![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-06-2008
Skąd: Lublin
Model: Fusion
Silnik: 1,4
Rocznik: 2004
Postów: 149
|
![]()
Witam,
niedawno wykonałem pomiar ciśnienia sprężania, wszystkie cylindry poniżej 25 Bar: 1 i 2 ok 20, 3 ok 21 i 4 ok 22. Z ksiązki wynika że 28 to minimum. Silnik ledwie odpala w upał, zużycie oleju ok 2 l/1000 km. Rok temu wymieniona uszczelka i robiona głowica: uszczelniacze, szlifowanie. Pytanie co dalej, szukać silnika na wymianę? Bo jak sadzę remont jest nieopłacalny...
__________________
"obostrzenia są działaniami zewnętrznymi i mają całkiem inne cele, niż nasze własne bezpieczeństwo (...) nasze bezpieczeństwo jest naszą sprawą, każdy powinien dbać o siebie" prof. W. Gut |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]()
A co znaczy "nieopłacalny"? Jak oceniasz opłacalność? Patrzysz na cenę rynkową auta, czy na to ile jest warte przez pryzmat swojej funkcjonalności?
Pamiętaj o tym że nie wiadomo w jakim stanie silnik kupisz - jeśli jeszcze w aucie, i będzie go można odpalić, przejechać się, i posłuchać, to pół biedy, ale co jak kupisz padakę która w zimie pokaże że już nie może? W Twoim przypadku w grę pewnie wchodzi wymiana pierścieni/szlif, ale zrobisz to, i będziesz miał pewność że wiesz co masz, tym bardziej że czapkę mu już zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-06-2008
Skąd: Lublin
Model: Fusion
Silnik: 1,4
Rocznik: 2004
Postów: 149
|
![]()
Nieopłacalny tzn znacznie przewyższający koszt wymiany całego silnika. Z tego co mi klarował jeden mechanik to koszt remontu może sięgać 3500 zł. = wartość rynkowa auta, a wymiana silnika ok. 1800 z tym, że nie wiadomo co kupię, i ile na tym pojeżdżę. Mój Escort ma jedna wielką zaletę, nie gryzie w oczy przełożonych i sąsiadów.
Obawiam się że wymiana pierścieni niewiele pomoże, auto ma swoje lata i przebieg, silnik był przegrzany więc... no właśnie, nie bardzo się orientuję co z tym fantem począć.
__________________
"obostrzenia są działaniami zewnętrznymi i mają całkiem inne cele, niż nasze własne bezpieczeństwo (...) nasze bezpieczeństwo jest naszą sprawą, każdy powinien dbać o siebie" prof. W. Gut Ostatnio edytowane przez Ketling ; 16-08-2011 o 18:17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 21-05-2009
Skąd: Tarnów
Model: Escort GHIA
Silnik: 1.8 TDintercooler
Rocznik: 1997
Postów: 143
|
![]()
Jakbyś chciał coś kombinować z silnikiem to miałbym tanio blok do sprzedania, nie przegrzany
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::professional
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
![]() Cytat:
Ja bym remontował, bez oglądania się na wartość rynkową. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 05-06-2008
Skąd: Lublin
Model: Fusion
Silnik: 1,4
Rocznik: 2004
Postów: 149
|
![]()
Myślę, że poważnej krzywdy nie doznał ale uszczelniacze poszły. Po ostudzeniu przejechał jeszcze ok 15 km i juz pod blokiem poszedł płyn do oleju i koniec. Po zrobieniu głowicy przejechał ok. 12 tys. km ale strasznie ciężko pali. Wszyscy, że pompa wtrysk. ale żaden pompiarz mi nie zrobił, w końcu zmierzyłem kompresję i jak wyżej. No i zaczyna się mętlik bo jeden mechanik mówi wymieniać silnik, drugi żeby zmienić pierścienie (ale zdejmie głowice obejrzy cylindry no i za to weźmie mi 700 + zmiana pierścieni, w sumie efekt niepewny, a koszt mało mniejszy od wymiany motoru), a jeszcze inny żeby jednak robić naprawę tj. wał, korbowody, tulejowanie bloku i co tam jeszcze trzeba czyli już koszt... no i bądź tu mądry. Istnieje jeszcze podejrzenie, że może zawór/zawory są źle wyregulowane lub podparte. Wkurzon jestem, że nie zrobili mi próby olejowej. No ale jak się człowiek nie zna to i na mechaników liczyć w 100 % nie można...
__________________
"obostrzenia są działaniami zewnętrznymi i mają całkiem inne cele, niż nasze własne bezpieczeństwo (...) nasze bezpieczeństwo jest naszą sprawą, każdy powinien dbać o siebie" prof. W. Gut |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 20-12-2008
Skąd: Brzeg/OP
Model: Ford Ka ru8
Silnik: 1,2 benzyna
Rocznik: 2013
Postów: 150
|
![]()
poszukaj kogoś ,komu poszła głowica i kup blok i przełóż, ja np taki mam na sprzedaż (za 300 zl) ale daleko mieszkam ,albo jakiegoś rozbitka ,bo handlarze to h...je są i z 1200 wezmą
ja w zeszłym roku miałem okazję z anglika wytargać za 500 zl,calutki silnik ,99r tyle ,że samemu ,ale to nie problem |
![]() |
![]() |