![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-07-2011
Model: Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
![]()
Fusion 1.4 benzyna, 2003 145k.
Zapaliła się sygnalizacja awarii silnika, więc pojechałem do ASO gdzie powiedzieli, że do wymiany katalizator (4,5k). Niestety gwarancja 12 nie uwzględnia tego. Moje pytanie: 1) czy wymiana katalizatora wiąże się ze spawaniem czegoś? Zastanawiam sie czy samemu mozna to zrobić. 2) są katalizatory uniwersalne po 300-400zł i znalazłem jakieś firmy BOSAL Cross Nr 099-339 za około 1k. czy te za 1k to oryginalne są? 3) czy używany katalizator od takiego samego samochodu można jakoś sprawdzić pod względem jakości? Ostatnio edytowane przez gabrielf ; 20-07-2011 o 13:33 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::specialist
![]() Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 18-12-2009
Skąd: Mazowsze
Model: s-max
Silnik: 2.0 B
Rocznik: 2009-miot majowy
Postów: 758
|
![]()
Witam. Używanego katalizatora raczej bym nie polecał. Chyba że z pewnego żródła i po malutkim także pewnym przebiegu. Osobiście gdybym był na Twoim miejscu kupiłbym katalizator uniwersalny. Myślę, że można znależć tańsze niż za 1 tyś. Teoretycznie różnica w stosunku do oryginału to sposób montażu. Trzeba go wspawywać w wydech. Przynajmniej kiedyś tak było. Ale uważam,że to nie problem, jeżeli można oszczędzić parę tysięcy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 15-12-2010
Skąd: Łódź
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6 Tdci
Rocznik: 2005
Postów: 21
|
![]()
A jaki silnik benzyna czy diesel? Moze moge pomoc 796-909-677 Piotrek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 20-04-2009
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Postów: 53
|
![]()
Ja wymieniłem na polski zamiennik za 800 PLN (plus robocizna) i już dwa lata spokoju.
__________________
Fokus Mk2 HTB, 2005, 1.6, benzyna ![]() exFusion, 2003, X100, 1.4, benzyna |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-07-2011
Model: Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 20-07-2011
Model: Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2003
Postów: 7
|
![]()
Trochę odgrzebuję ale...katalizatora nie wymieniłem nadal, ale w ASO zgasili lampkę i mimo przejechaniu już około 2kkm nadal błąd się nie włącza.
Czy może się okazać, że katalizator jest dobry tylko nagle mu coś na chwilę odbiło? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 20-04-2009
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Postów: 53
|
![]()
Cześć
Odpowiedzi mogą być dwie: Obiegowa opinia nr 1 - wkrótce zapali Ci się znowu kontrolka, jak ją skasujesz, to potem coraz mniej będziesz przejeżdżał do kolejnego kasowania, aż w końcu zapali Ci się zaraz po skasowaniu i z mocą pojazdu będziesz miał takie problemu, że wymienisz. Obiegowa opinia nr 2 - podobno robienie długich tras bez postoju skutkuje poprawą stanu katalizatora. Z moich doświadczeń opinia nr 2 się nie potwierdziła, nr 1 wydaje się bardziej logiczna, więc wymieniłem. Sam tego raczej nie wymienisz, daj do mechanika. Pozdrawiam
__________________
Fokus Mk2 HTB, 2005, 1.6, benzyna ![]() exFusion, 2003, X100, 1.4, benzyna |
![]() |
![]() |