![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 29-11-2009
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
![]()
Witam ponownie. Przypomne iż sprawa dotyczy mondeo 2002r 2.0TDCi 130km. A problem mam z falującymi obrotami. Pokrótce opisze problem.
Gdy po kilku godzinach zapalam mondeo to zaczynają falować obroty. jak dodam wiecej gazu i obroty spowrotem spadna to juz jest w wiekszosci sytuacji ok. Dodam iż zostały wymienione wtryski (przejechane 200km) łozysko w pomie paliwowej i ostatnio wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu bo po odpaleniu gasł i nie chciał zapalic. ( chciałbym dodać iż obecnie padło sprzęgło tzn nie wysprzęgla na odpalonym silniku nie idzie biegu włączyć auto jest u mechanika za kilka dni bede wiedział co sie dokładnie popsuło. Ale mysle ze moze mógłby podziałać z tymi obrotami ale oni nie wiedza co to moze byc.? Wiec moje pytanie do was koledzy jest nastepujące.? Co jeszcze trzeba zrobic zeby sie to ustabilizowało?? Dzieki pozdrawiam Ostatnio edytowane przez Wojtek ; 08-02-2011 o 22:10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
![]()
Moze trzeba wymienic świece żarowe? Padnięte swiece żarowe to tez jedna z przyczyn falowania obrotow w TDCi.
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 01-12-2009
Skąd: Lublin
Model: MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003 FL
Postów: 281
|
![]()
Ja miałem padniete 3 świece (przez całą zeszłą zimę) i nic mi nie falowało. No chyba że odpalałem przy -25 to przez kilka sekund kichał i prychał zanim odpalił równo na wszystkie gary ;-).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 29-11-2009
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
![]()
Według uwagi kolegi sprawdziłem świece wszystko ok wszystkie grzeją. Tak myśle czy winą może być np. uszkodzone sprzęgło które właśnie padło? bo ja już nie mam pomysłu gdzie z tym jechać. Pojechał bym do serwisu ale u nas w Piotrkowie trybunalskim STRASZNIE sie CENIĄ!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Opole/Viersen
Model: escort/mondeo było teraz focus
Silnik: 1.8 xr3i / 2.0 tdci/ 1.6 focus
Rocznik: 1996/2002/2000
Postów: 397
|
![]()
Proponuje sprawdzić alternator, sa przypadki że po wymianie altka obroty sie stabilizowały.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 29-11-2009
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 17
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
|
![]()
Alternatora nie da się sprawdzić poza samochodem. Trzeba podmienić i zobaczyć czy pomogło.
__________________
Pozdrawiam PUCEK |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 18-02-2010
Skąd: Jaworzno
Model: Mondeo MKIII Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCi 130KM
Rocznik: 2002
Postów: 53
|
![]()
A ja proponuje sprawdzić stan akumulatora. Podładuj go bo to najtańsze i sprawdź czy to cos dało.
__________________
Cytryna AX'95 1.0 LPG 207kkm ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 27-05-2004
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: TDCi 115KM
Rocznik: XI 2003
Postów: 467
|
![]()
A nie prościej włączyć z testu zegarów pozycję batt i w czasie jazdy obserwować wskazania (powinny być w rejonach 13,8 a 14,4, zależy co powłączacie). Nie powinny falować.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: piotr
Zarejestrowany: 22-12-2010
Skąd: piła
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci 130km
Rocznik: 2002
Postów: 43
|
![]()
Mam także problem z falowanie obrotów ale po wrzuceniu na luz, skaczą do 1100/min tylko że po wciśnięciu sprzęgła spadają do normy. Myślę że to może być wina sprzęgła.
|
![]() |
![]() |