![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]()
bartstep, to co napisałeś to mniej więcej wiedziałem, ponieważ jest to ogólna charakterystyka silnika z CR. Po prostu pod koniec lat dziewięćdziesiątych mieliśmy przełom w rodzaju rezygnacji z komór wstępnych, wprowadzenie CR, turbiny o zmiennej geometrii i w końcu wprowadzono 4 zawory na cylinder. Zastanawiałem się po prostu czy ostatnio może nie wymyślono czegoś równie przełomowego podobnego do jednego z tych elementów. W końcu minęło całe 10 lat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 15-01-2010
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 51
|
![]()
BMW w modelu 123d z 4 cylindrów i 2 litrów osiągnęło 204 KM. To jest coś.
Większość ich nowoczesnych diesli jest świetna, tak gdzieś od roku 2000. pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Jelenia Gora
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: ----
Postów: 225
|
![]()
@PETERPZ
no wlasnie mamy kolejne przelomy. Szybkosc magstrali CAN umozliwia podlaczanie coraz wiekszej ilosci czujnikow i podejmowania szybszych i trafnych decyzji. Zmienia sie rowniez konstrukcja samych wtryskiwaczy (kilka faz wtrysku) co bylo niemozliwe do uzyskania jeszcze w pierwszych wersjach CR. A Fiatowskie silniki MultiJet? To kolejna rewolucja (zreszta Fiat robi obecnie najlepsze silniki). Wlasnie kolejnym etapem rozwoju silnikow (skokiem) jest system MultiJet. Zapewne niedlugo zawory beda sterowane piezoelektrycznymi silownikami.
__________________
Tylko dwie marki licza sie w swiecie motoryzacji... nieprzereklamowana solidnosc FORD i zachwycajaca Alfa Romeo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]()
To co piszesz jest bardzo ciekawe. Wiem, że Fiat jest autorem CR i jego silniki były wtedy bardzo dobre. A teraz MultiJet co ma w sobie takiego wyjątkowego? Najnowszą edycję CR? Najlepszą?
Edit: Widzę, że Fiat spokojnie wyciąga 170 KM z 1.9. Wygląda więc na to, że Ford ze swoimi 136 z 2.0 jest lata świetlne w tyle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
![]() Cytat:
...a co do najlepszych silników diesla, to i tak pozostanę przy bmw...2.0 miały 163KM...potem 177...teraz 184...ale nie to jest najważniejsze...a to jak wzorcowo trzymają moment obr....przykład dzisiejszego m moda (mało agresywnego)... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Uploaded with [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 13-07-2007
Skąd: Kraków
Model: Escort
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: '99
Postów: 743
|
![]()
jak dla kolegów "najlepszy" silnik oznacza najbardziej wyżyłowany to gratuluję hahaha ....
__________________
....ZZzzzZZ..zzzz... RAPIDSPORT |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Jelenia Gora
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: ----
Postów: 225
|
![]()
__________________
Tylko dwie marki licza sie w swiecie motoryzacji... nieprzereklamowana solidnosc FORD i zachwycajaca Alfa Romeo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
![]() Cytat:
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
|
![]() Cytat:
Do jakości silnika zaliczyłbym jeszcze spalanie (duża moc nie musi oznaczać dużego spalania przy wolnej jeździe) no i tak jak mówisz, bardziej przebieg mocy, momentu obrotowego niż ich maksymalnych wartości. Jednak te przebiegi oficjalnie są niedostępne, mamy tylko statystykę w postaci maksymalnych wartości. Cytat:
Ostatnio edytowane przez peterpz ; 14-08-2010 o 12:23 |
||
![]() |
![]() |