![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: Bogatynia
Model: Transit T280
Silnik: 2.0Tdi
Rocznik: 2001
Postów: 7
|
![]()
Mam silnik2,0TDDI-85KM.Jezdze w terenie gorzystym i brakuje "pod pedalem".
Czy mozna w warunkach garazu poprawic osiagi?Pzdr.. Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 25-08-2010 o 08:21 Powód: Poprawienie tytułu tematu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Warszawa/Gliwice
Model: Były Transit i Focus, jest Lexus is200
Silnik: 2.0tddi, 1,6 benzyna, jest 2,0 benzyna :)
Rocznik: były 2004 i 2006, jest 2001 ;)
Postów: 861
|
![]()
W warunkach garazu to chyba raczej nie, ale z tego co wiem to mozna łatwo zmienić na 100KM...przeprogramowanie kompa czy jakoś tak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,077
|
![]()
Najprościej i najtaniej jest założyć tzw box. W praktyce moc wzrasta o ok 12-15%, ale moment obrotowy już o 18-20%, zwłaszcza od 1800 obrotów do 3000. Czuć wyraźnie pod pedałem lepsze odejście. Box założysz sam.
Ale trzeba być ostrożnym z zakupem, bo jest mnóstwo chłamu na rynku. Ja mam box V-Techa (ok 800-1000 zł). Za ok 150 zł na hamowni rolkowej pomierzą ci przyrosty mocy, dostaniesz wykresy przebiegu mocy i momentu w funkcji obrotów. Box V-Techa ma 10 ustawień, ale to nie znaczy że można jeździć na najostrzejszym. Często wtedy silnik wchodzi w tryb awaryjny, a wtryski walą jak oszalałe. Najlepiej ustawić box w połowie ustawień i zobaczyć co się dzieje... Poczytaj posty Tomileejonesa z Anglii, założył boxa sam - w wątku: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Drugie rozwiązanie to chip-tunning, czyli wgranie nowego programu do ECU z kilkakrotnym hamowaniem auta na hamowni, to wydatek rzędu 1000-1500zł, ale przyrosty osiągów są większe: moc 18-20%, moment 25%.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 24-08-2010 o 22:01 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 11-12-2005
Skąd: Warszawa , Łódz czasami...
Model: Mondeo Mk4 , Opel Movano
Silnik: 2.0 TDCI , 2.3 DCI-by V-tech 130KM / 170KM
Rocznik: 2008 , 2011
Postów: 3,639
|
![]()
Temat przeniosłem do odpowiedniego działu.
__________________
Liczą się ludzie - nie samochody. Samochód jest tylko dodatkiem do człowieka i nigdy nie powinno być odwrotnie ! Nie ważne gdzie , nie ważne kiedy , nie ważne po co , ważne z kim. ![]() KU PRZESTRODZE ! http://www.youtube.com/watch?v=PAWZHL46B9Q 18+ !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
|
![]() Cytat:
...tu wykaz...po odpowiednim zaprogramowaniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ..a tu wykres z hamowni po zapięciu boxa do Transita 2.0 TDDI Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW Ostatnio edytowane przez heko ; 26-08-2010 o 21:54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Postów: n/a
|
![]() Cytat:
Wywalasz z auta wszystkie graty oprócz fotela kierowcy i od razu poczujesz lepsze przyspieszenie. Tak pi razy oko to sto kilo mniej gratów w aucie to sekunda krócej do setki. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,077
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-09-2010 o 19:58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Postów: n/a
|
![]()
Powiem tak, miałem okazję testować BOXa, obecnie mam CHIPa. Wyraźna poprawa momentu na Boxie z samego dołu. Wartości o jakie wzrósł moment i moc są mniejsze niż na Chipie, inny jest także ich przebieg. Ogólnie CHIP daje więcej NM i KM. Jednak tak jak mówię, na Boxie czułem że idzie z samego dołu. Na Chipie mam porządnie turbowalnięcie, jednak przy 2500obr/min ;/ .
|
![]() |
![]() |
#9 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,077
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 03-09-2010 o 23:40 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FCP TUNER
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,812
|
![]()
...oto standardowy wynik Forda na boxie i chipsie:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] http://catalog.vtech.pl/graph/ford_18tdci_115ps_box.jpg
__________________
WWW.GCS Tuning.pl ![]() https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
![]() |
![]() |