![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2002
Postów: 56
|
![]()
Witam szanownych forumowiczów.
Użytkuje forda transita 2007 silnik 2,0l moc 63kw i podczas jazdy auto przestaje przyśpieszać ?? A dokładnie to np: ruszę z 1 jest ok, 2 jest ok, 3 wciskam pedał gazu a on nic !!! przerzucę na 4 i dalej ciągnie. Kilka razy miałem też tak że ruszyłem normalni wrzuciłem 2 i w ogóle stracił moc i zgasł. Po ponownym odpaleniu nie dało się w ogóle dodać gazu bo od razu gasł. Chwila odczekania i odpalił normalnie i nic się nie działo. Podczas jazdy na 5 biegu też za uwarzyłem takie objawy po dodawaniu gazu zero reakcji. Odpuszczałem na kilka sekund i zaskakiwał i ciągnął dalej normalnie. Nie wiem gdzie tkwi problem !!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,001
|
![]()
Może być 100 i jedna przyczyn.
Dlatego spreparowałbym mu zasilenie w paliwo z dodatkowego baniaka wyżej zawieszonego plus powrót paliwa do baniaka i przejechał się nim. W ten sposób dowiesz się jednoznacznie, czy przyczyna tkwi w zasilaniu paliwem (syf w paliwie lub woda, zatykające się przewody i filtr lub j,w. zapowietrzające się itd.). To stary, dobry i sprawdzony sposób... Jeżeli nadal będzie się tak zachowywał - to trzeba będzie szukać przyczyny w pompie i w elektronice... Sprawdź niezależnie od tego czujnik położenia wału, czujnik pedału gazu... Czy tak jest od razu nawet jak jest zimny, czy po rozgrzaniu? Tryb awaryjny zapala się? Nie przegrzewa się? Czujnik temperatury podnosi się prawidłowo?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-09-2011 o 18:26 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2002
Postów: 56
|
![]()
Jak zimny to nie zauważyłem tego. Czujnik temperatury podnosi się normalnie i trzyma ją, nie wiem czy tryb awaryjny się zapala ponieważ kontrolka silnika cały czas się świeci a jak kiedyś sprawdzałem to błąd EGR ( firma nie chce wymienić EGR-a ) wolą na paliwo więcej wydawać niż naprawiać. Paliwo zawsze tankowane na BP tak więc chyba nie jest jakieś zasyfione. Tankuje auto jak mam na jakieś 100 km paliwa więc raczej syfu ze zbiornika nie zaciągnął.
Ostatnio edytowane przez kisiel1973 ; 29-09-2011 o 17:37 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,001
|
![]()
Jeżeli sprężynka cały czas się pali - to auto jest w trybie awaryjnym. O czym tu gadać... Trzeba sczytać błędy i działać...
Niezależnie od tego - takie zachowanie sugeruje częstą przypadłość - awarię czujnika położenia wału. Ale jeżeli był błąd EGR-a - to może czujnik EGR-a padł...(jeśli nie dymi na czarno).
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-09-2011 o 18:36 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2002
Postów: 56
|
![]()
sprężynka się nie pali, pali się kontrolka silnika ta która powinna zgasnąć po zapaleniu się silnika. Nie wiem czy kopci na czarno bo nie widać w lusterkach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,001
|
![]()
Kontrolek które powinny zgasnąć po uruchomieniu silnika jest kilka...
Mówisz o kontrolce ładowania?
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2002
Postów: 56
|
![]()
Nie. Żółta kontrolka w kształcie silnika zapala się razem z ładowaniem akumulatora i ciśnieniem oleju i po uruchomieniu silnika powinny zgasnąć wszystkie trzy. Ale jedna żółta się nie gasi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,001
|
![]()
Hm... Moim zdaniem lampka z symbolem silnika ma działać w autach z silnikiem benzynowym, w dieslach podobną funkcję pełni "sprężynka", ale w innym miejscu.
Cytat:
Jeżeli jest odwrotnie - to rozmawiamy jak... gęś z prosięciem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To inny silnik z innym układem wtryskowym. I z inną tablicą zegarów i z innymi wskaźnikami...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-09-2011 o 20:13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-07-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDDi
Rocznik: 2002
Postów: 56
|
![]()
silnik 2,0 według dowodu rejestracyjnego rok produkcji 2007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. według informacji jakie znalazłem na stronie forda z numeru vin wynika ze powinienem mieć silnik 2,2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,001
|
![]() Cytat:
W tej sytuacji ta lampka może się palić, ale oznacza awarię silnika i ograniczenie mocy... Jednak trzeba sczytać błędy dobrym fordowskim testerem - od tego trzeba zacząć. Tak to będzie wróżenie z fusów...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 29-09-2011 o 20:23 |
|
![]() |
![]() |