![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 26-08-2010
Skąd: Unisław Pomorski
Model: FORD MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 115km
Rocznik: 2008
Postów: 149
|
![]()
Witam,
od pewnego (dłuższego) czasu zauważyłem, że po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł, nawiewu, radia + grzanie szyb przygasa podświetlenie zegarów, świateł. Ogólnie podświetlenie. Po dodaniu gazu podświetlenie rozjaśnia się, a po puszczeniu znowu przygasa. Sprawa jest tym dziwniejsze iż po przejechaniu dłuższego odcinka trasy kiedy silnik się rozgrzeje bądź altek da większe napięcie wszystko jest OK nawet na wolnych obrotach. Wygląda to tak jakby akus naładował się maksymalnie i tak już zostaje. Czytałem na forum wiele postów na podobny problem jednak w żadnym nie było dokładnie takie przypadaku jaki występuje u mnie. Jeśli Ktoś miał dokładnie taki przypadek proszę o info, bądź dobrą radę co jest przyczyną. Z góry dzięki :-)
__________________
Wykształcenie nie piwo. Nie musi być pełne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-07-2010
Skąd: .
Model: .
Silnik: .
Rocznik: .
Postów: 123
|
![]()
U mnie zaczęło się po wymienieniu cewki, przewodów wysokiego napięcia i świec. Wystarczy włączyć podgrzewanie szyby tylnej i od razu wszystko przygasa, nawet radio robi się ciemniejsze! I u mnie to nie mija po pewnym czasie jazdy...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 25-01-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 45
|
![]()
spróbuj przeczyścić klemy od akumulatora i końcówki przewodów które przyłączasz do akumulatora
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Imię: Przemek
Zarejestrowany: 26-08-2010
Skąd: Unisław Pomorski
Model: FORD MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 115km
Rocznik: 2008
Postów: 149
|
![]()
wszelkie czynności z przeczyszczaniem wszelakich "złącz" wykonałem jednak problem nadal pozostał :-(
Dodam iż akus został wymieniony w grudniu 2010
__________________
Wykształcenie nie piwo. Nie musi być pełne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: waldemar
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Łomża
Model: Ford Fokus Ghia
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 199
|
![]()
Regulator napięcia przy alternatorze
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 04-07-2009
Skąd: Racibórz
Model: Ford Focusik ;))) Benzyna + LPG
Silnik: 1,8 16V Zetec
Rocznik: 2002
Postów: 23
|
![]()
Zgadzam się z kolegą sjenit3 to najprawdopodobniej Regulator napięcia przy alternatorze. Ja miałem podobnie przygasało mi jak włączyłem wszystko (radio+światła+nawiew) i akurat mi AKU padło bo alternator coś szwankował i nie do końca doładowywał
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 14-05-2010
Skąd: bieszczady
Model: Focus
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 23
|
![]()
gdzie kupiłeś przewody wysokiego napięcia i ile zapłaciłeś.
u mnie też dzieje się coś podobnego z przygasaniem świateł |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::amateur
![]() Imię: Karl
Zarejestrowany: 11-01-2010
Skąd: Olszyna
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 benz
Rocznik: 2001
Postów: 6
|
![]()
Regulator napięcia i jeszcze coś innego.
Ja miałem i mam to samo. Oprócz tego później przekaźnik rozłączał układ ładowania i się zaświecała kontrolka (akumulator)tak na chwilę i co jakiś czas i cykało.Wymieniłem regulator napięcia - koszt ok 100 zł + wymiana. Wszystko było ok ale do czasu - teraz znowu mam to samo - a tamten regulator wytrzymał pół roku. Teraz znowu mam to samo.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mk1 1.6 benz 2001 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: waldemar
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Łomża
Model: Ford Fokus Ghia
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 1999
Postów: 199
|
![]()
Znalazłem opis sprawdzenia regulatora napięcia. Przy sprawdzaniu miernikiem napięcie powinno wynosić od 13,5 do 14,8 V przy włączonym silniku mając włączoną dmuchawę, radio lub światła. Jeżeli napięcie będzie wyższe oznacza uszkodzenie reg. nap. Zbyt niskie wskazuje na zużycie szczotek alternatora.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-08-2009
Skąd: SZCZECIN - ∫t∫εt∫in - Stargard
Model: Focus MK2 Kombi/ S-max 1.8TDCI
Silnik: 1.6 TDCI / 1.8 TDCI
Rocznik: 2008 , 2009
Postów: 253
|
![]()
efekt lekkiego przygasania to standard w Focach
__________________
Niebieski smerf Focus MK2 Turnie, Zielony S-max a Była Fioletowa Foczka combi "PILOT Nienormatywny ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|