
![]()
Witam, cóż nie mam doświadczenia w jeździe na OO ze swoim Mondkiem, bo jest na benzynę, ale zawodowo jeżdżę Sprinterem TDi i CDi i bez problemu jeżdżą na OO, nawet bez żadnych uszlachetniaczy, a dodam, że robią po 300 tyś rocznie. pozdrawiam
|
![]() |
![]() |
#35 | |
ford::average
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Lublin/Jabłonna
Model: Volvo V40
Silnik: 1.9 DI
Rocznik: 1999
Postów: 167
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
#36 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
![]()
Pamiętam jeszcze ze studiów, że od jakiegoś czasu w każdym paliwie w Polsce znajduje się 5% biokomponentów, ale żadna stacja paliw tym się nie chwali, bo mogłoby to odstraszać klientów. (było o tym gdzieś wspomniane nawet na forum).
Rówenież ze studiów pamiętam, że pani doktor, która prowadziła laboratoria z biopaliw w kółko tłukła, że 5% to jest maks i większa ilość jest dla silników szkodliwa... Nawet jakiś tydzień czy 2 tygodnie temu ta sama pani (swoją drogą strasznie sympatyczna kobieta) wypowiadała się o tym w TVP Kraków (przy okazji materiału o powstawaniu nowego wydziału na AGH i tego czego tam uczą). Bioester powstaje przez potraktowanie oleju roślinnego (w Polsce rzepakowego) metanolem w obecności katalizatora KOH lub NaOH. Tak powstaje biopaliwo - estry metylowe. Na laborkach używaliśmy akurat jakiegoś słonecznikowego z biedronkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tutaj można sobie o tym poczytać: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] PS. Od paru dni sam jeżdżę na biodieslu z bliskiejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Puki co jest ok. Zawsze tankuję do pełna pod sam korek i zawsze zeruję licznik więc mam dokładne wyniki spalania. Za jakiś czas pochwalę się jak jest ze spalaniem na bio...
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
![]() |
![]() |
#37 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 25-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
|
![]()
u mnie pierwsze 100km na bio Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
#38 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
|
![]()
U mnie 700.We wtorek tankowanie pod korek i okaże się jaka różnica między ON a Bio.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford |
![]() |
![]() |
#39 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 09-07-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Ford Escort
Silnik: 1.8 TD Endura-De
Rocznik: 1997
Postów: 392
|
![]()
Wprawdzie nie mam mondeo ale ten sam silniczek chodzi w escorcie; A odnosnie lania czegos innego procz ropy to leje rowniez; plyn hamulcowy, plyn do wspoamagania i plyn chlodniczy; a tak powaznie to lalem juz; opal, bioester, olej rzepakowy, olej przepalony, benzyne-przy frytkach dobrze jest dodac ok 5% poniewaz poprawia spalanie i zaplon
W pracy poloneza trucka 1.9D z silnikiem citroena katowalismy na przekladniowym ale niestety padl po jakims czasie ale na wolnych obrotach sobie pyrkotal |
![]() |
![]() |
#40 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 02-11-2007
Skąd: W-wa
Model: MK7 Escort kombi GHiA
Silnik: 1,8 TD
Rocznik: 1995
Postów: 261
|
![]()
tutaj zgadzam się z kolegą również leje co popadnie (ON nie pamiętam kiedy ostatnio było) i jest wszystko ok spalanie ok 6l/100moc jest.
Mam tylko prośbę aby ktoś napisał co ma turbina do jakości (gatunku) paliwa Przecież te dwa "elementy" ze sobą bezpośrednio nie pracują. turbina tylko odpowiednio tłoczy powietrze więc może również tłoczyć powietrze do silnika zasilanego z "szamba" i też będzie tłoczyć (o ile silnik odpali) Pozdrawiam Simson |
![]() |
![]() |
|
|
|