![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 30-06-2009
Skąd: opole / wrocław
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2002
Postów: 19
|
![]()
Proponuje podjechać do jakiegoś speca od kompa, może jest coś źle ustawione?
Ja ostatnio miałem wymieniane wtryski, po wymianie auto miało 0 przyśpieszenia. Podejrzenie padło na pompę wtryskową. Pojechałęm do speca od pomp..godzina jego pracy 400zl zainkasował i powiedział ze turbina włączyć się włączyła ale było namieszane w kompie z jakimiś wartościami i on to poprawił. Teraz autko znów jeździ. Wiec proponuje zanim wejdziesz w wielkie koszty podjechać do kogoś kto przejrzy wartości i zawartość ustawień kompa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-08-2011
Skąd: kielce
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci 130km
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
![]()
zaślepiłem egr - przestał kopcić, kontrolka się nie świeci, moc odzyskana!
........... jak rakieta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ! Chciałbym tylko zapytać czy na dłuższą metę zaślepiony egr ma jakiś zły wpływ na silnik czy jego podzespoły ? Ostatnio edytowane przez Slawko ; 28-09-2011 o 20:53 Powód: wulgaryzmy |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 28-09-2010
Model: MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: lipiec 2002
Postów: 614
|
![]()
Ma tylko pozytywny wpływ na silnik. Teraz będzie mieć tylko świeże powietrze, a nie spaliny.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-08-2011
Skąd: kielce
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci 130km
Rocznik: 2005
Postów: 7
|
![]()
Miło to przeczytać!
Auto śmiga aż miło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. nie ma to jak 6stka pod górkę a on ciśnie i się rozpędza Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ford::advanced
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 05-02-2009
Skąd: Elbląg
Model: Mondeo mk5 i mk4, Kuga mk1
Silnik: 1.5 Ecoboost, 2.0 Duratec-HE, 2.0 TDCI
Rocznik: 2015, 2007 i 2008
Postów: 234
|
![]()
Dalej borykam się z problemem spadku mocy... znalazłem fachowców... i stwierdzili że to raczej nie turbina (co sugerował wukres z hamowni)... ucieszyłem się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.... jednak diagnoza w sumie była gorsza bo według nich problem jest w układzie paliwa... prawdopodobnie w pompie... no i wtryski też nie są w rewelacyjnej kondycji... czyli według nich trzeba wymienić lub zregenerować wtryski i sprawdzić pompę... ale zanim to zrobią to sprawdzą jakiś regulator ciśnienia... Poniżej załączam wykresy z komputera z których fachowcy to wywnioskowali.
Czy przeglądając te wykresy można potwierdzić lub nie tą diagnozę a może widzicie jakiś inny problem? Co do wykresu to tak jak mi tłumaczyli to pierwszy to ciśnienie paliwa, drugi to turbina trzeci nie wiem... podobno nie ważny. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 04-04-2006
Skąd: Stargard /Oslo
Model: Peugeot 508SW GT
Silnik: 2.2 HDI 204 KM
Rocznik: 2011
Postów: 14
|
![]()
Podłącze się pod temat. TDCi 130 KM 2003 po LF, przebieg 220 tys
U mnie wygląda to tak. Jakiś czas temu pękła mi rura intercoolera, standardowo ta od EGR-u. Wymieniłem ją i od tamtej pory brak mocy tak do 2100 obr/min, potem ciągnie. Wyczyściłem więc EGR - brak poprawy. Sprawdziłem wszystkie połączenia itercoolera - wszystko ok. Sprawdziłem gruszkę przy turbinie - wodzik chodzi. Sprawdziłem przewody podciśnienia - nie widzę żadnych przetarć czy otarć. Co ciekawe od kiedy brakuje mocy na niskich obrotach spadło mi spalanie, kopcić nigdy nie kopcił (no tylko wtedy jak pękła rura). Aaa, po wymianie rury od EGR-u nie było żadnej zadymy jak to koledzy gdzieniegdzie opisują. I co wy na to??? Co jeszcze ewentualnie sprawdzić??? Nadmieniam, że EGR i Turbina są tylko na podciśnienie, żadnej elektryki. Obecnie jestem na obczyźnie, więc pod kompa nie podjadę. Na mechanice się znam, ale teraz to już zgłupiałem. Proszę o porady. Ostatnio edytowane przez Andy Ice Man ; 26-07-2012 o 12:15 |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ford::professional
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
|
![]()
Sprawdź i ewentualnie przeczyść przepływomierz - tylko ostrożnie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 29-07-2012
Skąd: bialystok
Model: focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 18
|
![]()
U mnie w foce 1,8 tdci te same objawy.
Jak napisał kolega powyżej czyszczenie przepływomierza zalatwiło sprawę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Dla ciekawych użyłem środek do czyszczenia gaźnika GUNK. Polecam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ford::amateur
![]() Imię: tasman
Zarejestrowany: 23-07-2012
Skąd: Edinburgh
Model: Mondeo LX
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 1
|
![]()
Witam.
Posiadam Forda Mondeo MK3 2.0TDCi 2004, 95k mil czyli kolo 160k km. Dnia pewnego, wlaczyla sie sprezynka i samochod przeszedl do trybu awaryjnego... czyli brak mocy... Turbina, wyczyszczona, tak naprawde nie bylo z czego bo lubie cisnac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Egr wymieniony, gdyz po podlaczeniu do kompa wywalal blad P0402, ze za duzo powietrza egr doi, po wymianie egr, bledu juz nie pokazuje. Jesli go uruchomie, i nie zapali sie sprezynka to moge jechac normalnie zakladajac ze trzymam go powyzej 2 k obrotow, smiga ze az milo (duuuzo szybciej niz przed problemami), ale jak spadnie, ponizej 1,5 tys to sie zaczyna ''dusic, dlawic'', moze nawet i zgasnac spadajac przy tym ponizej 800 obrotow, a jezeli nie zgasnie to napierdziela na czarno mocno (zapach woskowo octowawy) jak huta katowice za czasow swietnosci. Ogledziny organoleptyczne wskazuja na brak dziur jakichs widocznych w rurkach... i logicznie idac, jakby byly to nie smigalby az milo, na duzych obrotach byloby jeszcze gorzej, gdyz dziury by sie powiekszaly. Dodam, cos ciekawego co udalo mi sie odkryc, ze po jezdzie na wysokich obrotach, jesli sie go zgasi to trzeba odczekac dobre parenascie minut zeby go odpalic i zeby sie sprezynka wlaczyla (jesli sie nie wlaczy to sie dlawi nie wchodzi nawet na obroty i kopci ULTRA mocno) badz mozna odpalic go na wcisnietym lekko gazie i od razu szybko ruszyc do tylui wtedy spezynka od razu sie wyswietla powodujac wejscie silnika w tryb awaryjny i wtedy mozna jechac, bez mocy ale da sie jechac i nie kopci. Jesli ktos doswiadcza czegos podobnego, albo zna rozwiazanie, chetnie poczytam i z gory dziekuje. BTW. Planuje (jak przestanie karwa padac) przygladnac sie kabelkom, albo sprobowac odpiac dzisiaj czujniki polozenia walow i zobaczyc czy to jakas roznice mu robi ;-) Ponoc lubia sie kabeli u..pier.rwac ;] Pozdrawiam |
![]() |
![]() |