![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#261 | ||
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
![]() Cytat:
Świece pomagają TYLKO w rozruchu i tym aby nie było traktora po rozruchu... Owszem one działają już po odpaleniu aż do rozgrzania silnika ale na pewno nie powodują wywalania sprężynki... Jasne - na zimnym silniku padnięte świece może i mają jakiś wpływ na ruszanie - obroty mogą falowac silnik może źle pracowac więc wtedy tak - ale to wszystko odbywałoby się przy temperaturach poniżej 0 stopni... Zobacz dlaczego niby wysyp problemów z odpalaniem następuje na forum jak zaczyna się zima?? Bo latem nawet jak świece są zjarane to auto tego nie odczuwa (znam z autopsji...). Najwyraźniej w naszym spisie jest chyba jakiś drobny błąd... Może niech się wypowie jeszcze jakaś osoba trzecia bo ja totalnie zgłupiałem... Skoro problem pojawia się na ciepłym silniku a na zimnym jest ok to na 1000% nie jest to wina świec... Z innej beczki.. Jak już powiedziano na początek może wymiana czujnika... Ale przez wymianą czujnika podjedź na DOBRY komputer niech sczytają błędy, bo po co trafiac na ślepo diagnozy i wywalac pieniądze w błoto - migająca sprężynka MUSI zostawic jakiś błąd, a ten błąd przynajmniej ogólnikowo wskaże miejsce szukania usterki(np układ paliwowy, turbo czy Bóg wie co jeszcze). P.S - czy Mondeo ma układ samodiagnozy jak Focus?? Bo jeżeli tak to błędy możnaby było sprawdzic w trybie serwisowym (na wyświetlaczu licznika). EDIT: Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Zbyt tanie to to nie jest... Ostatnio edytowane przez cezarg1410 ; 05-08-2010 o 20:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
ford::professional
![]() Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
![]()
1. Jeżeli jest awaria świec to w Mondeo TDCi też "wywala" "sprężynkę". Ja wiem że one mają znaczenie głównie w zimie, ale jak już pisałem, na tym forum czytałem też że na ciepłym silniku przy nie sprawnych świecach też był podobny proble, niby nie powinien ale jednak.. Pamiętaj że foka ma całkiem inne diesele niż Mondeo MK3.
2. Gdy ja miałem awarię czujnika położenia wałka rozrządu to na kompie wyskakiwało 16 różnych błędów!!! żaden nie odnosił się bezpośrednio do tego czujnika (sic!), każdy mechanik miał inną teorię (6 mechaników), a to że przyczyną jest ten czujnik doszedłem sam (Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) po poszperaniu w niniejszym forum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i to był strzał w dziesiątke. Dodatkowa uwaga: do 2004 roku Mondeo Mk3 TDCi miały montowane czujniki położenia wałka rozrządu które są (na 90% wszystkie) wadliwe - kolor czarny. Ford dopiero w 2004 roku wprowadził ich bezwadliwą wersję która jest koloru jasno szarego. Więc jeśli Slavek ma ten czujnik koloru czarnego to i tak prędzej czy później będzie go musiał wymienić, a koszt jest stosunkowo niewielki (90-100 pln). Piszę to z taką pewnościa jeśli chodzi o te czujniki bo temat znam b. dobrze z autopsji. 3. Jeżeli chodzi o czujnik spalania stukowego to jego awarię zdarzają się b. rzadkoi nawet jeśli na kompie wyskoczy błąd tego czujnika to może to być problem z wtryskami (ja tak miałem), szyną czyli CR i innymi włacznie z czujnikiem poł. wałka rozrządu. Dlatego uważam że Slavek nie powinien w pośpieczhu "inwestować" w czujnik spalania stukowego do czasu gdy nie będzie miał 100% pewności że to on jest winny. 4. Czasami podobne objawy do twoich Slavek, powodują problemy z "zawieszonym zaworem EGR. To też warto sprawdzić. 5. Poza tym warto przeczytać takie zestawienie --> [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: wro/zg
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 2
|
![]()
Dzięki za porady. Zacznę po kolei, od części najtańszych, a jeśli nie pomoże to wymienię na końcu czujnik spalania stukowego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
ford::professional
![]() Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
![]()
Czasami wystarczy przeczyścić styki wtyczki kabla zasilającego czujnik spalania stukowego. Z tego co pamiętam był opisywany taki przypadek na tym forum.
Powodzenia
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 05-11-2009
Model: Ford Mondeo Ghia TDCI
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 12
|
![]()
Witam
Mam sprawe.Jechalem na nocke do pracy ok 80km/h na 4 biegu nadle wlaczyla mi sie migajaca sprezynka zjechalem na pobocze wylaczlem i zalaczlem silnik sprezynka caly czas migala.Rano jak wyszedlem z pracy odpalilem i auto zaczelo strasznie klekotac dymic na bialo, obroty falowaly;/mial ktos z was takie obawy? dziekuje za odpowiedz |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 26-04-2010
Skąd: Warszawa
Model: Alfą Romeo
Silnik: 1.9 JTD 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 5
|
![]()
Wygląda na "wypadnięty" wtrysk z komputera - jedź do serwisu, niech podłączą kompa serwisowego i sprawdzą. Jeśli ponowne zaprogramowanie nic nie da, bądź wtrysk znów "wypadnie", to pozostaje regeneracja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
ford::professional
![]() Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
![]()
Makaveli, tak jak napisał Jawe83, podjedź gdzieś gdzie mają wiedzę i dobry sprzęt diagnostyczny i podłącz pod kompa, tedy będzie wiadomo jakie błedy wywala i na tej podstawie bedzie można zacząć działać dalej. Napisz co wyszło.
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 01-10-2010
Skąd: DZG
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
![]()
Witam z góry przepraszam jak nie w tym miejscu coś napiszę gdyż jestem nowym użytkownikiem forum..
Otóż i ja również mam taki problem z tą migającą sprężynką...objawy dokładnie takie same jak opisujecie poniżej. Byłem raz na diagnostyce kompa i pokazało błąd czujnika wału korbowego, wymieniłem 3 dni wszystko było okej i dziś w drodze do pracy znowu ten sam problem. Druga wizyta na kompie i błąd czujnika wałka rozrządu. (kolor czujnika szary...) Proszę podpowiedzcie ilu pinowy jest ten czujnik, czy można zamówić go gdzieś w jakimś sklepie internetowym, bo z wymianą to raczej nie obejdzie się bez wizyty u mechanika i czy po takiej wymianie jest konieczna ponowna diagnostyka komputera??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
ford::professional
![]() Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
![]() Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy dobrze zrozmiałem ze obecnie posiadasz czujnik poł. wałka rozrz. w kolorze szarym? To dziwne że nie działa, bo awaryjne były czarne, a szare były ok.
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 01-10-2010
Skąd: DZG
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 10
|
![]() Cytat:
Tak tak, z tego co zauważyłem jest koloru szarego. A właśnie nie te szare były awaryjne bo gdzieś doczytałem że właśnie szare były wadliwe? Po takiej wymianie konieczna jest ponowna wizyta na diagnostyce kompa ? Ostatnio edytowane przez otis83 ; 15-10-2010 o 19:25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze |
|
|