![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]()
kultura pracy na LPG z automatem jest taka sama jak na benie, kwesta regulacji.
MUSI chodzić. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
![]()
zobaczę po "setce" ile spalił na podniesionej przepustnicy w blosie, musiałem za to zmniejszyć ciśnienie na parowniku.
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]()
pamiętaj, że nie należy rozkręcać parownika do końca - to niestety klątwa jaką spłodziliśmy w pierwszej wersji instrukcji do blosa, praktyka pokazała jednak co innego.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
![]() Cytat:
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]()
tą nowszą ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
![]()
tą pierwszą z 2006r. ale on wie że nie rozkręcać parownika na maxa. - a oprócz zmiany regulacji parownika coś jeszcze było? przy pierwszym mondku tak mi blosik pięknie śmigał,że nie czytałem innych instrukcji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. .. jak byś miał na zbyciu nową, to ja chętnie... [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]. z góry dzięki
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
![]()
jest jeszcze kilka praktycznych porad co do eksploatacji, czyszczenia oraz strojenia.
chętnie bym tu jakoś wkleił, ale jęczy że załącznik przekracza 19 kB poszło na maila Ostatnio edytowane przez Struna ; 22-02-2011 o 20:11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
![]()
Z podniesioną przepustnicą chodził w miarę, ale palił jak smok. Tak wogóle zauważyłem, że do póki silnik się mocno nie nagrzeje, chodzi dosyć dobrze na lpg, ale po 10min jazdy obroty mu zaczynają mocno spadać, do tego stopnia że chodzi nierówno,dławi się i gaśnie. Wtedy już wogóle nie mogę dostroić mieszanki- no chyba że bardzo mocno bogatą, ale znowu spalanie jest duże. Na lpg jest tragedia, a na benie czuć z spadek obrotów, ale nie tak drastycznie jak na gazie. Wygląda to tak, jakby po nagrzaniu silnik zasysałby mniej powietrza i dlatego nie mogę dostroić ani reduktora,ani blosa. Co może być tego przyczyną????
...aha, dzięki Struna za instrukcję Blosa- zawiozę ją do gaziarza ...a, ten syk ze skrzyni który wcześniej opisywałem to rzecz normalna i nie ma to wpływu na łapanie jakiegoś lewego powietrza do kolektora.
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 Ostatnio edytowane przez mariusz774 ; 25-02-2011 o 10:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
![]()
Jest już prawie dobrze. To,że silnik wariował po rozgrzaniu jest już naprawione. Przyczyna - olej. Niby miał rok, ale to wystarczyło żeby nie trzymał obrotów. Co do dziury w przepustnicy, stawiam na to,że krokowiec już nie "domagał" i teoretycznie można go obejść, wywiercając dziurkę w przepustnicy. Wszystko było by super ale dla blosa jest za mało ssania. Dlatego mondek potrzebował dużego ciśnienia gazu na jałowych, żeby nie gasł. Znowu duże ciśnienie gazu powodowało, że nie można było wyregulować blosa na wysokich obrotach , no i było duże spalanie.
Jako że zamówiłem z allegro przepustnice i krokowca, postanowiłem bardziej rozwiercić starą przepustnice i odłączyć sterowanie na krokowca - efekt... IDEALNIE ŚMIGA na blosie, żadnych spadków w obrotach, żadnych zadławień i silniczek nie gaśnie, przekonałem się też, że na 100% nie łapie lewego powietrze. W tygodniu zamontuje nowego krokowca,problem powinien się całkiem rozwiązać. ... No i mamy rozwiązanie zagadki tajemniczej dziurki w przepustnicy.
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
![]()
dziś zamontowałem nowego krokowca i nową przepustnicę "bez dziurki" - WSZYSTKO DZIAŁA! problem naprawionyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
...podziękowania dla Struny
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
![]() |
![]() |