Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-10-2010, 14:32   #11
malran
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-04-2010
Skąd: kraków
Model: mondeo
Silnik: 2,0 16v
Rocznik: 2000
Postów: 57
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

darnel, nie wiem kto i co ci udowodnił i ile razy ale jezeli robie 50 tys na wahaczu febi i jest ok wiec jest ok. oczywiście dyskusja bez sensu. pomyśl o czym pisze to bedziesz wiedział (:
pozdro

malran jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 15:11   #12
essi94r
ford::average
 
Avatar essi94r
 
Zarejestrowany: 25-07-2009
Skąd: LUBIN
Model: Ford Escort
Silnik: DOHC 1600+Gaz
Rocznik: 1993
Postów: 163
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

Ja już na zamiennikach (nie oryginalnych) tulejach na wahaczu,żeby was nie skłamać zrobiłem... koło 37/39 tys. nie pamiętam dokładnie, więc +/- 2 tys. myślę,że ze względu na różnicę cenową można spokojnie założyć zamienniki. No ale jak kto woli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jedni wolą w aucie z 99r. porysowany zderzak wymienić na nowy oryginalny,a drugi weźmie pastę tempo za 12 zł i też nic nie będzie widział Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (przykład kolegi z golfem IV). pozdro
essi94r jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 15:51   #13
ShaD
ford::expert
 
Avatar ShaD
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

mysle ze kazdy sie juz wypowiedzial, opisal swoje spostrzezenia, forum rowniez jest bogate w informacje na ten temat. jednym slowem nie warto tracic czasu na klotnie. zalozyciel tematu zdecyduje co zalozyc i albo bedzie zadowolony albo po bardzo krotkim czasie poleci po wlasciwe wahacze bo auto mu plywa, myszkuje po drodze lub w ogole nie da sie ustawic zbierznosci.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j
ShaD jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 17:52   #14
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

Ja osobiście jeżdzę na Febim. Dzień w dzień robię co najmniej 100km po trasie Drobin-Płock (koleiny i dziury potworne) do tego codziennie przejeżdżam 6 razy przez przejazdy kolejowe i przejechałem ok 50 000km, no i teraz jedna skapitulowała bo piszczy i jest popękana, ale samochód nadal dobrze się prowadzi. Warto dodać że mam szerokie opony (profil 185 co powoduje ze łapie wszystkie dziury). Mam zaufanie do tego pakowacza i tyle. W pracy na co dzień polecamy febiego, lemfordera i trw do fordów, i stali klienci dwa razy tego samego nie kupują. Tyle, że zamienniki mają być ze sprawdzonego źródła i nie wszystko co "made in germany" jest wysokiej jakości (z resztą na allegro wszystko jest "germany" i nie ważne czy kosztuje 10zł czy 50zł).

Naprawdę nie wiem, gdzie leży przyczyna szybkiego wyrabiania się tulei. U mnie zamiennik wytrzymał więcej niż u niektórych oryginał.

Z resztą oryginalna tuleja nie jest aż taka droga, więc jak ktoś nie ufa zamiennikom to nie ma tragedii. Ja bym proponował zrobić takie zestawienie wszystkich części do escorta, tak aby każdy miał alternatywę w wyborze części.

część oryginalna - jej zamiennik - szczegół który udowadnia, że jest to produkt pierwszomontażowy


np

silnik krokowy motorcraft - silnik krokowy firmy hitachi - w miejscu loga ślad po szlifowaniu, a na korpusie wybity symbol forda

I po co przepłacać? co najmniej 100zł w kieszeni zostaje
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 19:41   #15
Szeryf455
ford::professional
 
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

Cytat:
Napisał zsberg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Naprawdę nie wiem, gdzie leży przyczyna szybkiego wyrabiania się tulei.
W montażu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szeryf455 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 22:27   #16
darnel
ford::expert
 
Avatar darnel
 
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

Cytat:
Napisał essi94r Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ze względu na różnicę cenową
Jaką różnicę cenową??
Cytat:
Napisał zsberg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Naprawdę nie wiem, gdzie leży przyczyna szybkiego wyrabiania się tulei. U mnie zamiennik wytrzymał więcej niż u niektórych oryginał.
Myślę, że troszkę zależy to od szczęścia, dróg po jakich jeździsz, Twojej ostrożności. Generalnie wyleczony jestem z zamienników, oryginały są tanie jak barszcz i na nich robię największe przebiegi. Forum bogate jest w opinie o tulejach. Ogólnie niska trwałość zawieszenia wynika po części tez z jego konstrukcji. Kto wymieniał tuleje ten wie, jak są ułożone
__________________
zostań bliźniakiem genetycznym -> Zachęcam.
Jest mondeo i kilka innych fordów
darnel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 22:41   #17
p.kowal
ford::average
 
Avatar p.kowal
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

Witam

Mój escort tak pływał przy padniętym sworzniu wahacza. Tyle tylko, że jego lichy stan widać było gołym okiem - widoczna guma była całkowicie rozwalona.

Jak nie potrafisz sam namierzyć, to zmień stację diagnostyczną, ja wszystkie stuki i puki zawieszenia lokalizowałem z pomocą diagnosty w stacji, na której specjalizują się w naprawach zawieszenia a nie tylko sprawdzają żarówki i podbijają pieczątki.

Pozdrawiam
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu.
http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png
p.kowal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 22:43   #18
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

Fakt, oryginalne części nie są może aż takie drogie jak krąży opinia, ale wielu z nas ma sporo rzeczy do wymiany i nie było by po prostu stać wszystko zrobić.

Z drugiej strony wiem jak serwisy łotoszą klientów i zarabiają krocie na oryginałach, a jak wiadomo ford nic nie produkuje. Części produkują różne firmy. Weźmy chociażby takie sprzęgło: LuK lub SACHS - kogo było by stać włożyć oryginalne sprzęgło, jak w fordowskim pudełku siedzi dosłownie to samo co w zamienniku?

A zamienniki, no cóż - samych łączników stabilizatora mamy w ofercie 7 rodzai - można wybierać od 20zł do 80zł. Właśnie stąd biorą się opinie o zamiennikach. Aha, jeżeli już mówimy o oryginałach to poczytajcie sobie testy akumulatorów motorcraft - wypadają najgorzej w testach, a kosztują krocie. Przykładowy link: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka

Ostatnio edytowane przez zsberg ; 27-10-2010 o 22:48
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 22:47   #19
darnel
ford::expert
 
Avatar darnel
 
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

Cytat:
Napisał zsberg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
LuK lub SACHS - kogo było by stać włożyć oryginalne sprzęgło, jak w fordowskim pudełku siedzi dosłownie to samo
Zgodzę się jednak co do tulei jestem bardzo konserwatywny i to polecam. Spora liczba uzytkowników również. Zrobiłem escortem 100000 km i juz jakis pogląd mam
__________________
zostań bliźniakiem genetycznym -> Zachęcam.
Jest mondeo i kilka innych fordów
darnel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2010, 23:14   #20
p.kowal
ford::average
 
Avatar p.kowal
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
Domyślnie Odp: ucieka na bok po odjęciu lub dodaniu gazu

Trochę nie na temat się robi, ale dodam coś od siebie.
Stanąłem niedawno przed dylematem kupna rozrządu do Focusa.
Pasek i rolka z DAYCO kosztowały, jak dobrze pamiętam, około 160 zł, ale opinie o tej firmie były raczej krytyczne, a wiadomo części to raczej istotne dla fury, dlatego postanowiłem kupić rozrząd fordowski w cenie 220 zł.
Rozrząd przysłany i zonk, na elemencie metalowym rolki oznaczenie fordowskie, ale wewnątrz plastykowego kółka jak byk DAYCO, na pasku nie znalazłem innego oznaczenia poza fordowskim.
Świece żarowe do foki oryginały też mają napis BERU na sobie (ale to akurat firma polecana, w przeciwieństwie do DAYCO w kwestii rozrządu).

Oczywiście nie podważam twierdzeń darnela, bo opiera się na własnym doświadczeniu, a ono najczęściej jest kluczowe w podejmowaniu późniejszych decyzji. Ponadto z lektury forum wynika, że w wielu przypadkach lepiej kupić jednak oryginały. Z mojej dotychczasowej przygody z escortem, stwierdzenia te znalazły potwierdzenie w przypadku gum stabilizatora oraz termostatu, a z doświadczeń innych dodam jeszcze czujnik temperatury.

Pozdrawiam
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu.
http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png
p.kowal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.