|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-12-2010, 22:31 | #121 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,001
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
No więc właśnie - jak byś chciał określić tę wartość? Przecież na fasolkach nie ma podziałki...
Fasolki służą do PRAWIDŁOWEGO ustawienia statycznego kąta wtrysku i tego się trzymaj... Słabe palenie diesla na mrozie jest spowodowane najczęściej: - 90% słabym sprężaniem -8% lejącymi wtryskami -2% złą dawką wtrysku (za małą). Powtórzę jeszcze raz: powietrze sprężane w dieslu do ciśnienia 30-40 barów w normalnych warunkach osiąga temperaturę co najmniej 500 st C i zapłon wtryśniętego wtedy paliwa jest bezproblemowy; w mróz w zimnym silniku przy takim sprężu osiągnie co najmniej 300 st C i to wystarcza do odpalenia. Jeżeli zimny silnik nie ma takiego sprężu, to powietrze osiągnie odpowiednio niższą temperaturę i zapłon nie nastąpi. W tej sytuacji przyspieszanie zapłonu nie pomoże odpalić silnika, może poprawić jedynie pracę zimnego silnika przy zwiększonej dawce paliwa (tzw rozruchowej) - pozwoli jej się całej spalić - ale POD WARUNKIEM, ŻE ZAPŁON JEST - BO JEST PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE SPRĘŻANIA. Po nagrzaniu silnika za wczesny zapłon będzie skutkował twardym hałaśliwym chodem, wysokimi wolnymi obrotami, na dłuższą metę można zniszczyć silnik. Sprawdź ciśnienie sprężania, wtryski (czy mają prawidłowe ciśnienie otwarcia i czy leją) oraz dawkę wtrysku pompy - rozruchową i podstawową. Sprawdź statyczny kąt wtrysku. Jeżeli to wszystko będzie ok, a także akumulator i rozrusznik, auto będzie paliło na mrozie bez problemu. Transit ma świecę płomieniową, bo nie ma świec żarowych w cylindrach - ma pomóc osiągnąć temperaturę sprężania do wysokości zapłonu paliwa. U ciebie są świece żarowe - nie potrzebujesz świecy płomieniowej. I tyle...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-12-2010 o 22:38 |
20-12-2010, 22:43 | #122 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Podłączę się skromnie:
NIE PRZYSPIESZAĆ MOMENTU WTRYSKU w dieslu !!! To jest zabójstwo detonacyjne kończące się czasem wywaleniem kopyta (korbowód na zewnątrz). Koniec wywodu.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D Ostatnio edytowane przez ziemek56 ; 20-12-2010 o 22:45 |
22-12-2010, 22:10 | #123 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-08-2008
Skąd: Częstochowa
Model: transit 2,5 d
Silnik: 1,9 TDI 110 KM, AFN
Rocznik: "97
Postów: 92
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Witam.Przy jakiej temperaturze załącza sie układ świecy płomieniowej?U mnie ,jak było -15 zapaliła sie kontrolka i odpalił od kopa,ale już kiedy było -7 nie mogłem osła odpalic.
pozdr.
__________________
transit'96,2,5d |
23-12-2010, 07:45 | #124 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,001
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
W przyklejonym wątku o Lucas Epicu jest tłumaczenie oryginalnej instrukcji serwisowej - gdzie podają, że temperatura zadziałania systemu znacznie się różni, w zależności od rynku, na który skierowany jest samochód.
Są rynki, gdzie świecy w ogóle się nie montuje... Możesz zewrzeć wtyk kontrolny i odpalić z działającym układem w KAŻDEJ temperaturze.
__________________
Zgredzik |
23-12-2010, 18:01 | #125 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-08-2008
Skąd: Częstochowa
Model: transit 2,5 d
Silnik: 1,9 TDI 110 KM, AFN
Rocznik: "97
Postów: 92
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Dzieki wojtekjanus,spróbuje juto...
__________________
transit'96,2,5d |
27-12-2010, 13:12 | #126 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-08-2008
Skąd: Częstochowa
Model: transit 2,5 d
Silnik: 1,9 TDI 110 KM, AFN
Rocznik: "97
Postów: 92
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Niestety.Próbowałem dziś zewrzec wtyk testowy i nic,zadnego odzewu ani w postaci kontrolki,ani też nie było słychać pukającego elektrozaworka.Jest do tego jakiś bezpiecznik może?....
__________________
transit'96,2,5d |
27-12-2010, 14:06 | #127 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Jak działał przy –15, to chyba tak nagle się nie zepsuł... Sprawdź woltomierzem (jeśli masz) napięcie pomiędzy zaciskami wtyku kontrolnego. Powinno przy włączonym zapłonie być około 1,5V. Przy znacznym zabrudzeniu wtyku ciężko jest zmusić moduł do działania ( w obwodzie kontrolnym płynie bardzo mały prąd). Często też mogą być zabrudzone styki samego modułu, i być może tam trzeba szukać braku reakcji na zworkę?
|
27-12-2010, 14:18 | #128 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-08-2008
Skąd: Częstochowa
Model: transit 2,5 d
Silnik: 1,9 TDI 110 KM, AFN
Rocznik: "97
Postów: 92
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Witam ponownie.Właśnie wróciłem z mroziku.Trochę grzebałem.Wykreciłem świecę i sprawdziłem omomierzem.Nie ma żadnego oporu,próbowałem też na krótko pod aku i też nic.Wygląda na to,ze padla świeczka.Czy padnięta świeca może być powodem,ze cały moduł sie nie załącza?
__________________
transit'96,2,5d |
27-12-2010, 14:34 | #129 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Moduł 9 pinowy nie sprawdza „obecności” świecy, podejrzewam, że 10 pinowy też nie.
|
27-12-2010, 15:01 | #130 | |
ford::average
Zarejestrowany: 11-08-2008
Skąd: Częstochowa
Model: transit 2,5 d
Silnik: 1,9 TDI 110 KM, AFN
Rocznik: "97
Postów: 92
|
Odp: 2,5D 95r. - świeca płomieniowa
Cytat:
__________________
transit'96,2,5d |
|
|
|
|