|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-02-2012, 10:01 | #401 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Cytat:
Zreszta przyklad Szejk-ahmeda dokladnie to potwierdza. Zerowanie egr jest po to aby ustalic nowe pozycje zamkniecia-malo tego..czasami stary egr moze sie wyrobic i ta pozycja moze sie zmienic i w takich przypadkach ma sie odnowa ustawiac egr. na to tez sa procedury serwisowe jak dobrze pamietam. |
|
09-02-2012, 10:20 | #402 | |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-08-2010
Skąd: SZCZECIN
Model: T
Silnik: Najlepszy
Rocznik: 2016
Postów: 310
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Cytat:
Jeśli dobrze rozumuje to po wyłączeniu silnika zawór egr otwiera się i zamyka kilka razy.i wyraznie jest napisane aby do wymiany zaworu przystąpić po odczekaniu ok.15 min.myślę,że jest to czas w którym sterownik zapisuje ustawienia zaworu po wyłączeniu i wymieniając na nowy zawór i po odpaleniu sterownik automatycznie zapisuje wcześniej ustawione dane,ale oczywiście mogę się mylić w tej kwesti lecz wiem jedno,że u mnie nikt nie kalibrował zaworu i żadnych zmian nie zauważyłem
__________________
|
|
09-02-2012, 10:43 | #403 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
No wlasnie o to chodzi ze sterownik silnika nie zapisuje nowych ustawien zaworów. nie jest to system samouczący sie tak jak w przypadku np. przepustnic w fordzie gdzie sterowniki sa na tyle inteligentne ze same sie adaptuja do nowych wartosci.
Dlatego konieczne jest zerowanie jego wartosci bo z czasem zaworek sie wyrabia i przyjmuje inne pozycje. To ze w serwisie nie wiedzieli tego i ze zmieniali zawor egr bez koniecznej jego adaptacji i pomogla zmiana oprogramowania to jest inna sprawa bo nowy program =nowe -czyste wartosci. Tutaj działa to tak jak przepustnica gazu u VW. Jesli zmieniasz starą na nową to koniecznie musisz zaadoptować nową do silnika bo silnik ci bedzie nie równo pracował. tak samo jesli stara juz niedomaga a jest czysta i sprawna to czasami wystarczy ponownie ją zaadoptowac i samochod działą. w przypadku egr... w tym silniku jest tak samo. |
09-02-2012, 16:43 | #404 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-01-2012
Skąd: UK/Krakow
Model: Transit Custom
Silnik: 2.2 TDI
Rocznik: 2014
Postów: 44
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
super+fajnie+extra.. serdecznie dziekuje koledze za udostepnienie tych akt.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..jest jakies konkretne info w SRUBA/AFERA..teraz pasowaloby Fordowi dokopac za dziadostwo.w UK ASO Ford sprzedaje tylko z sitkiem!nie ma nowego pomyslu bez sitka jak tu koledzy pisza.Sitko mozna sobie wyciagnac bo to tylko wkladka w srube...ale i tak za to trzeba zabulic..
@mjprzem nie przejmuj sie..Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
09-02-2012, 21:11 | #405 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
nic nie wskuracie z tym sitkiem. moim zdaniem jest ono konieczne w początkowej fazie uzytkowania samochodu tylko ze wzgledu na gwarancje i na resztki zanieczyszczen ktore mogą sie odłamac z fazy produkcji i podczas docierania silnika. Jak ktos kiedys rozbierał kilka fabrycznych misek silnika to napewno choc raz spotkał sie na dnie miski z jakims opiłkiem lub smieciem czy kawałkiem metalu ktorego wyjasnienia zapewne nie mógł wytłumaczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|
09-02-2012, 21:30 | #406 | |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-08-2010
Skąd: SZCZECIN
Model: T
Silnik: Najlepszy
Rocznik: 2016
Postów: 310
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Cytat:
__________________
|
|
09-02-2012, 21:52 | #407 | |
ford::average
Imię: marcin
Zarejestrowany: 10-10-2010
Skąd: Cieszyn
Model: Focum MK2
Silnik: 1.6 (100KM)
Rocznik: 2006
Postów: 133
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Cytat:
__________________
VW GOLF MK1 1.6 SWAP NA 1.8 GTI,BMW 535,VOLVO 440 1.7,OPEL VECTRA A 1.8,AUDI 100 2.0,ROVER 216 ,ALFA ROMEO 156 1.8 (144KM),ALFA ROMEO 156 2.0,(150KM) OBECNIE FORD FOCUS MK2 1.6(100KM) W PLANACH SKODA OCTAVIA |
|
09-02-2012, 21:57 | #408 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-08-2010
Skąd: SZCZECIN
Model: T
Silnik: Najlepszy
Rocznik: 2016
Postów: 310
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Czyli wniosek jeden że po 50tyś sitko jest wywalane.
__________________
|
09-02-2012, 22:01 | #409 |
ford::average
Imię: marcin
Zarejestrowany: 10-10-2010
Skąd: Cieszyn
Model: Focum MK2
Silnik: 1.6 (100KM)
Rocznik: 2006
Postów: 133
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
Cały Tsb który podałem niżej jest o uszkodzonej turbinie ze wzgledu na zapchane sitko , przewody itp dotyczy wszystkich modeli poniżej ale tylko w wypadku jezeli samochód ma przejechane 50000km + dopiero wtedy starą srube zastępują drugą nową "new design one" cokolwiek to znaczy jak pisałem nie widziałem jej i nic na temat sruby bez sitka w tym TSB nie pisze poprostu new design bolt.
__________________
VW GOLF MK1 1.6 SWAP NA 1.8 GTI,BMW 535,VOLVO 440 1.7,OPEL VECTRA A 1.8,AUDI 100 2.0,ROVER 216 ,ALFA ROMEO 156 1.8 (144KM),ALFA ROMEO 156 2.0,(150KM) OBECNIE FORD FOCUS MK2 1.6(100KM) W PLANACH SKODA OCTAVIA Ostatnio edytowane przez marcinv530erx ; 09-02-2012 o 22:03 |
09-02-2012, 22:08 | #410 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Padła już druga turbosprężarka. Co jest nie tak ?
a wlasnie zastanawialem sie jaki to przebieg moze byc aby silnik skonczyl sie docierac..myslalem o przebiegu 10kkm ale tez myslalem czy 10kkm to wystarczajacy przebieg aby wszystkie smieci ktore zostaly podczas produkcji i docierania sie mogly spokojnie sie w koncu wyplukac i myslalem ze to moze byc mało.
50kkm to calkiem rozsądny przebieg do tego typu operacji. ktos nad tym moim zdaniem myslał. |
|
|
|