![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-10-2011
Model: ford focus
Silnik: 1,8 16 V zetec + lpg
Rocznik: 2001
Postów: 8
|
![]()
witam wszystkich.
jestem nowy na forum i mam nadzieje że wybralem dobry dział na umieszczenie tego tematu a wiec tak jakies 3 tyg temu kupilem forda focusa mk1 1,8 lpg+gaz problem jedyny jaki byl to skaczace obroty przy zatrzymywaniu sie, po prostu podnosily sie do 2000 po czym po chwili spadaly do 900, po podlaczeniu pod komputer wyskakiwal blad w katalizatorze, udalem sie do mechanika, ktory stwierdzil ze przyczyna moze byc silniczek krokowy badz przepustnica, no i wykonalem standardowo wymiane rozrzadu, wymiana oleju itp. wiec zostal przeczyszczony silniczek krokowy i przepustnica i teraz tak problem zaczal sie poniewaz ma on problemy z odpaleniem (wczesniej odpalal od razu i nie dlawil sie) po czym zaczyna sie dlawic, jesli nie doda sie gazu nie ma szans na odpalenie, a pozniej jak sie zatrzymuje dalej zaczyna sie dlawic, sytuacja taka utrzymuje sie przez ok 10 minut a pozniej juz zaczyna jezdzic jak nalezy, obroty nie skacza i przyznam ze dostal znacznie lepszego kopa. ale co po tym jak sa takie problemy z odpaleniem dodatkowo cos zaczelo syczec slychac to w lewym gornym rogu maski a wczesniej tego nie bylo- mechanik sie upiera ze moze to byc kolektor, i teraz moje pytanie czy przyczyna moze byc zle wymieniony rozrzad?? czy wina moze lezec gdzie indziej ?? bardzo prosze o pomoc!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
moze ale nie musi.. trudno jednoznacznie odpowiedziec-potrzeba sprawdzac wszystko.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-10-2011
Model: ford focus
Silnik: 1,8 16 V zetec + lpg
Rocznik: 2001
Postów: 8
|
![]()
no latwo powiedziec, ze wszystko ale to rosna dodatkowe koszta, choc wydaje mi sie ze warsztat powinien to zrobic za darmo skoro wczesniej nie powtarzala sie taka sytuacja, a teraz tak sie dzieje, wiec wydaje mi sie ze przyczyna moze tkwic w tym co oni wlasnie wymieniali a robili ten nieszczesny rozrzad...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-06-2009
Skąd: W-wa
Model: mondeo 2l Kombi 145.S-max,Focus 2 SW
Silnik: 2l 145, 2,3HE, 1,6 16V Ti VCT
Rocznik: Mondeo2003, S max2009,F2005
Postów: 487
|
![]()
A przy wymianie rozrządu używał blokady kół w głowicy,względem wału.
Zwykle "Kazie" robią metodą "na mesel" między koła, a wał korowy : "na kreskę " |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-10-2011
Model: ford focus
Silnik: 1,8 16 V zetec + lpg
Rocznik: 2001
Postów: 8
|
![]()
nie mam pojecia jak gosc to robil...jak mi sie wydawalo oddalem samochod w "zaufane" rece bo polecil mi go znajomy ktory sam u niego naprawia przynam szczerze ze juz wolalem poprzedni stan rzeczy bo obroty az tak czesto nie szalaly a odpalal praktycznie na dotyk...autem ma jezdzic narzeczona do pracy a jak to kobieta jak jej stanie auto na drodze to jest placz i nerwy no i same problemy...wiec czuje ze nie jestem w najlepszej sytuacji...ktos ma moze jakis pomysl??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
zmien kobiete Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a na powaznie-jedz gdzies indziej aby tylko potwierdzic ustawienie rozrzadu. To jest podstawowa sprawa od której nalezy zacząc. To niestety potrzeba sprawdzic aby moc szukac dalej co jest przyczyną. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-10-2011
Model: ford focus
Silnik: 1,8 16 V zetec + lpg
Rocznik: 2001
Postów: 8
|
![]()
dzisiaj jade do tego goscia zeby on to sprawdzil byc moze ktorys z jego pracownikow odwalil fuszerke a on tego nie korygowal i zobaczymy co wyjdzie, a jesli dalej bedzie sie upieral to faktycznie ebde musial gdzie indziej jechac...a jak wyjasnic to ze jak sie nim dluzej pojezdzi to wszytsko chodzi tak jak trzeba??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
silnik benzynowy cieply a zimny to bardzo duzo roznica w pracy silnika. To nic nie znaczy.
Musi byc pewnosc ze rozrzad jest ok. Jesli to bedzie pewne to dopiero bedzie mozna szukac dalej jesli sie okaze ze to nie rozrzad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 06-10-2011
Model: ford focus
Silnik: 1,8 16 V zetec + lpg
Rocznik: 2001
Postów: 8
|
![]()
a na czym polega dokladnie sprawdzanie poprawnosci rozrzadu ?? podpina sie auto pod komputer i szuka sie bledow czy jest inny sposob?? tak zebym wiedzial co wymagac od mechanika??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-06-2009
Skąd: W-wa
Model: mondeo 2l Kombi 145.S-max,Focus 2 SW
Silnik: 2l 145, 2,3HE, 1,6 16V Ti VCT
Rocznik: Mondeo2003, S max2009,F2005
Postów: 487
|
![]()
Są czujniki położenia wałków rozrządów i wału korbowego.Jeżeli coś nie tak z ich koordynacją ,komputer powinien wykazać błąd.
|
![]() |
![]() |