|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-12-2010, 10:21 | #1 |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Różan
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 6
|
Długie odpalanie w mróz
Witam wszystkich użytkowników forum. Postanowiłem założyć nowy temat ponieważ po przeszukaniu całego forum nie mogłem znaleźć rozwiązania. Mianowicie posiadam Forda Escorta MKVII 1.8TD Endura DE 90km pompa lucas. Problem z odpaleniem pojawia się wraz ze spadkiem temperatury. Przy temperaturze 0C< Essi odpala bez problemów a gdy temperatura spada niżej to zaczynają się schody po postoju dłuższym niż 6h:
-10C trzeba kręcić ok 15s -15C 35s -20C< czas kręcenia ok 1min Dodam że pompka paliwa rano jest twarda, świece działają, filtr paliwa wymieniony 3tygodnie temu, akumulator w zeszłym roku nowy 74ah 680A. Podczas grzania świec na początku słychać ok 5s charakterystyczne "trrrrr". Po odpaleniu samochód pracuje równo, i później pali bez problemów. Jeżdżę nim 4 rok i poprzednich zim było tak samo tylko mrozy mniejsze. |
14-12-2010, 10:46 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
Sprawdź czy to "trrrrr" słychać od pompy wtryskowej, czy jest to trykanie przekaźnika.
W ubiegłą zimę podjechałem do mechanika ponieważ przy mrozach podchodzących do -30 st, Escort został parę razy pod domem. Gość uśmiechnął się i rzekł "Masz Forda, one tak mają zimą" (sam jeździ Mondeem TD). Ale z lektury forum wynika, że niejedna Endura odpala bez problemów nawet w przy silnych mrozach.
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu. http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png |
14-12-2010, 14:40 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-09-2008
Skąd: gorlice
Model: escort
Silnik: 1.8 d
Rocznik: 1994
Postów: 27
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
Sprawdz szczelnosc przewodow paliwowych,na mrozie twardnieją i mogą się robić jakieś nieszczelności!!
|
14-12-2010, 15:44 | #4 |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Różan
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 6
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
Kolego co do tego dźwięku po przekręceniu kluczyka to z tego co wyczytałem to jest jakiś przekaźnik który jak dobrze pamiętam podaje większa dawkę paliwa. Co do szczelności to raczej wykluczam to ponieważ od samego początku kręcenia z rury wydobywa się dym a po drugie nawet gdy silnik wystygnie do 0 powiedzmy po 4h postoju to odpala od ręki ale mogę się mylić więc postaram się jutro zmienić przewód zasilania na przezroczysty
|
14-12-2010, 16:42 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-11-2006
Skąd: Wieruszów
Model: Focus I hb
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 101
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
Zwróć dokładnie uwagę skąd trykanie słychać.
Jedno to korektor kąta wtrysku na pompie wtryskowej, słychać go dość głośno i dźwięk ten dochodzi właśnie z pompy wtryskowej, czyli z przodu auta. A drugie to jakiś przekaźnik, nie wiem czy umieszczony jest w okolicach skrzynki bezpieczników czy gdzieś pod maską, tryka podobnie tylko ciszej. A co z paliwem? Dajesz jakiś dodatek? Może gdzieś coś przymarza?
__________________
PF 162p, Fiesta MK1 1,1 `83, PF 162p, a obecnie jak w profilu. http://www.motostat.pl/user_images/24758/icon1.png |
14-12-2010, 16:57 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 135
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
A może wtryski już dostaja po dupie??
Sadza z tłumika się wydobywa?? , jak go odpalisz to kopci na biało albo na czarno ?? |
14-12-2010, 17:55 | #7 |
ford::amateur
Imię: Damian
Zarejestrowany: 19-11-2010
Skąd: Różan
Model: Escort MK VII
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1999
Postów: 6
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
Koledzy co do paliwa to leję cały czas na tej samej stacji, przed zimą dolewałem denaturatu(jedne szkoły piszą że można inne że nie ja tam stosuje i jestem zadowolony), stosuje zimowy dodatek do paliwa. Co do kopcenia to od razu po odpaleniu w mróz to tak jak para taki jak by biały. Po całkowitym rozgrzaniu albo w temperaturze wyżej jak -15 znika całkowicie, sadzy brak.
|
14-12-2010, 20:30 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-06-2009
Model: Escort kombi
Silnik: 1.8 TD Intercooler
Rocznik: 1997
Postów: 88
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
podepne sie pod temat mam ten sam problem.
u mnie po odpalenij na sniegu zostaje sadza,dodatkowo dym jest koloru siwego, w zwiazku z tym czy to wina wtryskow? |
14-12-2010, 20:43 | #9 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 09-10-2009
Skąd: Gdynia
Model: MONDEO MK4 GHIA
Silnik: 1,8 TDCI 125 PS
Rocznik: 2009
Postów: 481
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
Możliwości problemu porannego zimowego odpalania jest wiele Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- Kiepski stan wtryskiwaczy, lub pompy wtryskowej. - Zapowietrzający się układ paliwowy ( nawet jeżeli pompka szybko twardnieje , to po chwili może tracić ciśnienie ! ) - Elektronika pompy ( ssanie , wadliwy korektor ) - Słaby Aku , rozrusznik, kiepska masa . - wadliwe paliwo ( zimowe ON mętnieje już przy -7,7 więc warto wspomagać je dodatkami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) - Przepalone świece żarowe, wadliwy przekaźnik. - Słaba kompresja ( Jeżeli dobrze pamiętam , silnik nowy 34 , gdzie minimum wynosi 28 )
__________________
Warto odwiedzici : sierra : http://www.sierra.internetdsl.pl Sierra MK2 92 r. 1,8 TD -> Mondeo MK4 2008 r. 1,8 TDCI 125PS GHIA |
15-12-2010, 20:25 | #10 | |
ford::average
Zarejestrowany: 25-08-2010
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 135
|
Odp: Długie odpalanie w mróz
Cytat:
|
|