|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-02-2010, 14:23 | #1 |
ford::beginner
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Berlin
Model: cmax
Silnik: 1,5 Eco Boost
Rocznik: 2015
Postów: 35
|
Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
Opisalem problem uruchomienia silnika w temacie wymiana alternatora.
Dla otrzymania wlasciwej odpowiedzi ponawiam pytanie w umieszczonym wlasciwie temacie. Co moglo sie stac oprocz logicznego czesciowo wyladowanego akumulatora i zuzytych szczotek i komutatora w rozruszniku w ukladzie wtryskowym silnika. Wg mechanika paliwo nie bylo pompowane... Po ok 10 probach krecenia po kilkanascie sekund,zaciaganiu ustami paliwa,poluzowywaniu nakretek przy wtryskach paliwa i odkrecaniu zaworow przy obudowie filtra silnik zaskoczyl..... Stalo sie cos zlego,jezeli tak to gdzie czy nie....... A caly problem w tym,ze machanik byl z tych 95% ze 100 % ktorzy nie dadza sobie nic powiedziec.....nie zaslepil przewodow paliwowych po odlaczeniu filtra bo on tego nigdy nie robi,"paliwo przebije......" Na koniec ciekawostka w obudowie filtra byly opilki miedziane....skad.... |
07-02-2010, 14:55 | #2 |
ford::professional
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
co to za zwyczaj zadawac w zasadzie te samo pytanie w dwoch postach????
a opilki masz z pompy paliwowej. paliwo krazy sobie caly czas. niektorzy mowia ,ze to normalne, ze sie moga pojawic i po to jest ten filtr. zalezy ile tego jeszcze bylo. |
07-02-2010, 16:02 | #3 |
ford::beginner
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Berlin
Model: cmax
Silnik: 1,5 Eco Boost
Rocznik: 2015
Postów: 35
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
Widze,ze duzo profesorow na tym forum.......
Pytanie w pierwszym poscie bylo jako dodatkowe,a tutaj jako zasadnicze Panie Kapralu ...... Mamy czy nie mamy demokracje..... |
07-02-2010, 17:16 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Raszyn
Model: C-Max Energi
Silnik: 2.0 plugin hybrid
Rocznik: 2017
Postów: 509
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
Oprócz tego co opisałeś nie powinno się nic więcej stać. Ja też miałem ten problem 2 tygodnie temu, trudno było go odpalić, ale nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian.
|
08-02-2010, 19:30 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-02-2009
Skąd: Roźwienica k.Jarosławia
Model: C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 315
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
najlepsza metoda to zwykły PLAK do kokpitu !! napsikac do filtra powietrza i krecic rozrusznikiem!! od 15 lat juz to robie i nigdy mnie nie zawiodło.Pozdrawiam
|
15-05-2011, 15:21 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-04-2011
Skąd: Praszka / Wieluń
Model: Fokus C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 136km
Rocznik: 2004
Postów: 36
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
Odświeżam temat. Wczoraj zabrałem się za wymianę filtra paliwa i okazało się że w tym silniku po przeczytaniu dopiero po całej operacji odpowiedniego postu [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] trzeba zaślepić przewody dojścia i odejścia bo inaczej nie chce odpalić, co u mnie się właśnie stało. Jutro zakupie wężyk do odpowietrzenia i może uda się siłą płuc odpowietrzyć. Mam jeszcze pytanie czy tym sposobem zejdzie powietrze z obydwu stron filtra czy tylko od strony zbiornika a z drugiej strony należy popuścić nakrętkę na listwie wtryskowej i kręcić rozrusznikiem aż zapali.
|
16-05-2011, 07:50 | #7 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 31-08-2008
Skąd: Kłodzko
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 41
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
Cytat:
Nie zaślepił przewodów, pompa dostała powietrza i dupa. Można zajechać rozrusznik i akumulator a i tak nie odpalisz bo pompa nie zassie paliwa. Jedynym chyba, szybkim i sprawnym rozwiązaniem jest odpięcie przewodu filtr -> pompa od filtra i wyciągnięcie go wysoko do góry - powyżej pompy (jest trochę zabawy i trzeba ostrożnie, bo przewód sztywny) oraz zalanie paliwem. Autko wtedy (na paliwie z przewodu) odpala w kilka sekund. Potem gasimy, dolewamy paliwa, zaślepiamy przewód, układamy jak należy i ekspresem, żeby nie wyciekło, dopinamy do filtra - oczywiście też zalanego paliwem. Odpalamy, wtryski poklekocą i autko chodzi jak ta lala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Swoją drogą, nie wiem jak w filtrach nieoryginalnych ale w Motorcrafcie dostaje się piękne plastikowe zaślepki do zaślepiania przewodów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
16-05-2011, 19:28 | #8 |
ford::specialist
Imię: zenek
Zarejestrowany: 31-08-2007
Skąd: Bielawa / Monachium
Model: C-Max / S Max
Silnik: 2.0 TDCI/ 2.2 TDCI
Rocznik: 2004/2008
Postów: 509
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
Witam.
Tak jak kolega powyzej pisze zaslepki sa po to zeby je uzyc podczas wymiany. Mechanik dal d..y! Zeby sobie najwygodniej z tym teraz poradzic, wpina sie reczna pompke (gruche) przed filtrem i pompuje az zesztywnieje od cisnienia. Nie ma bata musi zalapac. Powodzenia.
__________________
Byl Peugeot 206, jest Ford C-Max |
16-05-2011, 21:56 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 13-04-2011
Skąd: Praszka / Wieluń
Model: Fokus C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 136km
Rocznik: 2004
Postów: 36
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
Chłopaki na nic te gruszki,ciągniecie płucami,zalewanie przewodu paliwem nic u mnie nie pomogło. Dopiero telefon do kolegi mechanika pomógł. Najlepszy i najszybszy sposób to zdjąć rurę dolotu jeden odpala auto a drugi psika w dolot PLAKIEM. 20 sekund i auto zassało samo paliwo a układ sam się odpowietrza i po minucie/dwóch zniknęły wszystkie pęcherzyki powietrza w układzie. Pewnie gdyby były te zaślepki razem z filtrem to bym nie miał takiej jazdy no ale nie było a w poprzednich dizlach nie miałem tego problemu bo się nie zapowietrzały.Więc jeśli komuś się to przydarzy w tym silniku 2.0 TDCI to jest super sposób na odpalenie auta.
|
23-09-2011, 13:30 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-02-2011
Skąd: Bystrzyca Kł
Model: Focus C-MAX
Silnik: 2.0 TDCI 100 KW
Rocznik: 2004
Postów: 9
|
Odp: Uruchomienie silnika-diesel 2 ltr po wymianie filtra paliwa
w moim przypadku po wymianie filtra paliwa wystarczyło wstrzykniecie ropy w odpowietrznik i zapalil od strzala
|