Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-09-2011, 10:03   #41
anwod
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-07-2011
Skąd: W-wa
Model: s-max
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 168
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

Cytat:
Napisał Slartibartfast Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skąd takie przekonanie? 1,6EB raczej bliżej do 2.0 140KM: różnice w mocy (+10), Vmax (+5) i momencie (-80) są w stosunku do diesla 140KM. Do 163KM to odpowiednio (-13) (-8 ) i (-100)
No nie do końca.
0-100 eb=9,8; on140=10,2; on160=9,5 (0,4sek vs 0,3sek)
V max eb=204; on140=196; on160=205 (8km vs 1km)
50-100 eb=9,6; on140=9,5; on160=9,3 (i tu w elastyczności eb o 0,1s dostaje od on140)

oczywiście to tylko laboratorium a różnice to mrugnięcie okiem bez większego znaczenia przy statycznym j poruszaniu się z wymiotującymi dzieciakami na pokładzieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

(dane z katalogu s-max ze strony forda)

anwod jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2011, 10:05   #42
Slartibartfast
ford::professional
 
Avatar Slartibartfast
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 10-05-2010
Skąd: Warszawa
Model: S-Max FL +Mondeo5Vig
Silnik: 2.0TDCi 140KM +180KM
Rocznik: 09.2010 +08.2017
Postów: 1,467
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

No tak, lepiej równać do lepszego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnie zdanie w Twoim poście... - bezcenne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój Maksik pali [Okleiłem eSia] [Końcówka wydechu] [LEDy]
Slartibartfast jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2011, 10:32   #43
jacekzom
ford::advanced
 
Avatar jacekzom
 
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Ford S-Max
Silnik: Ecoboost 203KM
Rocznik: 2010
Postów: 221
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

Slartibartfast -> wyjaśnienie przyjęte.
Takie rozważania teoretyczne są bez sensu. Jak ktoś pojeździ 1.6EB i zaraz potem 2.0 TDCi to niech napisze o wrażeniach. Jeśli ktoś twierdzi, że coś jest do kitu, a nigdy tym nie jeździł to marna jest to opinia.
jacekzom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-10-2011, 11:33   #44
monsezuma
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-06-2011
Skąd: Warszawa
Model: S-Max Titanium
Silnik: 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2011
Postów: 36
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

Widzę, że siłą rzeczy dywagacje schodzą na odwieczną dyskusję "diesel-czy-benzyna". Niestety nie miałem okazji jeździć 1.6EB, ale kilka razy porównywałem TDCI 163KM i 2.0EB z PowerShiftem. Co mnie przekonało ostatecznie do 2.0 EB:

1. Kultura pracy: TDCI owszem ma nominalnie większy moment obrotowy, ale ponieważ jest on dostępny w przedziale 2000-4000 musi być odpowiednio przeniesiony na koła tak, żeby nie zmieniać biegów co sekunda. Rozwiązanie: inna przekładnia główna i w efekcie takie sobie osiągi oraz irytująca dziura poniżej 2000, do tego wysoka słyszlaność silnika. Miałem okazję posmakować go z manualem i PS i byłem zawiedziony. Po jeździe próbnej 2.0EB+PS właściwie nie było rozmowy. Cicho, bez wibracji i ten ciąg od 1700 do 6000 bez zmiany biegu - coś pieknego, zupełnie inne auto. Przy spokojnej jeździe jest jeszcze kulturalniej, bo PS trzyma silnik między 1900-2500 i bardziej słychać silniki aut przejeżdżających obok, niż twój.

2. Styl jazdy: ja poruszam się głównie po mieście i to dość często na krótkich trasach, zimnym silniku i tak nawet kilkanaście razy dziennie. Pomyślałem sobie, że TDCI i jego DPF może nie być z tego zadowolony.

3. Koszty. Po przekonaniu samego siebie co do wyboru silnika zacząłem analizować co to będzie z kosztami? W rezultacie do wyboru stanęły porównywalne TDCI 200KM+Auto oraz 2.0EB+PS (najbardziej zbliżone osiągi, przy automacie). No i owszem, EB będzie palił więcej, ale TDCI to ponad 11k więcej na "dzień dobry", w związku z tym wyższe ubezpieczenie, większy koszt cześci kredytowanej. W tym momencie radość z oszczędzenia 2 litrów na każde 100km nie jest aż taka wielka. Jak pisali posiadacze tegoż napędu, 10l w mieście to żadna niespodzianka. Mój EB przez ostatnie 2 miesiące tylko po Wa-wie ma średnią 11,2l.

4. Serwis: tu oba napędy należą raczej do bardziej skomplikowanych niż prostych, ale w przypadku TDCI mamy dwa dość wrażliwe ogniwa, zwłaszcza przy moim miejskim trybie jazdy: w przypadku "manuala" sprzęgło, które musi przenieść 400Nm na skrzynię, która potem brutalnie zredukuje je do normalnego poziomu (patrz pkt 1.), ale tu mamy automat, więc problem odpada, ale pozostaje DPF (znów mój tryb jazdy), który może zbyt szybko zakończyć żywot będąc ciągle zimny.

Podsumowując, jeżeli stałbym przed dylematem 1.6EB czy TDCI 163KM wziąłbym 1.6EB najlepiej z PS (jeżeli jest w ofercie), ale to przy założeniu, że jeździmy głównie w mieście z rocznym przebiegiem 25-30k. Myślę, że przy przebiegach >30k i głównie na trasie diesel będzie lepszym rozwiązaniem, bo przy większych predkościach auto hałasuje tak, czy tak, a i oszczędności na paliwie będą większe. DPF też pewnie będzie szczęśliwszy jak będzie solidnie "dmuchany". Się rozgadałem.....
monsezuma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-10-2011, 14:37   #45
jacekzom
ford::advanced
 
Avatar jacekzom
 
Zarejestrowany: 02-11-2010
Skąd: Gdańsk
Model: Ford S-Max
Silnik: Ecoboost 203KM
Rocznik: 2010
Postów: 221
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

Dopowiem, że ostatnio podwiozłem kolegę, na co dzień jeździ dieslami (Mazda, Seat). Nie mógł się nasłuchać, był zadziwiony brzmieniem silnika. Wyłączyłem radio Sony, wolał słuchać silnika.
U mnie obecnie po Gdańsku: 11.8.
jacekzom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2011, 08:13   #46
kicaj
ford::professional
 
Zarejestrowany: 29-10-2006
Skąd: byl HH jest B
Model: ZB
Silnik: 1.9
Rocznik: too old
Postów: 1,069
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

monsezuma, czytasz mi w myslach?
mam dokladnie taka sama teorie...
jacekzom - musze sie przejechac... jechalem tylko TDCi 140KM i jakos nie narzekalem, nawet prosilem o przegazowanie, wtedy dopiero bylo slychac ze to diesel...
nie wiecie moze czy ciezko (i co trzeba zrobic) zeby dostac smaxa na dluzsze testy (np 1 dzien, weekend)? taka przejazdzka 1h to do niczego...
__________________
Regulamin $23
Reklama poza działem 'Ogłoszenia' bez wiedzy i zgody Administratorów jest zabroniona...
- i niech mi kto powie w jaki sposób go złamałem... ps. To chyba $22 a nie $23...
kicaj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-10-2011, 09:20   #47
jawo
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-08-2011
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2.0 TDCI 140 KM
Rocznik: 2011
Postów: 1
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

Cytat:
Napisał grizzly Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Poprawiam się i zakładam nowy wątek.
Zgodnie z tym co w marcu mówili mi mechanicy z Forda że na jesieni ma się pojawić 2.0EB bez PS:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


1. co sądzicie ?
2. czy teraz byście bardziej rozważali ten silnik przy zakupie ? w końcu jego cena zawsze była niższa niż najsłabszego 2.0 diesla 140 koni
3. co ze spalaniem? jak myślicie ?
4. czy trafi do smaxa ?


sl
Trafi do s-maxa. W niemieckich cennikach już jest (w produkcji od października). Dla mnie też "nareszcie". Po pierwsze nie lubię automatów (jeździłem parę lat, rozumiem, że ktoś może lubić - ja nie lubię), a po drugie cena dobijała. Teraz 20EB będzie można kupić taniej od 2.0 140 TDCI i to jest super.
jawo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-10-2011, 10:18   #48
grizzly
ford::advanced
 
Imię: slawek
Zarejestrowany: 05-04-2011
Skąd: Tarnobrzeg ale teraz W-wa
Model: S-max
Silnik: 2.0 klekot
Rocznik: 2011
Postów: 257
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

No i super. Zawsze lepieć mieć wybór niż go nie mieć.
__________________
był Mondeo MK3 kombi 2.0 145 PS
był VW Passat B6 2.0 FSI Sportline
jest Ford S-max 2.0 TDCI titanium-platinium
grizzly jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2011, 11:55   #49
Emkuch
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 25-02-2011
Skąd: Gdańsk
Model: S-Max; S-MAX Titanium S
Silnik: 2.5 T; 2.0T 240KM
Rocznik: 2006; 2011
Postów: 21
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

Ja mam 2.0 EB 240 z PS i uważam, że to była super decyzja. To mój pierwszy automat, poprzednio jeździłem 2.5T i wiem jedno: pewnie nie jestem mistrzem świata kierowców, ale tak sprawnie biegów jak PS w trybie S(port) nie będę zmieniał nigdy. Widzieć twarz gości z X6, X5, XC 60 jak wyprzedzam ich na trasie razem z ciężarówkami, której oni nie są w stanie wyprzedzić od paru kilometrów - bezcenne (dodam, że ja z 4 rowerami na dachuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
__________________
Fiesta 1.1 (MK 2), 2 x Focus 1.6 (MK 1), Mondeo 2.0 TDCI (MK 3), Focus 1.6 (MK 2), Focus 2.0 (MK 2), S-Max 2.5T (MK1), S-MAX 2.0 T 240 KM (FL)
Emkuch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-10-2011, 12:05   #50
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: Nareszcie 2.0 EB z manualem

Cytat:
Napisał Emkuch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Widzieć twarz gości z X6, X5, XC 60 jak wyprzedzam ich na trasie razem z ciężarówkami, której oni nie są w stanie wyprzedzić od paru kilometrów - bezcenne (dodam, że ja z 4 rowerami na dachuGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
No wiesz...240KM t.benz + PS swoje robi na pewno Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To MUSI iść!Jakie on ma osiągi 0-100 i V-max,ile Nm?
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.