|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-10-2011, 19:12 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: wielkopolska
Model: Transit
Silnik: 2,5 TD
Rocznik: 1995
Postów: 13
|
wymiana silnika
Witam
Zakupiłem "nowy" silnik (goły, bez kolektorów alternatora, rozrusznika i tp) z pompą boscha - podobno 1999r. Szykuje więc się wymiana i mam następujące pytania: - pompa ma immobilizer - 3 kable - jak podłączyć by zawór start stop działał? - mój stary silnik zasilany był pompą lukasa - kolektory i osprzęt będą pasować?- - czy turbo zostawić, czy raczej zakładać silnik bez - czy jest gdzieś schemat zasilania silnika paliwem (mam dylemat które przewody są do czego - który króciec zasila pompę, a który powrót no i z boku jest króciec jakby na wężyk i nie wiem co to jest) |
25-10-2011, 19:59 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: wymiana silnika
Immo wywalasz z pompy, zakładasz zwykły zawór na "+" ze stacyjki.
Kolektory da się założyć, alternator, pompa wspomy, pompa Vacum będą pasować. Turbo hm... zależy, jaki miałeś. Jeśli 85KM, to możesz zostawić (jeśli to BOSCH z czerwonymi wtryskami 76/81KM), jeśli to bosch z zielonymi wtryskami (70km) radzę zaślepić. Tak samo jak masz 100KM, to też, zaślepić, bo różnica w fazach rozrządu i proporcji paliwa do powietrza będzie zaduża. Na wyjściu z obudowy filtra masz narysowane strzałeczki.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
26-10-2011, 07:30 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: wielkopolska
Model: Transit
Silnik: 2,5 TD
Rocznik: 1995
Postów: 13
|
Odp: wymiana silnika
Znaczy się immo całe zmienić? Nie idzie tego zdemontować i rozłączyć immo by elektrozawór działał? Silnik ma gwarancję rozruchową i nie bardzo chcę ingerować i zbyt wiele rozbierać
|
26-10-2011, 08:09 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
Odp: wymiana silnika
Turbo nie możesz zostawić, bo silnik z turbo jest odprężony, bez turbo ma nieco wyższy spręż. Także kolektor z turbo jest inny - chyba że turbinę zastąpisz... makietą, a zawór upustowy będzie otwarty - ale to tylko taki mój pomysł. Wtedy mógłbyś zostawić stary wydech...
Schemat zasilania paliwa masz w przyklejonym wątku o Lucas Epic-u. Układ vacu trzeba nieco przerobić, w Epicu jest rozgałęzienie na elektrozawór sterujący (przy pompie hamulcowej). To trzeba zlikwidować, zostawiasz vacu tylko na potrzeby serwa hamulcowego. Układ świecy płomieniowej może zostać, ale świeca będzie w innym kolektorze, więc w innym miejscu. Co do immo - nie wypowiadam się.
__________________
Zgredzik |
26-10-2011, 11:35 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: wielkopolska
Model: Transit
Silnik: 2,5 TD
Rocznik: 1995
Postów: 13
|
Odp: wymiana silnika
kupiony silnik nie ma kolektorów, więc ssący będzie taki, jakim zasilany jest LUCAS. Na złomie znalazłem forda i wymontowałem kolektor wydechowy by ewentualnie turbo pominąć.
Co do immo - chodzi o pompę - odkręciłem osłonę elektrozaworu i tam jest kostka do której dochodzą trzy kable natomiast do samego zaworu od kostki jeden - rozumiem, ze gdy go sobie wyprowadzę to immo mam ominięte? |
26-10-2011, 15:11 | #6 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
Odp: wymiana silnika
Najlepiej jest kupować silnik z kompletnym osprzętem - bo unikniesz może niedużych, ale mnóstwa kłopotów.
To że powiesz, że kolektor ssący będzie od Epica - to nie znaczy, że nie będziesz musiał szukać paru dupereli bez których ani rusz... Nowe są drogie, a używki to stracony czas i niepewność jakości... No i szereg drobnych zmian - łącznik do filtra, kwestia EGR-a, przepustnicy itd... Kolektor wydechowy - inny niż z turbiną - to także inny wydech (przynajmniej do pierwszego tłumika). Zresztą wydechów w 2,5D jest kilkanaście różnych. Co do immo - Ford z wiadomych względów - nie zamieszcza nigdzie schematów podłączenia pompy z immo. Można sobie popatrzeć na taki schemat w ASO, ale procedura dostępu jest tak skomplikowana, że chyba łatwiej wejść do kwatery KGB. I nie wolno nic kopiować...
__________________
Zgredzik |
27-10-2011, 22:11 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
|
Odp: wymiana silnika
Wywalasz zawór z pompy i wkłądasz nowy z wersji bez immo. No prościej się nie da.
Wojtku, każdy silnik zdzierży soft-turbo, ciśnienie doładowania możesz kontrolować. Mało tego ktoś jakis czas temu pokazywał nawet i podawał finis zestawu uturbiającego CAV'a, sądzisz, że BOSCH'a nie da się lekko dmuchnąć? Daj mi turbinę i osprzęt bez 'słupka' z EPIC'a i zaryzykuje wrzucenie tego do któregoś z moich wolnossaków. PS. Zawsze może jeszcze wrzucić kanapkę pod głowicę, nieco odpręży. A korby, tłoki i wał przeżyją spokojnie 0.8-1 Bar
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać. Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem. |
27-10-2011, 22:30 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: wielkopolska
Model: Transit
Silnik: 2,5 TD
Rocznik: 1995
Postów: 13
|
Odp: wymiana silnika
eMWuGSM - co do immo - nie trzeba zmieniać elektrozaworu. Odkręciłem osłonę elekrozaworu - jest tam kostka do której dochodzą 3 kable a wychodzi jeden i podłączony jest do elektrozaworu. Odkręciłem ten kabel, wyrzuciłem kostkę i dałem kabel, który będzie dołączony do + ze stacyjki. Działa bo silnik odpalił.
Co do silnika - jak to zmodernizowałem - dla zainteresowanych: pompa bosch z końcówką numeru 145 korektor ssący z lucas epic wydechowy ze złomowiska bez turbo obieg cieczy - pominąłem chłodzenie podstawy filtra mała przeróbka wężyków paliwowych przy pompie Jeszcze nie wstawiłem przepustnicy na ssącym kolektorze i na wolnych obrotach troszeczkę faluje. Dam znać o swoich osiągnięciach jak skończę |
27-10-2011, 22:30 | #9 | ||
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
Odp: wymiana silnika
Cytat:
================================================== ========== Cytat:
A że wszystko można, to ten przykład jest jest najlepszy: uturbiony 2,5D z Boschem z 1987 roku, turbina z Volvo typ t5r, intercooler Cosworth. Zamontowany jest nawet - w dieslu rzadkość - zawór blowoff, pozwalający na pracę turbiny cały czas na wysokich obrotach (przy zmianie biegów po odpuszczeniu gazu turbina nie zwalnia obrotów i po dodaniu gazu sprężarka natychmiast pompuje). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ======================================
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 27-10-2011 o 22:37 |
||
28-10-2011, 22:16 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-08-2011
Skąd: wielkopolska
Model: Transit
Silnik: 2,5 TD
Rocznik: 1995
Postów: 13
|
Odp: wymiana silnika
Wojtku, nie chce się mądrzyć ale wydaje mi się że przepustnica nie tylko do zaworu EGR jest potrzebna.
Z własnej praktyki - wstawiłem silnik na Boschu z dolotem powietrza jakim zasilany jest Lucas - efekt taki że odpalał ale gazu trzeba było dodać, jak dałem mu obroty i puściłem silniki dochodził do takich minimalnych, że gasł. Na wolnych obrotach falował.... ... ale zakryłem ręką wlot powietrza i zostawiłem tycią szparkę - falowanie silnika znikło. Na drugi dzień pojechałem na złom odkręciłem kolektor ssący (barany) z przepustnicą i jeszcze kilka niezbędnych dupereli i silnik pali na dotyk, nie faluje. Myślę więc - ale mogę się mylić -że dostawał za dożo powietrza w stosunku do dawki paliwa.... |