![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Focus Kombi [MKI]
Silnik: 1.6 Benzyna+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 41
|
![]()
Witam,
Od kilku dni zauważyłem dziwne objawy. Po odpaleniu silnika zapalała się kontrolka ładowania na ok. 1-2 sekundy i gasła. Dzisiaj dwukrotnie (zimny silnik) po włączeniu zapłonu, kontrolki zapalają się i prawidłowo gasną. Przekręcam kluczyk i cisza, zero reakcji, rozrusznik startuje dopiero po ok.1 - 2 sekundach. Obróci ze trzy razy i samochód odpala. Jak już odpali wskazówki prędkościomierza i obrotomierza wachlują przez 3-4 sekundy i zapalają się trzy kontrolki: ładowania, lampka kontrolna świecy żarowej oraz wielofunkcyjna lampka ostrzegawcza: Automatyczna skrzynia biegów/układ chłodzenia. Wszystkie kontrolki gasną po 1-2 sekundach i silnik pracuje normalnie. W tamtym roku podczas mrozów palił od kopa ale nie pamiętam czy świeciły się kontrolki. Focus 1.6 na benzynie. Od ok. trzech miesięcy przy obrotach ok. 2000 słychać cichy pisk, tylko zimny silnik. Czy może to być akumulator? Czy miał ktoś podobny problem? Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
|
![]()
u mnie nie ma tak . najprawdopodobniej zawieszaja sie szczotki w alternatorze albo regulator napiecia siada. zajmij sie tym bo kiedys gdzies pojedziesz i juz nie wrocisz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
|
![]()
1. Sprawdź połączenia masowe.
2. Opóźnienie może wynikać ze zwarcia "+" do masy. W firmowym Citroenie tak było - kabel od akumulatora przetarł się i zwierał do masy przy dużym obciążeniu.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii. http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 31-03-2009
Skąd: Bydgoszcz
Model: Golf 7 FL/Octavia 3 FL
Silnik: 1,4 TSI/1,0 TSI
Rocznik: 2017/2017
Postów: 448
|
![]()
Akumulator na wymarciu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Focus Kombi [MKI]
Silnik: 1.6 Benzyna+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 41
|
![]()
Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę połączenia masowa. Jeśli nie pomoże kupie akumulator.
Czy nieprawidłowe połączenie (zaśniedziałe styki) połączenia masowego może być przyczyną wypadania zapłonów? Średnio raz w miesiącu pojawia się problem z silnikiem. Wyskakuje kontrolka "CHECK" po sprawdzeniu na kompie 'P0304 - Cylinder numer 4? Wykryte wypadanie zapłonów". Silnik chodzi jak traktor. Co ciekawe usterka występuje bardzo sporadycznie i tylko gdy jeżdżę na benzynie. Po przełączeniu na gaz silnik pracuje równo. Wymieniłem świece, problem wraca. Czy może być tak że tylko na czwartym cylindrze była by słabsza iskra lub jej brak gdyby połączenie masowe było niesprawne i czasami nie zwierało? Były by inne obciążenia na benzynie a inne na gazie? Teraz mam myślenice Pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
|
![]()
nie kupuj zadnego akumulatora zaswiecająca kontrolka daje ci oznaki ze nie ma ładowania. jak akumulator kreci to jest dobry..
Po drugie sprawdzenie masy nie ma sesu bo i tak nie znajdziesz gdzie nie łaczy , szukaj kabla miedzianego co idzie od silnika do ramy.. Przetarty kabel , moze dotykac do masy , wtedy akumulator umarł by ci w ciagu 12 godzin a po drugie wyleciały by ci bezpieczniki.. Ja bym stawiał na szczotki na mrozie tak jest one wilgotnieja i łapie je mróz.. wes malutki młoteczek i puknij w alternator moze to cos pomoze. A jeszcze jedno dobry akumulator to jest kwestia 500zł niech ci sprawdza gestosc elektrolitu ale jak pali ci rano w te mrozy to nie alumulator.. Nie pakuj sie w koszty.. U mnie był do wymiany regulator napiecia w foczce z 2002 roku objawy. Jechałem zapalała sie kontrolka ładowania ,, czasami było tak ze żazyła i przy dodaniu gazu znikała. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 06-07-2010
Skąd: Brzeg
Model: Ford Focus
Silnik: 1.8TDDI Heczbek
Rocznik: 2002
Postów: 555
|
![]()
mozesz jechac na komputer moze on cos pokaze kwestia 60zł
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Focus Kombi [MKI]
Silnik: 1.6 Benzyna+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 41
|
![]()
Faktycznie akumulator pomimo swych 7 lat kręci dobrze. Kontrolka ładowania świeci tylko po starcie. Może być tak że szczotki przymarzają i nie ma chwilowego ładowania. Czy to tłumaczy wariacje wskazówek oraz zaświecenie się dwóch kontrolek. (Podobne zjawisko ze wskazówkami ma miejsce po podłączeniu akumulatora po resecie komputera) Dzisiaj przy +2 zapalił normalnie bez kłopotów (bez kontrolek). Start jest to jedyny moment w którym świeci ładowanie. Podczas jazdy nie świeci żadna kontrolka. Czy da się wyeliminować w jakiś sposób przymarzanie szczotek?
Mam kolejne pytanie, ile jest przewodów masowych w moim Focusie? Zerknąłem pod maskę i znalazłem na razie jeden przewód prowadzący od tyłu silnika do karoserii. Cienki przewód, drut w czarnej izolacji (może była to kiedyś linka ale zesztywniała) o przekroju max. 1,5mm2. Kabel oczka na końcach bardzo zabrudzone i zaśniedziałe. Wyczyszczę i skręcę na nowo w sobotę. Jeśli jest więcej to czy znajdę je bez kanału? Gdzie znajdę kabel miedziany od silnika prowadzący do ramy? kanał potrzebny? Z góry dzięki za podpowiedzi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 25-03-2010
Skąd: Kraków
Model: Focus Kombi [MKI]
Silnik: 1.6 Benzyna+LPG
Rocznik: 2003
Postów: 41
|
![]()
Akumulator wymieniony pod koniec grudnia i wszystko wróciło do normy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 27-03-2011
Skąd: Sanok, Kraków
Model: MONDEO IV hackback
Silnik: 1.8 125 km
Rocznik: 2009
Postów: 64
|
![]()
Ja choć jestem nowy,jeśli chodzi o Fordy, przerabiałem juz akumulator.
Umnie przy zapalaniu przez kilka sekund świeciły się kontrolik: ABS i ręcznego (mimo że był nie zaciągnięty) póżniej pojawił się następny objaw rozładowanego akumulatora. Samochód stał dwa dni pogoda ładna cieplutko, ruszyłem na stację ok 2 km, po zatankowaniu, zapalił, radio się włączyło, ale CD error. Odłączyłem więc klem minus, póżniej dokręciłem, wpisałem kod i CD zaczęło chodzić. Ładowałem go długo małym prądem, ale to nic nie dawało. Wkurzyłem się i zmineniłem na nowy Varta 74/ 680 Wszystko wróciło do normy, kontrolki się nie świecą, CD graaa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |