![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-09-2008
Skąd: MYSZKÓW
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
![]()
Witam,
Trafiło w końcu na mojego C-maxa. Z prawej strony z okolic alternatora dochodzi hałaśliwy klekot. Metaliczny dźwięk. Dziś byłem u mechanika i diagnoza to koło pasowe alternatora. z tym że nigdzie nie znalazłem takiego koła do kupna. ?!!? Po zdjęciu paska klekot ustawał. Dodam że pozostałe elementy mechanik sprawdzał i niby OK. Poczytałem trochę o naszych Maxach i może jednak chodzi o koło pasowe wału ?? Co Wy na to? Które koło może dawać taki odgłos?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-06-2010
Skąd: Pomorskie
Model: focus c-max
Silnik: 1.6 tdci 109km
Rocznik: 2005
Postów: 142
|
![]()
klekot powoduje koło pasowe wału korbowego a sam dźwięk pochodzi z napinacza. Niestety jest to kolejny słaby punkt naszych aut i powinien być uznany jako akcja serwisowa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::advanced
![]() Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 16-03-2008
Skąd: Rybnik
Model: ford C-max
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Postów: 226
|
![]()
Raczej też obstawiam koło pasowe ,miałam to w FF-tdci jak chcesz dokładnie wiedzieć to odkręć osłonę pod silnikiem i przyczyna będzie taka że rozwarstwia się guma która łączy dwa elementy koła!W moim przypadku wymieniłem na CORTECO kolega zespawał i pyka do tej pory!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-09-2008
Skąd: MYSZKÓW
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
![]()
Czy ktoś zakładał koło firmy Febi ?
Cena w miarę przystępna ( w porównaniu z oryginałem FOrda). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::expert
![]() Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,682
|
![]() Cytat:
Jeśli już będziesz wymieniał, to pomyśl też o wymianie koła pasowego alternatora na wersję ze sprzęgłem (w benzyniakach takie były). Nie poznasz odgłosu swojego silnika po wymianie obu.
__________________
Jak mogę, to pomogę Kontakt: wrzoch(at)gmail.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 11-09-2008
Skąd: MYSZKÓW
Model: C-MAX
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
![]()
Dzięki za porady.
Po nowym roku zabiorę się za to. Dam znać co i jak, ... no i za ile!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 25-07-2008
Skąd: Krapkowice (opolskie)
Model: Fcus
Silnik: 2.0 TDCi 150KM
Rocznik: 2015
Postów: 232
|
![]()
Wstaw sztywne od berlingo i będzie spokój. Kolega takie założył i żadnych drgań ani różnicy w pracy silnika nie ma. Jeździ już tak od dwóch lat, jak mi padnie to też takie założę. Pozdrawiam.
__________________
Ja lubię mieć luz humor i sprawny wóz.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 01-10-2009
Skąd: lublin
Model: c-max
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 10
|
![]()
Jestem świeżo po wymianie koła pasowego wału.Koszt 400 pln z robotą.Koło od Peugota pasuje jak ulał i ma być dużo trwalsze.Narazie gra i nie klekocze - zobaczę jak długo.Nie warto pakować się w koło od Motorcraftu,jest drogie 600 pln
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-10-2012
Skąd: Częstochowa
Model: Ford focus C-MAX
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 1
|
![]() |
![]() |
![]() |