|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-07-2011, 21:05 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Łódź
Model: 525, Smart 600 turbo brabus
Silnik: 2,5l. m51b25, 600ccm turbo75KM
Rocznik: 1995, 1999
Postów: 341
|
ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
Niby diesle palą najmniej, ale nie najtaniej. ADAC rozwiał wszelkie wątpliwości i sprawdził czym jeździ się najtaniej
tu interesujący nas kawałek porównania: Kod:
Wyniki testu na najtańsze auto w eksploatacji: * test polegał na przejechaniu jak największego dystansu, przy budżecie na paliwo równym 30 euro (ok. 120 złotych). Wygrywało auto, które zajechało najdalej. Wyniki podajemy w kilometrach przejechanej trasy. 1. Fiat Panda 1.2 8V Natural Power, benzyna+CNG – 724 km. 2. VW Passat Variant 1,4 TSI EcoFuel Highline DSG (7-biegów), benzyna – 658 km. 3. VW Golf 1,6 TDI BlueMotion Trendlinie, ON (DPF) – 610 km. 4. Ford Fiesta 1,4 LPG Titanium, benzyna+LPG – 568 km. 5. Toyota Prius 1,8 Hybrid Executive, benzyna+silnik elektryczny – 467 km. 6. Chevrolet Matiz 1.0 SX, benzyna – 325 km. 7. Saab 9-3 SportCombi 2.0t Biopower Vector, benzyna+bioetanol – 279 km. 8. Land Rover Discovery 3.0 TDV6 SE Automatik, ON (DPF) – 239 km. 9. Corvette C6 Coupe, benzyna – 181 km. 10. BMW ActiveHybrid X6, benzyna+silnik elektryczny – 171 km. *Ceny paliwa w Niemczech przyjęte w teście: - PB95: 1,40 euro (ok. 5,78 zł) - ON (diesel): 1,20 euro (ok. 4,95 zł) - Bioetanol: 0,98 euro (ok. 4,04 zł) - Gaz ziemny (CNG): 0,94 euro (ok. 3,88 zł) - LPG: 0,65 euro (ok. 2,68 zł) tutaj link do pełnego artykułu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
http://forum.fordclubpolska.org/pict...pictureid=4726 |
21-07-2011, 21:18 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-07-2011
Model: s-max titanum X
Silnik: 2.0 tdci 143KM
Rocznik: 2009
Postów: 49
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
ceny paliw w Niemczech (weekendowe) : PB95- 1,54-1,57 Euro, ON- 1,40-1,42 Euro
__________________
"Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości" - Mark Twain |
21-07-2011, 21:35 | #3 |
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
test o kant doopy roztrzaskać.. bo:
1. porównywanie silników od 0.8 (smart) po kilka litrów to jakaś pomyłka.... 2. jak w artykule napisali "Samochody jeździły również po torze testowym – tak, żeby osiągnąć jak najniższe spalanie. " czyli po to żeby jak najbardziej zaniżyć spalanie 3. takie "spalanie" jak oni podaja jest nie realne w normalnym użytkowaniu (NORMALNYM = tak jak się jeździ na co dzień) 4. w tym samym aucie każdy z nas uzyska inne spalanie 5. nie podano prędkości średniej dla tego testu 6. i jeszcze jedno... ceny paliwa w Niemczech na dzisiaj są zdecydowanie wyższe ... tamte ceny to z 2010 i to pierwszej połowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. takie testy to wymysł zielonych Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. coby ekologię ratować przesiądźmy się na Pandy .. .olać moc, komfort i bezpieczeństwo większych aut... ważne jest spalanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
21-07-2011, 21:45 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-03-2007
Skąd: Łódź
Model: 525, Smart 600 turbo brabus
Silnik: 2,5l. m51b25, 600ccm turbo75KM
Rocznik: 1995, 1999
Postów: 341
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
nie wiem co masz do pandy. Bałdzo fajne autka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jeżdżono po torze, ale potem uśredniono wyniki. to co piszesz to prawda, jednak uważam, że nawet w jeździe 100% po mieście ranking ekonomii wyglądał by dokładnie tak samo. Tylko że samochody przejechałyby dużo mniejsze dystanse. Dziwisz się dlaczego do porównania wzięto takie a nie inne silniki ? A znajdź mi jakiegoś diesla o pojemności 700ccm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
http://forum.fordclubpolska.org/pict...pictureid=4726 |
21-07-2011, 22:26 | #5 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-09-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.6EB 160 KM
Rocznik: 2011
Postów: 463
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
Również uważam, że test o kant d... potłuc... Jeśli ktoś robi ogromne przebiegi roczne, to benzyniak będzie gorszym wyborem nawet po wzięciu pod uwagę niższych kosztów serwisowych.
Ale przyznam, jest coś w tym teście, co mi się BARDZO spodobało: Cytat:
|
|
22-07-2011, 04:20 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-07-2011
Model: s-max titanum X
Silnik: 2.0 tdci 143KM
Rocznik: 2009
Postów: 49
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
Ten test pewnie powstał na zlecenie jakiegoś niemieckiego producenta, albo dystrybutora gazu CNG.
A tak poza tym, nie orientuję się w tym zbytnio, ale instalacja zasilania gazem CNG jest zapewne cholernie droga. No i ile mamay w polsce stacji gdzie można go zatankowac?
__________________
"Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości" - Mark Twain |
22-07-2011, 16:16 | #7 | ||
ford::professional
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Nowa Sól - Berlin
Model: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5CRDi 140KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,675
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
Cytat:
pominąłem resztę (nie istotną dla testu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) Cytat:
wrzucili wszystkie auta w jeden wór i posegregowali ze względu na spalanie... spójrz na to inaczej: panda silnik 1242ccm, 52KM, spalanie 4,41l/100km -> 0,08480 l / 1 KM corvette C6 silnik 5970ccm, 400KM, spalanie 11,82l/100km -> 0,02955 l / 1 KM i np. mondeo 2.0TDCi 130KM, spalanie śr. 6 (moje) -> 0,04615 l / 1KM (czyli nawet mniej niż panda za to jaki komfort i jak jeździ Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) to kto tu pali mniej ?? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. no ale to takie moje obliczanki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Chrysler Voyager, 2001r, 2.5CRDi 140KM - rodzinny autobus Aktualnie na sterydach 167KM/390Nm |
||
22-07-2011, 16:31 | #8 | |
ford::average
Zarejestrowany: 17-08-2010
Skąd: okolice Radomia
Model: H. Accord & Jaguar XJ6
Silnik: 2.2 & 3.2
Rocznik: 1992 & 1996
Postów: 158
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
Cytat:
Jak widać jeśli ktoś mieszka na mazurach albo w Łódzkim to na cng sobie nie pojeździ... Wg. cennika na tej stronie aktualna cena to 2.6 zł. A gdzie montaż? To ja dziękuje, nie skorzystam. ...Ten Passat 1.4 to też nie ten tego. Ciekawe ile to pojeździ, ciężkie auto + wysilony mały silnik? Myślałem, że Niemcy są mądrzejsi. Jak można do jednego worka wrzucić Corvette, Land Rovera, Bmw i takie auta jak Panda czy Matiz. Ktoś kto kupuje Pandę na pewno nie spojrzy na Corvette, chyba że przez okno. Jeszcze niech porównają komfort Pandy i Saaba a później ze ździwieniem powiedzą, że Saab jest wygodniejszy. A zastanawialiście się kiedyś jak długo te wszystkie Green line/Eco line itd będą takie Eco? Przecież te ich 'eco' bierze się z tego, że mają np. opony o zmniejszonych oporach, pełniejsze zderzaki, pełniejsze kołpaki, broń borze alufelgi, trochę niższe zawieszenie, Start-Stop itd. Kupujemy takie auto, zakładamy upatrzone od roku alusy, oczywiście rozmiar większe niż były, do tego szerokie opony i już znikło 'eco' za które ktoś wcześniej wybulił więcej niż za normalne auto z takim samym silnikiem. Podejrzewam, że elementy karoserii takie jak wspomniany zderzak, które nieco się różnią od normalnej wersji w razie draki też słono kosztują. Ostatnio edytowane przez Kubus88 ; 22-07-2011 o 16:50 |
|
22-07-2011, 16:56 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 14-03-2010
Skąd: Chrzanów
Model: transit
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1996 max
Postów: 1,035
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
Moich wątpliwości ADAC jakoś nie rozwiał i chyba nie rozwieje.
Dieslami będę jeździł, dopóki będą istnieć, one i ja. Co do CNG...nieopodal mnie (Trzebinia) jest taka stacja. Tankują na niej głównie autobusy miejskie. Na tak: chyba tylko dość niska cena paliwa. Na nie: znikoma ilość stacji, droga instalacja, mało fachowców od niej, bardzo niski zasięg, (chyba, że poświęci się cały bagażnik na zbiorniki) czas tankowania. Wolę diesla. Po zatankowaniu pod korek (w minutę) lubię obserwować wskaźnik paliwa, który poruszy się dopiero po ok. 200 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
22-07-2011, 17:51 | #10 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 01-03-2009
Skąd: Żory
Model: Aveo
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2009
Postów: 322
|
Odp: ekonomia diesli to ściema. ADAC rozwiał wszelkie możliwości
Dla mnie jedną wielką ściemą jest .... sposób przeprowadzania tego testu. Oprócz tego co napisał Cobreti (wręcz laboratoryjny charakter osiąganych wyników) trzeba zdać sobie sprawę, że REALNE koszty zależą od wielu indywidualnych czynników, choćby takich jak np. odcinki pokonywane za jednym razem. Inaczej diesel będzie się sprawował gdy 100km pokonamy dziennie w trasie, a inaczej gdy te 100km nakręcimy po mieście jeżdżąc na odcinkach po 5-10km i postój. W takich warunkach nawet LPG będzie mało ekonomiczne (do czasu nagrzania się silnika będzie on pracował na PB). Do tego trzeba dodać styl jazdy, różne ceny serwiswania, utratę wartości i mnóstwo innych.
__________________
Prawo silniejszego jest najsilniejszym bezprawiem Marie von Ebner-Eschenbach |
|
|
|