Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-11-2011, 09:26   #1
eMWuGSM
ford::specialist
 
Avatar eMWuGSM
 
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
Domyślnie Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

Czy przy wymianie uszczelniacza wału korbowego jest konieczny demontaż płyty pośredniej czołowej silnika i wymiana uszczelki (6193530 - Foto Nr 8 ) oraz uszczelki pokrywy pompy oleju (1077534 - Foto Nr 9 )?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

I pytanie 2.
Czy istnieje zamiennik dla:
6193530 - Znalazłem niby z Akusana ES 1569 i MaxGear 1569, ale stany zerowe. Cena w ASO 155zł i czas oczekiwania do 7 dni.
1077534 - Nie znalazłem w ogóle zamiennika.

Co jeszcze warto zobaczyć przy okazji zaglądania w tamte strony?

Powód zaglądania?
Stróżka oleju za autem, na początku przy gaszeniu tylko leciało kilka kropelek a wczora juz zaczeło podczas jazdy. Olej leciał z lewego rogu miski/bloku. Myślałem, że to uszczelka miski, ale po umyciu wyszło, że nieco wyżej, płyta pośrednia jest sucha, pod deklem od pompy oleju sucho. Na szkicu poglądowym z MicroCata widać, że w tym miejscu jest nafrezowany kanał z uszczelniacza wału korbowego, żeby nie waliło olejem po pasku, i miejsce w którym pojawia się olej by się zgadzało.

__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać.
Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem.
eMWuGSM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2011, 10:57   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

Płyty pośredniej nie ruszasz - to byłaby masakra, ruszenie płyty pośredniej to gruba robota.
Potrzebny jest tylko simering i uszczelka kartonowa (1077534) pod dekiel pompy oleju.
Zwróć uwagę na moment dokręcania śruby koła pasowego. Są trzy (chyba) wykonania śruby i każde ma inny moment - ale zawsze bardzo duży. Koło pasowe (zębate paska rozrządu) jest na klinie, ale koło zębate pompy oleju nie - musi być mocno dokręcone poprzez koło pasowe.
Czyli potrzebna jest dobra (kołek 13mm) blokada wału (koła zamachowego), aby odpowiednim momentem dokręcić śrubę koła.

Skoro zdejmujesz osłonę rozrządu - luknij na pompę wodną czy nie podcieka i na pasek rozrządu i jego rolkę napinacza - może warto je wymienić. Jeżeli mają przebieg ponad 50.000 to bym wymienił...
------------------------------------------

W komorze silnika przeciągi są w różne strony i silne - sprawdź jeszcze, czy olej nie leci spod pompy podającej paliwo. Jak u mnie strzelił oring popychacza pompy, to wszystko było tak zalane olejem, że nie wiadomo było skąd olej leci.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 04-11-2011 o 11:29
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2011, 12:42   #3
eMWuGSM
ford::specialist
 
Avatar eMWuGSM
 
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

Pompa wody jak i cały rozrząd były robione mniej niż 10000km temu, stad rolki ani pompy wody nie chcę ruszać, tylko paski nowe.

I mam problem z odkręceniem VISCO. Z tego co pamietam w Transicie jest normalny gwint (Sierra/Scorpio OHC maja lewy).

Teraz lecę po koło pasowe wału, bo mi sie wyszczerbiło :/
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać.
Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem.
eMWuGSM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2011, 15:52   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

Pytałeś:
Cytat:
Napisał eMWuGSM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co jeszcze warto zobaczyć przy okazji zaglądania w tamte strony?
więc dopisałem na co jeszcze spojrzeć...
Visco ma normalny prawy gwint - zauważ, że pasek klinowy w 2,5D tak biegnie, że wiskoza obraca się odwrotnie niż wał. Dlatego przy prawym gwincie sama się dokręca - i tak jest ok. Jeżeli nie chce się odkręcić (bo koło się obraca) napręż mocno pasek klinowy - musi puścić... W klucz trzeba czymś uderzyć.

Moment dokręcania śruby koła pasowego:
nasadka 14mm: 140-185 Nm
nasadka 24mm: 312 - 346 Nm.
Bywa jeszcze jakaś trzecia, inna śruba - ale ja nie mam danych...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 04-11-2011 o 15:56
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2011, 23:00   #5
eMWuGSM
ford::specialist
 
Avatar eMWuGSM
 
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

Koło pasowe wału u mnie 18mm, zaraz sobie Haynes'a obczaję.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać.
Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem.
eMWuGSM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2011, 00:17   #6
ziemek56
ford::expert
 
Avatar ziemek56
 
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

160 do 220 jak pamiętam, ale mogę słabo pamiętać - rząd wielkości będzie.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D
ziemek56 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2011, 18:25   #7
eMWuGSM
ford::specialist
 
Avatar eMWuGSM
 
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

Zimmering zarówno na wale jak i na wałku rozrządu wyglądają dobrze, są miękkie, nie wyglądają przegrzane. Uszczelka pod pompą oleju wyglądała idealnie, nie było śladów wycieku oleju spod tej uszczelki. Nie mam pomysłu skąd to może ciec. Pod filtrem oleju sucho i czysto, pod pompą paliwa (pośrednią) czysto. Z tyłu u dołu jest olej, ale widać ze szło to krawędzią miski od przodu z lewego narożnika .

Zastanawiam się czy nie zrzucać płyty pośredniej, bo już nie mam pomysłów, co tam jeszcze może cieknąć.
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać.
Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem.
eMWuGSM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2011, 19:04   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

Simmering często wygląda ok, a puszcza olej...
Może koło pasowe nie było mocno dokręcone - wtedy olej od koła zębatego napędzającego pompę oleju może iść po klinie - simering trzyma, a olej idzie otworem koła... Na powierzchnię przylegania tego koła do wału (dociskanego kołem pasowym) powinno dawać się środek uszczelniający (ja bym dał cieniutką warstwę Hermeticu). Te powierzchnie odpowiadają za szczelność... Muszą być czyściutkie i gładkie...

Zdjęcie płyty pośredniej to rozebranie połowy silnika - w dodatku z pracochłonnymi konsekwencjami (układ wtryskowy, rozrząd). Ponieważ płyta mocno przylega do bloku, to wyciek spod niej nie może być duży. Ja miałem wyciek spod płyty w pierwszym Transicie - był po stronie pompy wtryskowej, ale minimalny i jeździłem z tym do końca.
Dlatego bym nie ruszał, dopiero jak by się okazało, że wymiana simmeringu i uszczelnienie koła zębatego nic nie dało - jeszcze raz bym rozbierał auto...

Niezależnie od tego - w tym silniku zawsze jest trudno zlokalizować wyciek oleju - tam są takie zawirowania powietrza, że olej wędruje dziwnymi drogami...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-11-2011 o 19:15
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2011, 19:48   #9
ek-tech
ford::beginner
 
Imię: Edward
Zarejestrowany: 18-10-2009
Skąd: Śląsk
Model: Ford Transit 100l
Silnik: 2,5D
Rocznik: 1998
Postów: 49
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

U mnie była podobna sytuacja, pod klapą rozrządu sucho a miska mokra.Po długich obserwacjach okazało się że winna była obejma (zbyt luźno zaciskająca) węża powrotu oleju z vacu pompyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ek-tech jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2011, 20:14   #10
eMWuGSM
ford::specialist
 
Avatar eMWuGSM
 
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: Lubin (DLU)
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDi, 2.0 TDCi
Rocznik: 2005 Euroline, 2006
Postów: 621
Domyślnie Odp: Uszczelniacz wału 2.5D - Wymiana.

Wojtku, ale pod kołem pasowym wału sucho, na obudowie pompy sucho (jedynie od strony styku z miską lekko zabrudzone olejem).

Nie mam pomysłów. Jutro oddaję do kolegi do warsztatu, nie mam czasu robić. Najwyżej skończy się na przekładce silnika z blaszaka, bo to krócej zajmie...
__________________
Zasady forum są po to, żeby je łamać.
Życie pokarało mnie stadem Fordów, lecz wynagrodziło Kotem.
eMWuGSM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.