|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-09-2010, 22:37 | #541 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Diagnostyka VAG
Przy zmianie kierownicy na multi, to musisz na pewno zmienić równiez poduszkę, taśmę, kodowanie i nie wiem jak bedzie z wtyczką i okablowaniem, czy są juz na zapas standartowo czy trzeba tez je dokładac. Tego jeszcze nie przerabiałem, droga impreza.
Pozdr. Ostatnio edytowane przez Stefano ; 15-09-2010 o 22:42 |
17-09-2010, 11:15 | #542 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-01-2009
Model: galaxy mk2
Silnik: 1.9 tdi 115 manual
Rocznik: 2001
Postów: 46
|
Odp: Diagnostyka VAG
Witam. Podczas wizyty u mechanika vag.com pokazuje ze dwa wtryskiwacze "stoja" tzn nie zmieniaja sie wartosci w czsie jazdy lub tylko dadania gazu. Moje pytanie: mam polski vag 4.9. W ktorym miejscu moge ten sam problem zaobserwowac na moim komputerze. W vcds jest to gr 13 a polskim vagu? Dzieki za podpowiedz.
|
22-09-2010, 09:48 | #543 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-02-2008
Skąd: wroclaw
Model: Galaxy
Silnik: 1.9tdi
Rocznik: 2004
Postów: 26
|
Odp: Diagnostyka VAG
Mam taką sytuację, silnik na zimno pracuje równo, ale po prawidłowym rozgrzaniu zaczyna nierównowmiernie drgać. Dragania te przestają byc wyczuwalne jesli wlącze klimatyzację. Po podpięciu VAG w grupie 13 wartośc na poszczególnych PD zmieniają się bardzo szybko, jednak w dość bezpiecznym zakresie tj, max -0.4 do 0.4 . To wygląda tak jakby ECU nieustannie korygował dawki. Ponieważ nie mam doświadczenia, więc nie wiem jak powinna wyglądać prawidłowa ich praca. Nie wiem w którą stronę iść - tzn czy to może jest listwa, może coś innego z okolic pompowtrysków, może mocowanie silnika ( ale tu czemu na zimno jest ok?) może co innego. Mogę oczywiście jeżdzić tak jak jest ale mnie to po prostu wnerwia, stąd moja prośba o poradę. Niestety mimo googlowania nic nie znalazłem w tym temacie. Dodam że wymieniłem do tej pory 2-masę i jeden z PD - wtedy miał wartość ponad 2,9.
|
22-09-2010, 18:23 | #544 | |
ford::advanced
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 27-04-2008
Skąd: Śląsk
Model: S-max
Silnik: 2.0 TDCI - 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 241
|
Odp: Diagnostyka VAG
Cytat:
__________________
janbra |
|
22-09-2010, 22:49 | #545 | |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: Diagnostyka VAG
Cytat:
Zdejmij pasek od alternatora, klimy, ale nie możesz wtedy jechac, bo nie masz wspomagania! Albo lepiej zdejmij ten gruby przewód z alternatora, nakretka M8, klucz 13 mm, uważąj przy tym aby nie zrobić zwarcia do masy. Na odjetym kablu masz +12 V z akumulatora, zaizoluj, zabespiecz!!! Podejżewam wyrobione sprzęgiełko na alternatorze..., bo jak włączysz klimę to jest straszny pobór prądu z alternatora, więc wtedy moze go załapać i ciągnąć, a gdy chodzi z mniejszym obciążeniem, to moze być wtedy róznie i stąd to pulsowanie. |
|
23-09-2010, 09:30 | #546 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-02-2008
Skąd: wroclaw
Model: Galaxy
Silnik: 1.9tdi
Rocznik: 2004
Postów: 26
|
Odp: Diagnostyka VAG
Dzieki, jak tylko sprawdzę - dam znać.
|
23-09-2010, 09:31 | #547 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-02-2008
Skąd: wroclaw
Model: Galaxy
Silnik: 1.9tdi
Rocznik: 2004
Postów: 26
|
Odp: Diagnostyka VAG
Tak, na wolnych obrotach.
|
26-09-2010, 20:24 | #548 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-12-2008
Skąd: Gryfino
Model: Ford Galaxy Ghia
Silnik: 1,9 TDI AHU
Rocznik: 1998
Postów: 207
|
Odp: Diagnostyka VAG
Witam Wszystkich mile, myślę że temat który chce poruszyć będzie może pomocnym na przyszłość dla innych ale zobaczymy ? Moje pytanko jest następujące:
Czy są jakieś może tzw. ustawienia fabryczne naszych aut? mam na myśli oczywiście fartości stałe w ECU typu dawka paliwa, rozruch silnika na wolnych obrotach, zmienne temp. zew. itd. Gdzie będzie można sprawdzić czy mamy poprawne wartości w naszych komputerach pokładowych zapisane? Aby można było porównać i ew. skorygować? Może się mylę ale moim zdaniem przydałby się ktoś kto się na tym dobrze zna i by nam bardzo wiele pomógł w celu sprawdzenia naszych "motorów" czy maja dość dobre parametry podczas pracy? |
28-09-2010, 08:40 | #549 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-02-2009
Skąd: hhhhhh
Model: dch
Silnik: fgfdg
Rocznik: dfg
Postów: 61
|
Odp: Diagnostyka VAG
ewdar;1513367]Witam Wszystkich mile, myślę że temat który chce poruszyć będzie może pomocnym na przyszłość dla innych ale zobaczymy ? Moje pytanko jest następujące:
Czy są jakieś może tzw. ustawienia fabryczne naszych aut? mam na myśli oczywiście fartości stałe w ECU typu dawka paliwa, rozruch silnika na wolnych obrotach, zmienne temp. zew. itd. Gdzie będzie można sprawdzić czy mamy poprawne wartości w naszych komputerach pokładowych zapisane? Aby można było porównać i ew. skorygować? Może się mylę ale moim zdaniem przydałby się ktoś kto się na tym dobrze zna i by nam bardzo wiele pomógł w celu sprawdzenia naszych "motorów" czy maja dość [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] podczas pracy? zaraz będą texty typu wiedza kosztuje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale tak to już jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez egonmonia ; 03-04-2016 o 18:43 |
28-09-2010, 14:00 | #550 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-09-2008
Skąd: Lewin-Kłodzki
Model: Sharan
Silnik: 1,9 TDI AUY
Rocznik: 2004
Postów: 70
|
Odp: Diagnostyka VAG
Hmm. W zasadzie każdy kto choć trochę z uwagą czyta posty na temat diagnostyki VAG powinien zignorować te pytanie a admin mógłby spokojnie go usunąć. I wcale nie chodzi o to że wiedza kosztuje, czy coś w tym temacie. Rzecz w tym że wszystko na ten temat w zasadzie znajduje się na tym i innych forach poświęconych tej tematyce. No ale jak ktoś pyta.... to nie błądzi.
Programy diagnostyczne którymi się posługujemy oprócz wartości zmierzonych podczas pracy podają wartości lub ich przedziały do których powinniśmy się odnieść. Jeśli chodzi o sterowniki inne to w zasadzie powinniśmy kożystać z opcji "zapisz dane przed zmianami bo jak coś się nie uda to będziesz miał problem". Jeśli wziąść ilość typów sterowników odpowiadających za przeróżne rzeczy w naszych autach, to chyba by brakło miejsca gdyby chcieć to przedstawić w formie pisanej. |
Tagi |
diagnostyka , elektryka , interfejs diagnostyczny , kod |
|
|