|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-11-2010, 21:58 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-02-2010
Skąd: Sieradz
Model: fiesta sprzedana
Silnik: 1,8d
Rocznik: 1997
Postów: 248
|
dlaczego wychodzi baran?
co wpływa na powstawanie barana? zauważyłem że przy malowaniu z utwardzaczem expres wychodzi mi większy niż przy standardowym... Kwestia regulacji sprzetu czy kwestia wprawy?
__________________
golf 2 1,6td>fiesta mk4 1,8d>astra 2,0+lpg>astra 1,6eco+lpg |
16-11-2010, 07:24 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-01-2008
Skąd: Skwierzyna
Model: windstar
Silnik: 3.8
Rocznik: 2000
Postów: 171
|
Odp: dlaczego wychodzi baran?
I jedno i drugie. Ciężko to wytłumaczyc, wprawa i regulacja sprzętu to jedno wiąże się z drugim. Zmniejsz przerwy między warstwami i zrób mniejszą dawkę lakieru. W jakich proporcjach rozrabiasz lakier? Z jaką dyszą masz pitolet? Na jakim ciśnieniu malujesz? Jaką masz temp. w warsztacie?
|
16-11-2010, 15:14 | #3 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-02-2010
Skąd: Sieradz
Model: fiesta sprzedana
Silnik: 1,8d
Rocznik: 1997
Postów: 248
|
Odp: dlaczego wychodzi baran?
Cytat:
Jeden z lakierników mówił że za grubo lakieru kłade...
__________________
golf 2 1,6td>fiesta mk4 1,8d>astra 2,0+lpg>astra 1,6eco+lpg |
|
16-11-2010, 20:59 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-01-2008
Skąd: Skwierzyna
Model: windstar
Silnik: 3.8
Rocznik: 2000
Postów: 171
|
Odp: dlaczego wychodzi baran?
Spróbuj tak 2:1 plus 10%(z całości) rozpuszczalnika do akrylu. Przy takich proporcjach ustaw pistolet na trochę mniejszą ilość lakieru na dyszy. Co do ciśnienia to ja na dyszy 1,4 mam 3atm przy wciśniętym spuście pistoletu. Przerwy między warstwami na wyczucie, jak nie masz go jeszcze to zrób tak: nakładasz pierwszą warstwę i sprawdzasz w miejscu niewidocznym palcem lakier nie powinien się ciągnąć za palcem ale powinien się kleić i jedziesz drugą jak jest git to zostawiasz jak nie to tym samym systemem jeszcze jedną.
Pamiętaj o tym, że masz rzadszy lakier. Reszta to kwestia wyczucia. |
20-11-2010, 22:33 | #5 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 01-10-2007
Model: Volvo
Silnik: spalinowy
Rocznik: nie młody
Postów: 5,297
|
Odp: dlaczego wychodzi baran?
Do lakieru bezbarwnego nie dodaje sie rozcienczalnika, to raz
Akryl jednokomponentowy rozrabiasz 2:1 plus 10-20% rozcienczalnika. Lakier bezbarwny 2:1 bez rozcienczalnika, baze wiadomo 1:1 z rozcienczalnikiem.. Baran wychodzi bo albo jest za ciepło, albo za kiepsko wylewasz. Ja od 1,5 roku robie expresem i wychodzi lustro za kazdym razem, nawet lepiej niz zwykłym, bo zwykłym potrafiła pojawic sie falbanka, przy expresie tego nie ma. Kwestia wprawy, bo znowu jak nie wiesz kiedy skonczyc lac to znowu popłynie, wytłumaczyc sie tego nie da, trzeba sie tego nauczyc. |
22-11-2010, 07:47 | #6 | |
ford::average
Zarejestrowany: 01-01-2008
Skąd: Skwierzyna
Model: windstar
Silnik: 3.8
Rocznik: 2000
Postów: 171
|
Odp: dlaczego wychodzi baran?
Cytat:
No popatrz aj od 10 lat lakieruję samochody i lakiery rozrabiam 2:1 plus 10%-20% rozcięczlnika (czy to lakier akrylowy bezbarwny czy kolor czy zwykły czy expres) i jest dobrze ale może żyłem w błędzie? Jeżeli chodzi o wysoką temperaturę to jak masz za ciepło to dajesz więcej rozcięczalnika jak chłodniej to mniej. Myślę (a raczej wiem), że lepiej miec za ciepło niż za zimno. Ale każdy moze mie swoje zdanie na ten temat, prawda jest taka, że nikt Ci nie napisze, jak na 100% zrobic, żeby było dobrze, to kwestia polakierownia wielu samochodów, a jak już dojdziesz do wprawy to i tak będziesz niezadowolny bo zawsze mogło byc lepiej. Myślę, że lepszy "baran" na początek niż zacieki bo "barana" łatwiej spolerowac. Pozdrawiam i życzę powodzenia. |
|
23-11-2010, 15:54 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-02-2010
Skąd: Sieradz
Model: fiesta sprzedana
Silnik: 1,8d
Rocznik: 1997
Postów: 248
|
Odp: dlaczego wychodzi baran?
zgadzam sie z tym ze kazdy ma swoją, odpowiednią technikę malowania. osobiście nie jestem z zawodu lakiernikiem ale czasem trzeba coś prysnąć na samochodzie... zobaczymy wiosną-będę miał już garaż z prawdziwego zdarzenia i trochę lepszy sprzęt do praktyki. a zadowolenie? zawsze tak mam że jak się nie staram to wychodzi lustro, a jak się staram to baran...
__________________
golf 2 1,6td>fiesta mk4 1,8d>astra 2,0+lpg>astra 1,6eco+lpg |
27-11-2010, 09:12 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK2 Fiesta Mk6
Silnik: 1.8 Benzyna+LPG 1,4 Benzyna +LPG
Rocznik: 1998 2010
Postów: 882
|
Odp: dlaczego wychodzi baran?
A ja wam powiem tak u początkujących częściej baran wychodzi dlatego ze nie chcą zrobić zacieków i lakier jest nie dolany i ja tu widział bym problem bo to właśnie tak jest jak nie dolejesz będzie baran jak przelejesz będzie zaciek. A no i tak jak kolega któryś wyżej pisał może być za gesty lakier 10 % rozpuszczalnika to nawet należy wlać. I jeszcze jedna rzecz jeśli po pierwszej warstwie widzisz barana spróbuj w granicach rozsądku oczywiście drugą bardziej przylać.
|
20-12-2010, 20:22 | #9 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-01-2010
Skąd: kielce
Model: mondeo 1.8 td
Silnik: 1800
Rocznik: 1998
Postów: 2
|
Odp: dlaczego wychodzi baran?
Cytat:
|
|