Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-06-2011, 22:56   #221
grzegorzes
ford::beginner
 
Avatar grzegorzes
 
Zarejestrowany: 01-04-2011
Skąd: Wielkopolska
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 30
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Witam,

przewody dostarczone z tym zestawem światełek są dość krótkie. Ich długości zasugerowały mi jednak ich zastosowanie: po przeciągnięciu w zderzaku zebrałem je w jedną wiązkę i poprowadziłem po lewą stroną wzdłuż rury zasysającej do filtra powietrza
Czarny przewód (masa) zakończony oczkiem dałem pod śrubkę na ramie patrząc z góry widać go doskonale aby dobrze tam dojść lepiej zdjąć lewy reflektor (ja zrobiłem to bez zdejmowania reflektora - niepotrzebnie się przy tym nagimnastykowałem).
Żółty przewód do na przewód wchodzący w pole nr 4 owalnej wtyczki reflektora przy pomocy szybko złączki nożowej.
Biały przewód (najdłuższy) do wspomnianej skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika z lewej strony. W zaznaczone na zdjęciu miejsce.
Obudowa skrzynki bezpieczników ma widoczny od góry okrągły otworek przez który można przewlec pojedyńczy przewód od spodu i w ten sposób dostać się do skrzynki bez robienia jakichkolwiek otworów czy jakiegoś przeciskania na silę. Po zakończeniu przewodu płaskim wtykiem (takim jak styki przekażników) można go po prostu wetknąć w miejsce zasilania nieobecnego u mnie przekaźnika na którym pojawia się+12V po załączeniu stacyjki.

Kilka fotek... Moje mocowanie przewodu trochę prowizoryczne ale obiecuję że je poprawię:


Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Światełka w akcji

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cudo z bliska.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Kabelek, otworek, miejsce podłączenia. Prawdopodobnie byłby tu przekaźnik od podgrzewania szyb ale ja tego nie mam. Jak by ktoś miał to miejsce obsadzone to poszukałbym tego na innym polu dla przekaźnika lub ostatecznie....Plus po stacyjce pojawia się również na przewodzie z widocznej wiązki (środkowy z trzech zielonych poziomo) tym zielonym z pomarańczowym paskiem
.

grzegorzes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2011, 19:56   #222
Czesiek_ze
ford::specialist
 
Avatar Czesiek_ze
 
Imię: czesiek
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Był ford C Max- jest Zafira B
Silnik: 125 KM.1,7. cosmo
Rocznik: 23-10-2011
Postów: 676
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

grzegorzes te lampki masz super tesz myśle że się skusze zaszalej i kupie podobne ele ciekawi mnie podświetlenie twojej tab .rejestr. co tak świeci?
Czesiek_ze jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2011, 22:58   #223
grzegorzes
ford::beginner
 
Avatar grzegorzes
 
Zarejestrowany: 01-04-2011
Skąd: Wielkopolska
Model: C-max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 30
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

A wiesz jest moda na ukrywanie numerów rej. wiec je trochę zniekształciłem w programie graficznym. Dało to może złudzenie świecenia...Nie ma tam żadnego podświetlenia.
grzegorzes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2011, 00:41   #224
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,685
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał adamon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam
panowie a teraz powiedzcie mi w czym te światła ledowe, wstawiane czy to w listwę czy też zamiast halogenów, są lepsze od tych co daje nam C-max ??
Na pewno trzeba wydać więcej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - to jeden minus
trochę czasu trzeba poświęcić na zmontowanie tego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - to drugi minus
brak przeciwmgielnych ( w przypadku kolegi) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jakie by nie były ale były

Natomiast montując przekaźnik i bezpieczniki - jedyny minus jaki widzę to zużycie żarówek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
natomiast same plusy :
nie ruszam przełącznika świateł (same mi się załączą zwykłe światła jak zapadnie zmrok )
cena nieporównywalnie niższa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
montaż 15 minut z przeszkodami typu: brak mostka między pinem 1 a 26,
żaden nawet "upierdliwy" policjant nic mi nie powie na temat złego usytuowania świateł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli uda Ci się zdobyć kabel oporowy (mnie kosztował 50PLNów) to żarówki zużywają się dużo mniej. Przez niecałe półtora roku chyba z 8 razy wymieniałem żarówki, od czasu, jak mam dzienne (jakieś 8 miesięcy) i zmiany na Night Breaker (OSRAM chyba) cały czas jeżdżę na tych samych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2011, 22:29   #225
Zvirek
ford::average
 
Avatar Zvirek
 
Zarejestrowany: 26-02-2010
Skąd: mazury
Model: C-max Ultima
Silnik: 2.0 kle kle kle...
Rocznik: 2004
Postów: 134
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał wrzoch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli uda Ci się zdobyć kabel oporowy (mnie kosztował 50PLNów) to żarówki zużywają się dużo mniej.
Niezupełnie. Zasilanie żarówek H nie powinno być mniejsze niż standardowo przewidziane - za niska temp. powoduje, że odparowany wolfram osiada na szkle bańki.
Zvirek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-07-2011, 22:34   #226
SpEcMeN
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-08-2005
Skąd: Kalisz
Model: fiat 500x
Silnik: 1.4 MA 170KM AT9
Rocznik: 2016
Postów: 276
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał Zvirek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niezupełnie. Zasilanie żarówek H nie powinno być mniejsze niż standardowo przewidziane - za niska temp. powoduje, że odparowany wolfram osiada na szkle bańki.
Jeśli masz xenony to lepiej (taniej) częściej wymieniać H1 niż D2S Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wcześniej miałem oryginalne światła dzienne, czyli świeciły xenony z przodu, teraz mam zainstalowany moduł SD-2.

przy niższym napięciu masz też niższą temperaturę żarnika a zatem mniejsze odparowanie wolframu i ograniczony efekt halogenowy.

Ostatnio edytowane przez SpEcMeN ; 09-07-2011 o 13:31
SpEcMeN jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2011, 21:01   #227
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,685
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał Zvirek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niezupełnie. Zasilanie żarówek H nie powinno być mniejsze niż standardowo przewidziane - za niska temp. powoduje, że odparowany wolfram osiada na szkle bańki.
To co napisałeś to jest właśnie Trzecia Góralska Prawda.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Przeczytaj dokładnie zawartość powyższego linka i przemyśl jeszcze raz co napisałeś. Mam kabel oporowy grubo ponad pół roku. Razem z nim wymieniłem żarówki i jak do tej pory jeżdżę cały czas na tych samych. Przez półtora roku przed założeniem kabla wymieniłem łącznie ponad 6 żarówek na zmianę po jednej i drugiej stronie, także nie masz racji i żywotność żarówek się wydłuża, a nie skraca.
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2011, 06:55   #228
Zvirek
ford::average
 
Avatar Zvirek
 
Zarejestrowany: 26-02-2010
Skąd: mazury
Model: C-max Ultima
Silnik: 2.0 kle kle kle...
Rocznik: 2004
Postów: 134
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał wrzoch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przeczytaj dokładnie zawartość powyższego linka i przemyśl jeszcze raz co napisałeś.
Przeczytałem, przemyślałem i nadal twierdzę, że mam rację, a Ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Ten artykuł przecież potwierdza mój wcześniejszy post - obniżenie temp. spowoduje redukcję a nawet zatrzymanie cyklu halogenowego.

Wiesz co powoduje ten kabel oporowy? Ano to, że w żarówce spada temperatura. A co to powoduje, ano to, że atomy Wolframu po odparowaniu ze skrętki osiadają na kwarcu, bo zbyt mała temp. powoduje że się nie łączą z atomami fluoru, (czasami chloru, bromu czy jodu - w zależności od producenta), nie wracają na skrętkę, czyli po prostu nie zachodzi cykl halogenowy.
Tak wygląda teoria.

PS może u Ciebie przestały się palić żarówki, fakt, ale przyczyn może być wiele - nawet stary, kilkuletni aku...

Ostatnio edytowane przez Zvirek ; 15-07-2011 o 06:59
Zvirek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2011, 08:45   #229
cinekszku
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-04-2011
Model: c-max
Silnik: 1,8 125ps
Rocznik: 2006
Postów: 6
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał adamon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam
panowie a teraz powiedzcie mi w czym te światła ledowe, wstawiane czy to w listwę czy też zamiast halogenów, są lepsze od tych co daje nam C-max ??
Na pewno trzeba wydać więcej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - to jeden minus
trochę czasu trzeba poświęcić na zmontowanie tego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - to drugi minus
brak przeciwmgielnych ( w przypadku kolegi) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jakie by nie były ale były

Natomiast montując przekaźnik i bezpieczniki - jedyny minus jaki widzę to zużycie żarówek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
natomiast same plusy :
nie ruszam przełącznika świateł (same mi się załączą zwykłe światła jak zapadnie zmrok )
cena nieporównywalnie niższa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
montaż 15 minut z przeszkodami typu: brak mostka między pinem 1 a 26,
żaden nawet "upierdliwy" policjant nic mi nie powie na temat złego usytuowania świateł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
witam
a co mają zrobić ci , którze nie mają przełącznika auto, albo rozwiązanie z bezpiecznikiem i przekażnikiem u nich nie działa?
cinekszku jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-07-2011, 15:04   #230
pawkrzem
ford::average
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 24-10-2008
Skąd: Kielce
Model: C-Max
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 116
Domyślnie Odp: Światła dzienne w naszych autach

Cytat:
Napisał Zvirek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przeczytałem, przemyślałem i nadal twierdzę, że mam rację, a Ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Ten artykuł przecież potwierdza mój wcześniejszy post - obniżenie temp. spowoduje redukcję a nawet zatrzymanie cyklu halogenowego.

Wiesz co powoduje ten kabel oporowy? Ano to, że w żarówce spada temperatura. A co to powoduje, ano to, że atomy Wolframu po odparowaniu ze skrętki osiadają na kwarcu, bo zbyt mała temp. powoduje że się nie łączą z atomami fluoru, (czasami chloru, bromu czy jodu - w zależności od producenta), nie wracają na skrętkę, czyli po prostu nie zachodzi cykl halogenowy.
Tak wygląda teoria.

PS może u Ciebie przestały się palić żarówki, fakt, ale przyczyn może być wiele - nawet stary, kilkuletni aku...
W tekście z linku wojnarowscy. com na końcu jest wykres trwałości w zależności od napięcia. I z wykresu można wywnioskować, że przy napięciu 90% napięcia znamionowego trwałość żarówki wynosi 300% (wydłuża się 3x).
pawkrzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
c-max drl , c-max światła dzienne



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.