![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 17-04-2011
Model: ford focus mkII
Silnik: 1,6
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
![]()
Witam
Ma dziwne stukanie w silniku po lewej stronie stojąc przed maską, jakby z rozrządu. Byłem u kilku mechaników, twierdzą, że rozrząd ( wymieniony pół roku temu, przejechane 6 tyś). Ok., na gwarancji, pojechałem do warsztatu w którym był robiony, sprawdzili stwierdzili, że wszystko w porządku. O dziwo silnik przestał stukać po sprawdzeniu, więc byłem zadowolony i tak było jeden dzień. Na drugi dzień to samo silnik stuka, ale w czasie jazdy przestał na jakieś 40 km, po czym stukanie wróciło. Teraz nie wiem co mam robić, jutro chcę sprawdzić wtryski, czy któryś się nie zawiesza, doradzono mi również dolać mixolu do paliwa. Może ktoś miał podobny problem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 17-09-2004
Skąd: Bolesławiec, dolnośląskie
Model: Focus II TDCi / Escort mk VI
Silnik: 1.6 TDCI 109 KM / 1.6 16V
Rocznik: 2005
Postów: 195
|
![]()
Sprawdź koło pasowe napędzające pasek "wieloklinowy / wielorowkowy". Miałem podobne objawy, metaliczne stuki. Zaczęło się rozlatywać właśnie koło pasowe na wale. Poszukaj tematów.
np.: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Pozdrawiam Silver Focus II 1.6 TDCi, Escort 1.6 16V |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 14-07-2011
Skąd: Krk
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 tdci/90 km
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
![]()
Witam,
podczas pracy na zimnym silniku słychac stukanie(klepanie) które wzrasta wraz ze wzrostem obrotów. Efekt ten występuje z chwilą odpalenia zimnego silnika, niekiedy po minucie lub dwóch pracy silnika. Po otwarciu maski nie zidentyfikowałem dokładnego miejsca stuków. Wciśnięcie sprzegła nie niweluje dzwięku. Stuki przestają byc słyszalne po przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów. Czasem po trasie jak temeratura spadnie do np. 70 stopni stukanie jest lekko słyszalne. Przy gaszeniu silnika delikatnie zatrzęsie budą(tylko wtedy). Przebieg 139 tyś. Nagrałem dzwięk pracy silnika telefonem komórkowym.(nagranie było w garażu przez co efekt jest nieco spotęgowany). [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] dla porównania dzwięk silnika po trasie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ps. proszę wybaczyc, że podaję linki do zewnętrznych serwerów ale nie udało mi sie załączyc bezposrednio plików ze scieżką. Ostatnio edytowane przez pascal ; 20-10-2011 o 01:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::beginner
![]() Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 14-07-2011
Skąd: Krk
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 tdci/90 km
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
![]()
Odnośnie wcześniejszego postu tak przyszło mi do głowy,czy możliwe, że stukają tak popychacze zaworów??
Co wy na to? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 14-07-2011
Skąd: Krk
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 tdci/90 km
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
![]()
Odnosnie wczesniejszego postu, podczas wizyty u mechesa stwierdzil, iz nie wie co to jest. Przeczysil pasek preparatem do czyszczenia paskow oraz napinacz i odglos stukania zniknal w 85 %.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-12-2010
Skąd: Śląsk
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 17
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 14-07-2011
Skąd: Krk
Model: focus mk2
Silnik: 1.6 tdci/90 km
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
![]()
Po Twoim poście faktycznie ciśnienie się podnosi. Chwila czasu już mineła od wizyty u mechanika, nie zauważyłem by te charakterystyczne dzwięki zwiększyły się. Raz czy dwa razy, klepanie nagle zrobiło się głośne.Po przeczyszczeniu tego paska i napinacza - ewidentnie jest ciszej, więc może to była faktyczna przyczyna. Aczkolwiek kumpel który pracuje przy dieslach słuchał silnik kiedy jeszcze klepał i pierwsze co powiedział, że wygląda to na zawory.Więc..., nie jestem do końca pewien. Samochód ma przejechane w tej chwili 140 tyś i przebiegu jestem pewny.
|
![]() |
![]() |