Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-01-2012, 18:36   #91
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

Ale coz z was tacy pesymisci...

Po pierwsze turbo moze swistac i mozna usuwac zarowno DPF jak i katy tylko nie kazdy umie sobie ze wszystkim poradzic.

Po 2
Jesli komus tam turbo gwizda a na pusty wydech to niech nie dziwi sie ze gwizda bo bedzie gwizdalo nawet z dobrym turbem. Wazne aby turbina nie obcierala o sprezarke, ani nie bylo opilkow po obu stronach turbo.

Po 3
walek turbiny wywaza sie nie jak jest w sprezarce ale poza sprezarka a pozniej sie go montuje wiec to nalezy wziasc pod uwage....zanim ktos napisze ze sie nieda i ze bedzie zle.

A po 4 tak jak bylo napisane tylko nieliczny odsetek sprezarek dziala poprawnie po regeneracji.

Byc moze ze np. regeneracja sprezarki kosztuje w polsce 800zl a sam walek w angli kosztuje 200funtow...mamy taka mala liczbe dobrych sprezarek po regeneracji.
Za 200funtow taki waleczek zapewne jest juz wywazony..i gdybym mial zaplacic 800zl za sprezarke wolalbym za 100zl kupic sam taki walek z osprzetem i ja zregenerowac..ale do tego potrzeba "naprawde sprawnych raczek" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2012, 19:27   #92
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

Co do wywarzania wałka to racja-miejmy tylko nadzieje że to co sprzedają jest dobrze wyważone.
Co do wolnego przepływu(bez kata i filtra) to różnie bywa może być tak że się turbinę pięknie wysteruje a czasami nawet najlepsi w rzeżbieniu softu sobie nie radzą.
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2012, 19:38   #93
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

wlasnie o to chodzi ze sprezarkami...sa skladane z czesci uzywanych bo nowy walek osprzet jest za drogie..jedyne co moze uszczelniacze.

Duzo osob przez glupote i z niewiedzy regeneruje stare sprezarki a zaklady to tylko wykorzystuja...i tak sklada sie pozniej turbo na starym osprzecie....a pozniej mamy jak mamy.
No i oczywiscie sprawa wywazenia ... ile na ile zakladow ma naprawde dobry i profesjonalny sprzet w dobrym stanie technicznym?

Zauwacie...po regeneracji uzytkownik zostaje pouczony jak jezdzic...aby turbo nie padalo...ale tez sam bardziej uwaza na obroty..wiec nawet zle zregenerowane turbo ma szanse jakims cudem przejezdzic 1 rok i zrobic 20000kkm jesli nie bedzie za bardzo krecone.

Dlatego nalezy po regeneracji stopniowo nie odrazu bo ryzyko zbyt duze ze silnik rozwalimy ale przetestowac turbo. Lepiej jak ma pasc to aby padlo jesli jestesmy na to przygotowani niz na trasie ..rozpedzilo silnik i rozwalilo wszystko.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2012, 20:48   #94
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
niz na trasie ..rozpedzilo silnik i rozwalilo wszystko.
I kto tu jest pesymistą :-D
__________________
_______________________
115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2012, 21:09   #95
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

no fakt..zawsze mysle o najgorszym...zlapales mnie i nie czepiaj sie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2012, 21:47   #96
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

Dobra krótka piłka z mojej strony, bo na coś muszę się zdecydować:

1. Przedstawiciel Garreta w Kolonii.
MOTAIR Turbolader GmbH Widdersdorfer Straße 188 D-50825 Köln
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Oferta:
Aus diesem Grund bieten wir Ihnen unter der Angebotsnummer 161903 einen neuen Turbolader im Austausch wie folgt freibleibend an:
Menge Artikel-Nr. Artikelbezeichnung Lieferzeit Nettopreis
1 Stück 334858 TURBOLADER GT1544V PSA/FORD ab Lager 519 EUR
1 Stück 440020 MONTAGESATZ FÜR TURBOLADER ab Lager 14 EUR
1 Stück 550075 ÖLLEITUNGS-KIT FÜR TURBOLADER ab Lager 59 EUR


Frachtkosten per UPS- Standart 18,00 EUR (inkl. Rückholungs-Paketschein für das Altteil und Nachnahmegebühr).

Bis zur Rückgabe des baugleichen & kompletten Altteils belasten wir zzgl. einen Altteilepfand in Höhe von 150,00 EUR netto.

Zur Auftragsausführung benötigen wir eine schriftliche Bestellung (möglichst per Fax) mit dem Nachweis Ihrer Gewerbezulassung (inkl. U.St.-Identnummer).


Nowe turbo z osprzętem wyjdzie gdzieś około 700EURO (już po odsyłce starego turbo i zwrocie kaucji) + koszt wymiany w dobrym zakładzie.

2. Ebay [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Koszt samego turbo to 460EURO + koszt osprzętu u nich (jeszcze nie wiem ile) + koszt wymiany w tym samym warsztacie co wyżej.
Po zakupie u nich osprzętu i wymianie w firmie (nie u "pana Staszka w garażu") dają 24 miesiące gwarancji, o nią się mniej boję, bo wiem, że w Niemczech jest z tym lepiej niż w Polsce. No i zostaje stare Turbo które "tylko" ciut wyje - można sprzedać... coś jednak odzyskać.

Która opcja lepsza? Ebay tańszy, ale jak już pisałem to jednak ebay.
Którą opcję Wy byście wybrali???
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2012, 22:35   #97
Tom101
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-01-2012
Skąd: UK/Krakow
Model: Transit Custom
Silnik: 2.2 TDI
Rocznik: 2014
Postów: 44
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

@Matych nie za bardzo rozumiem po cholere mi wywazarka(??) jesli wymieniam czesc,jak najbardziej wymienialna i zmontowana w calosci jako element wymienialny oparty na kilkunastu srubach???.Moze ja czegos nie wiem,jesli masz jakies info w temacie rozkrecania i wymiany tego"srodka"turbiny to prosze,podziel sie wiedza.Ja nie mam w planie rozbieranie na czesci calego turbo,po prostu jedynie wklad,ten zimny,w ktorym jest luz na korpusie zasysania air z filtra i odmy olejowej.Jaki jest sens wymiany calej turbiny skoro jedynie jej czesc dostala "kopa"?Jesli sa jakies elementy dostepne,i wlasnie te ktore maja defekt,czyli walek z lopatkami,to chyba logiczne jest zeby to i jedynie to wymienic+linie zapewniajaca doplyw oleju do tego elementu,skoro ogolnie wiadomo ze to ona robi syf z naszymi turbo.A robi dla tego ze kanal doprowadzajacy olej do smarowania turbiny jest za maly,za mala srednica.Kanal ten jest w bloku silnika.Niestety tego nie poprawimy!Nastepna przyczyna to sitko metalowe w banjo-->>tym przykreconym do bloku silnika,powodujace zatykanie szlamem olejowym->>>co jest pezposrednia przyczyna zatarcia walka z "smiglowcem"w czesci zimnej czyli dolotowej turbiny.Jesli ktos wymienia turbine a nie wymienia na nowa(zrekonstruowane sitko-->plastikowy wsad z2xotworami) konstrukcje tej magistrali to nastepuje zatarcie.Poza tym,po instalacji tego "wsadu"czy innego turbo trzeba przed przykreceniem lini smarowania wstrzyknac/doprowadzic olej w tym miejscu co jest przykrecana rura doprowadzajaca olej z silnikowego bloku!!!!Inaczej zanim nowa turbina dostanie smarowanie powiedzmy minie 30sek/lub dluzej,walek sie zatrze samoczynnie,czyli Turbo znowu sie zwali,czyli zatrze.To jest chyba logiczne.Dlatego koledzy wymieniajacy turbo maja problem,bo szanowni mechanicy nie racza wynieniac magistrali smarowania lacznie z sitkiem cedzacym olej do turbiny,albo nie zalewaja turbiny olejem po jej instalacji.No bo jaka inna przyczyna?UFO?@Matych opisal jakie sa predkosci wirowania,ale zapomnial dodac faktow o temperaturce,tegoz systemu.Wiec..skoro sie grzeje to trzeba i chlodzic.W przypadku tego smiglowego walka w tej turbinnie,chlodzeniem i smarowaniem jest olej z silnika auta.A ten walek ze smigielkami jest naprawde cienki!!!Grzeje sie zaskakujaco szybko,w jakimkolwiek on jest osadzony lozysku(nie widzialem),fizyka+tarcie.Reasumujac:jesli przednia czesc tzw.zimnej turbiny ma luzy,to chyba jasne ze tylko ten elemet nalezy wymienic.Po kiego grzyba wymieniac cale turbo?Skoro Czesc "Goraca"nie ma zadnych walkow i lozysk?
Nie jest to ta sama turbina jak w FF ale calkowicie podobna,w sumie taka sama,zasada ta sama,prosze poogladac foty,wyciagnac wnioski..
[url]http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/17/[/url
Zeby ktos z was nie pomyslal ze sie tutaj wymadrzam i staram zablysnac,NIE,po prostu biore wszystko na logike i to co wiem w dziedzinie mechaniki+fizyki+praktyki zawodowej z 39-autami jakich wlascicielem bylem dotychczas w swoim zywocie.Jesli sie myle to prosze pisac..

Ostatnio edytowane przez Tom101 ; 02-01-2012 o 23:06
Tom101 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2012, 23:20   #98
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

Ten wkład to wałek z wirnikami części spalinowej jak i powietrznej-taki pokazujesz na zdjęciach,a wiec nie wiem co ty chcesz wymieniać skoro to jest praktycznie cała turbina.Po tym co piszesz to widzę że za bardzo się nie orientujesz w temacie jak jest ona zbudowana-tak wnioskuję (bez urazy).Ten zespół turbiny z Ebay-a nie sądzę aby była to część od producenta ,ponieważ Garett nie sprzedaje części zamiennych nawet uszkodzone zabierają ,w przeciwnym razie dopłata do nowej turbiny,to co jest na rynku to chinszczyzna.
A więc masz zregenerowany bebech niewiadomego pochodzenia i nie wiadomo jak wyważony który chcesz sam wymienić -życzę powodzenia nie wierzę że się uda.Na ok 15-20 turbin które w ostatnich dwóch latach sledziłem po regeneracji (wymienione według wszelkich prawideł o których piszesz)-padły wszystkie.Co do smarowania to wałkujemy ten temat od kilku lat w innych wątkach-poszukaj i poczytaj a dowiesz się że śruby banjo sitka i złogi i nagary to nie wszystko a o turbinach często tu dyskutujemy.
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2012, 08:06   #99
Jester
ford::expert
 
Zarejestrowany: 08-05-2007
Skąd: Częstochowa
Model: Focus
Silnik: 1,8 TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 2,379
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

Cytat:
Napisał Tom101 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po instalacji tego "wsadu"czy innego turbo trzeba przed przykreceniem lini smarowania wstrzyknac/doprowadzic olej w tym miejscu co jest przykrecana rura doprowadzajaca olej z silnikowego bloku!!!!Inaczej zanim nowa turbina dostanie smarowanie powiedzmy minie 30sek/lub dluzej,walek sie zatrze samoczynnie,czyli Turbo znowu sie zwali,czyli zatrze.To jest chyba logiczne.
Wiem, że mam inny silnik i inną turbina, ale też Garretta.
Po wymianie wpuściłem trochę oleju do turbiny, zalałem wężyk zasilający olejem i zgodnie z procedurą uruchomiłem silnik. Dopiero po kilku minutach, jak silnik się zagrzał było słychać, że turbo ruszyło (taki cichutki świst). Dlaczego? W fabryce turbina przy składaniu smarowana jest lekkim smarem, który ciepły olej rozpuścił i wypłukał. Ma to m.in. zapobiegać zniszczeniu sprężarki przy pierwszym uruchomieniu.
Regenerowane nie są smarowane co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo jej zniszczenia przy uruchamianiu, szczególnie jeżeli nie zostaną zalane olejem.
Dlatego polecam jednak zakup nowej turbiny i przestrzeganie procedury montażu i uruchamiania dostarczonej z gwarancją.
__________________
Jeździsz jak wariat? Jesteś nadzieją polskiej transplantologii.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/237674.html
Jester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2012, 11:22   #100
waldi24
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-02-2010
Skąd: lubelskie
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI 109
Rocznik: 2005
Postów: 27
Domyślnie Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?

Cytat:
Napisał waldi24 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam wszystkich wczoraj byłem na usunięciu dpf w jednym warsztów współpracującym z firmą V-tech. Po usunięciu wracając do domu turbo dziwnie słychać głośno jest to taki szmer nie przyjemny wróciłem do warsztatu koleś powiedział że dzieje się to dlatego że jest opróżniony filtr cząstek stałych i że nic teraz nie blokuje spalin. Troche nie chce mi się wierzyć czy ktoś miał coś podobnego.
Moim problemem był nie dokręcony przewód do intercolera zasysał powietrze i był problem musiałem sam zobaczyć i dokręcić przewód i troche pozostała zła wizytówka warsztatu usuwałem w Rzeszowie w AT....

Ostatnio edytowane przez waldi24 ; 03-01-2012 o 18:13
waldi24 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:04.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.