![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-03-2010
Skąd: Głogów
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1997
Postów: 64
|
![]()
witam czeka mnie wymiana pompy (strasznie wyje) i mam pytanie ile wchodzi oleju do układu i jakiego i jakby ktos mógł mi wytłumaczyć tak na chłopski rozum odpowietrzanie U.W pozdrawiam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 24-07-2010
Skąd: Bogatynia
Model: Ford KA
Silnik: benzyna
Rocznik: 2000
Postów: 6
|
![]()
Ja też miałem problem z wyciem pompy, ale wczoraj wymieniłem olej do wspomagania i pompa ucichła
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 06-07-2009
Skąd: boleslawiec
Model: Ford Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1997
Postów: 40
|
![]() Cytat:
jak zlałeś stary olej? ile weszło nowego? jak odpowietrzyłeś układ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 26-01-2009
Skąd: Zabrze
Model: Ka
Silnik: 1.3
Rocznik: 1997 (był) 2000/2001 jest :D
Postów: 504
|
![]()
płyn w układzie wspomagania: ATF odpowiadający specyfikacji FORD ESP MC 166H
pojemność 0,8l Co do odpowietrzania to nie jestem w 100% pewny ale wystarczy odpalić silnik i uzupełniać płyn w zbiorniczku. Całe powietrze samo powinno zejść ponieważ jest to obieg ciągły ciśnieniowy zarówno wysokiego jak i niskiego. powietrze (chyba)zostanie wypchnięte po prostu do zbiorniczka. Mi jak pociągło powietrze ze zbiornika to nie odpowietrzałem po prostu zalałem płynem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 26-09-2005
Model: ex Ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1998
Postów: 1,231
|
![]()
Żeby odpowietrzyć trzeba skręcić w jedną i w drugą stronę kierownicę do oporu - to wystarcza.
__________________
16" by F.A. Porsche, Clarion, Infinity Kappa, Infinity Ref, JBL GTO, HW Energetic... >1kW mr_iwo DESIGN ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-03-2010
Skąd: Głogów
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1997
Postów: 64
|
![]()
dzięki koledzy ale mam nadzieję że pompa nie będzie do wymiany bo tak : na zgaszonym silniku poziom jest min ale jak odpale poziom płynu znika więc jest go zamało ponadtto po zgaszeniu jak płyn powróci to są w nim bombelki powietrza więc się zapowietrza układ tylko że nigdzie nie widać wycieku tylko pompa jest delikatnie spocona ale jest tez oblepiona kurzem więc to raczej niejest spory wyciek muszę to sprawdzić i dolać płynu dam znać jak to wyszło
Wczoraj wieczorem dolałem płynu ATF czerwony jakiś tam najtańszy weszło niewiele może kieliszek odpowietrzyłem układ kręcąc kierownicą po pare razy od oporu do oporu i jak narazie jest dobrze Ostatnio edytowane przez roland ; 19-10-2010 o 07:22 Powód: uzupełnienie posta |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Imię: Izabela
Zarejestrowany: 05-06-2011
Skąd: Warka
Model: Ford KA MK1
Silnik: 1.3 EnduraE
Rocznik: 1998
Postów: 76
|
![]()
Słuchajcie orientujecie się może czy można wlać Mobil ATF 220?
Mobil spełnia normę GM Dexron IID i Ford M2C163-A. Koledzy z forum Escorta piszą, że używają Mobila ATF 220 i wszystko jest ok a wspomaganie Escorta też wymaga normy FORD ESP M2C 166-H. Czytając ten artykuł [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] wnioskuję, że olej spełniający normę GM Dexron IID spełnia również FORD ESP M2C 166-H. Mobila mam jeszcze sporo bo taki dał mi poprzedni właściciel i taki obecnie dolewam więc akurat by się wykorzystało jeśli spełnia wymagania.
__________________
Pozdrawiam Iza Ostatnio edytowane przez Izabelka ; 03-07-2011 o 21:18 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 26-09-2005
Model: ex Ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 1998
Postów: 1,231
|
![]()
Ja lałem tylko ATF220, także śmiało Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
16" by F.A. Porsche, Clarion, Infinity Kappa, Infinity Ref, JBL GTO, HW Energetic... >1kW mr_iwo DESIGN ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Izabela
Zarejestrowany: 05-06-2011
Skąd: Warka
Model: Ford KA MK1
Silnik: 1.3 EnduraE
Rocznik: 1998
Postów: 76
|
![]()
Iwo dzięki za odzew i pozdrawiam. W takim razie zaleje układ ATF 220 :-)
__________________
Pozdrawiam Iza |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Imię: Pavulon
Zarejestrowany: 13-11-2013
Skąd: Warszawa
Model: Ford Ka MK1
Silnik: 1.3
Rocznik: 1996
Postów: 2
|
![]()
Jako nowy na forum witam wszystkich serdecznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I od razu do rzeczy przejdę. Chodzi mianowicie o wymianę pompy wspomagania. Konkretnie pompy i przewodów ciśnieniowych. Wymiana jest konieczna ponieważ znajoma która użytkowała do tej pory kaczora nie widziała nic strasznego w tym że kierownica ciężko chodzi, i po jakimś czasie jazdy dymi spod maski Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I tak pół roku (info od niej, czyli od kiedy zaczęło wyć, ale tylko przy skręcaniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Moje pytanie dotyczy trudności wymiany pompy i przewodów ciśnieniowych. Jaka pompa jest odpowiednia do tego modelu kaczora '96 1299cm, benzyna, 44kW, bo szukając na alledrogo znalazłem kilka z rozpiętością cenową od 40 do 500 pln, więc mniemam że są różne rodzaje. Że przewodów nie ma to wiem, ale z dorobieniem nie ma problemu. Zaytam krótko - czy żeby to ustroisrwo wymienić trzeba rozebrać połowę samochodu uprzednio skończywszy MIT, czy wystarczy podstawowy zestaw narzędzi warsztatowych i kanał ew podnośnik kolumnowy? Bump: Bump: |
![]() |
![]() |