Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-12-2010, 10:21   #1
damian1234
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Różan
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 6
Domyślnie Długie odpalanie w mróz

Witam wszystkich użytkowników forum. Postanowiłem założyć nowy temat ponieważ po przeszukaniu całego forum nie mogłem znaleźć rozwiązania. Mianowicie posiadam Forda Escorta MKVII 1.8TD Endura DE 90km pompa lucas. Problem z odpaleniem pojawia się wraz ze spadkiem temperatury. Przy temperaturze 0C< Essi odpala bez problemów a gdy temperatura spada niżej to zaczynają się schody po postoju dłuższym niż 6h:
-10C trzeba kręcić ok 15s
-15C 35s
-20C< czas kręcenia ok 1min
Dodam że pompka paliwa rano jest twarda, świece działają, filtr paliwa wymieniony 3tygodnie temu, akumulator w zeszłym roku nowy 74ah 680A. Podczas grzania świec na początku słychać ok 5s charakterystyczne "trrrrr". Po odpaleniu samochód pracuje równo, i później pali bez problemów.
Jeżdżę nim 4 rok i poprzednich zim było tak samo tylko mrozy mniejsze.

damian1234 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 10:46   #2
p.kowal
ford::average
 
Avatar p.kowal
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

Sprawdź czy to "trrrrr" słychać od pompy wtryskowej, czy jest to trykanie przekaźnika.

W ubiegłą zimę podjechałem do mechanika ponieważ przy mrozach podchodzących do -30 st, Escort został parę razy pod domem. Gość uśmiechnął się i rzekł "Masz Forda, one tak mają zimą" (sam jeździ Mondeem TD).
Ale z lektury forum wynika, że niejedna Endura odpala bez problemów nawet w przy silnych mrozach.
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu.
http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png
p.kowal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 14:40   #3
pawelll87
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 12-09-2008
Skąd: gorlice
Model: escort
Silnik: 1.8 d
Rocznik: 1994
Postów: 27
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

Sprawdz szczelnosc przewodow paliwowych,na mrozie twardnieją i mogą się robić jakieś nieszczelności!!
pawelll87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 15:44   #4
damian1234
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Różan
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 6
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

Kolego co do tego dźwięku po przekręceniu kluczyka to z tego co wyczytałem to jest jakiś przekaźnik który jak dobrze pamiętam podaje większa dawkę paliwa. Co do szczelności to raczej wykluczam to ponieważ od samego początku kręcenia z rury wydobywa się dym a po drugie nawet gdy silnik wystygnie do 0 powiedzmy po 4h postoju to odpala od ręki ale mogę się mylić więc postaram się jutro zmienić przewód zasilania na przezroczysty
damian1234 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 16:42   #5
p.kowal
ford::average
 
Avatar p.kowal
 
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

Zwróć dokładnie uwagę skąd trykanie słychać.
Jedno to korektor kąta wtrysku na pompie wtryskowej, słychać go dość głośno i dźwięk ten dochodzi właśnie z pompy wtryskowej, czyli z przodu auta.
A drugie to jakiś przekaźnik, nie wiem czy umieszczony jest w okolicach skrzynki bezpieczników czy gdzieś pod maską, tryka podobnie tylko ciszej.

A co z paliwem? Dajesz jakiś dodatek? Może gdzieś coś przymarza?
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu.
http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png
p.kowal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 16:57   #6
Focusik2002
ford::average
 
Avatar Focusik2002
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 135
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

A może wtryski już dostaja po dupie??

Sadza z tłumika się wydobywa?? , jak go odpalisz to kopci na biało albo na czarno ??
Focusik2002 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 17:55   #7
damian1234
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Różan
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 6
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

Koledzy co do paliwa to leję cały czas na tej samej stacji, przed zimą dolewałem denaturatu(jedne szkoły piszą że można inne że nie ja tam stosuje i jestem zadowolony), stosuje zimowy dodatek do paliwa. Co do kopcenia to od razu po odpaleniu w mróz to tak jak para taki jak by biały. Po całkowitym rozgrzaniu albo w temperaturze wyżej jak -15 znika całkowicie, sadzy brak.
damian1234 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 20:30   #8
aragorn
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2009
Model: Escort kombi
Silnik: 1.8 TD Intercooler
Rocznik: 1997
Postów: 88
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

podepne sie pod temat mam ten sam problem.
u mnie po odpalenij na sniegu zostaje sadza,dodatkowo dym jest koloru siwego, w zwiazku z tym czy to wina wtryskow?
aragorn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-12-2010, 20:43   #9
PaBlLoO90
ford::advanced
 
Avatar PaBlLoO90
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

Możliwości problemu porannego zimowego odpalania jest wiele Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

- Kiepski stan wtryskiwaczy, lub pompy wtryskowej.
- Zapowietrzający się układ paliwowy ( nawet jeżeli pompka szybko twardnieje , to po chwili może tracić ciśnienie ! )
- Elektronika pompy ( ssanie , wadliwy korektor )
- Słaby Aku , rozrusznik, kiepska masa .
- wadliwe paliwo ( zimowe ON mętnieje już przy -7,7 więc warto wspomagać je dodatkami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
- Przepalone świece żarowe, wadliwy przekaźnik.
- Słaba kompresja ( Jeżeli dobrze pamiętam , silnik nowy 34 , gdzie minimum wynosi 28 )
__________________
Warto odwiedzici :
sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl
Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA
PaBlLoO90 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2010, 20:25   #10
Focusik2002
ford::average
 
Avatar Focusik2002
 
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 135
Domyślnie Odp: Długie odpalanie w mróz

Cytat:
Napisał aragorn Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
podepne sie pod temat mam ten sam problem.
u mnie po odpalenij na sniegu zostaje sadza,dodatkowo dym jest koloru siwego, w zwiazku z tym czy to wina wtryskow?
Jak u Ciebie wygląda spalanie na 100 Km ??
Focusik2002 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:21.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.