|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-11-2010, 17:38 | #21 |
ford::average
Imię: mateusz
Zarejestrowany: 13-02-2009
Skąd: Poznań
Model: ford focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 1999
Postów: 121
|
Odp: Odpalanie z pilota silnika TDDi
jutro dzwonie do elektromechanika i sie dowiem czy da sie to załozyć
poza tematem: silnik diesla powinien pochodzić przez chwile po odpaleniu i oczywiście spokojna jazda przed zagrzaniem silnika przykładem może być odpalenie przy np: - 10*C i widocznie widać że silnik utrzymuje podwyższone obroty w granicach 950rp przez niecałe 30 sekund . diesel się szybko nie nagrzewa ponieważ temp. spalania ( wydziela sie mniej energii) ON jest niższa niż PB nie wspominając o LPG szkoda ropy ?? koszta nie są ogromne ...TDDI na postoju spali 0,7l ON/h * 4.23zł = 2.90 zł
__________________
http://www.polskajazda.pl/foto/foto-...x4342282_1.jpg |
07-11-2010, 18:28 | #22 |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Odpalanie z pilota silnika TDDi
No i te 30 sekund wystarczy żeby można było sobie spokojnie ruszyć i jechać. Owszem ropy nie spali nic tylko jeszcze raz się pytam, po co??? Skoro nic to nie daje. z drugiej strony przemnóż te 2,90 razy ilość dni kiedy tak robisz to uzbiera się zbiornik ropy który można spożytkować na 100 innych bardziej pożytecznych sposobów.
Pierwsze to sprawdź podgrzewacz płynu, u mnie niestety świece powiedziały papa i auto dużo dłużej się rozgrzewa ale niestety chwilowo poległem przy ich wymianie. Pozdrawiam |
10-11-2010, 04:29 | #23 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 17-06-2009
Model: ford focus
Silnik: 2.0
Rocznik: 2005
Postów: 1
|
Odp: Odpalanie z pilota silnika TDDi
witam mam focusa 2.0 zetec amerykanska wersja chce do niego zalozyc starter tylko nie moge znalezc sygnalu RPM
ktos mi pomoze gdzie moge sie podlaczyc do tego sygnalu dodam ze musi byc to na masowym kablu |
07-12-2010, 12:51 | #24 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-09-2009
Model: focus
Silnik: 1.8
Rocznik: 1999
Postów: 54
|
Odp: Odpalanie z pilota silnika TDDi
Wobec różności zdań zagłębiłem się w temat odpalania diesla zimą aby się nagrzał. I pozwolę sobie sprostować kilka spraw, łącznie z moim dotychczasowym podejściem do tematu. Co się dowiedziałem, to są zdania jakie usłyszałem:
- ASO Zalecają odpalenie samochodu i poczekanie aż nie zmniejszą się obroty do normalnych około 2 min, a następnie jazda z obrotami poniżej 1.8 -starzy kierowcy Odpalenia i pozostawienia auta na około 5 - 10 min aby zaczęła się smarować turbina odpowiednio. -mechanik odpalić samochód, zapalić papierosa i wtedy wsiadać do samochodu. Około 10 min, lecz po minucie dać mu lekko gazu. A jak to mechanicznie wygląda - książki i profesorowie pp panewki - smarują się ciśnieniowo, czyli czym wyższe obroty tym lepiej, więc popiera to zdanie szybkiej jazdy. Ale pojawia się mechanika płynów, olej w misce i przekładniowy. Czym ma wyższa temperaturę tym mniejszą lepkość a zarazem lepsze smarowanie. A znów olej ma wpływ na turbinę i skrzynie. Czyli czym cieplejszy tym lepiej. I znowu stoję na rozdrożu. |
07-12-2010, 16:35 | #25 | |||
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Odpalanie z pilota silnika TDDi
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Stosuj się do tego co masz w instrukcji i co zaleca ASO a autku na pewno nic się nie stanie. Pozdrawiam |
|||
07-12-2010, 21:12 | #26 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 31-03-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Golf 7 FL/Octavia 3 FL
Silnik: 1,4 TSI/1,0 TSI
Rocznik: 2017/2017
Postów: 448
|
Odp: Odpalanie z pilota silnika TDDi
Cytat:
|
|