![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-07-2011
Model: C-MAX
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 21
|
![]()
No właśnie u mnie próba przelewowa też wypadła ok, dopiero po wysłaniu wtrysków do ekspertyzy okazało się że są walnięte ( i to podobno wszystkie). Powiedziano mi, że dopiero pod obciążeniem źle podają paliwko. Dziwne jest jednak to tak jak piszesz, że oprócz tej zapalającej się kontrolki nic więcej się nie dzieje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]() Cytat:
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-07-2011
Model: C-MAX
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 21
|
![]()
Witam ponownie...
Chciałbym trochę mój temat odświeżyć... sprawa obecnie wygląda następująco i liczę na Waszą pomoc. Kilka dni temu wracałem do domu i oczywiście znowu wyskoczyła migająca sprężynka, tylko tym razem sytuacja potoczyła się inaczej. Do tej pory po ponownym odpaleniu samochodu wszystko wracało do porządku i można było dalej śmigać, lecz teraz za każdym razem zapalała się kontrolka. Po dojechaniu do domu (samochód nie miał mocy i momentami szarpał) samochód wyłączyłem i pozwoliłem mu ostygnąć. Niestety teraz już wogóle nie odpala, tzn po przekręceniu kluczyka i zgaszeniu wszystkich kontrolek zaczyna mrugać sprężynka i nie można już wogóle odpalić silnika. Podczas kręcenia nawet nie ma zamiaru zaskoczyć. Dodam że z tymi wtryskami nic nie robiłem. Czy to jest ewidentnie wina wtrysków czy dodatkowo coś jeszcze mogło coś wyskoczyć. Z góry dzięki za wszystkie wskazówki Pozdrawiam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::professional
![]() Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
![]()
Wtryski bym na koniec zostawił, ewidentnie jest coś z ciśnieniem na listwie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]() Cytat:
W tabeli którą załączyłeś przy każdej z prób masz podaną wartość dopuszczalną "przelew" i rzeczywistą "pomiar". Moim zdaniem wartości "dopuszczalne" różnią się nieco pomiędzy wtryskiwaczami z tytułu nadanych kodów. Z tabeli wynika, że przy każdym z zastosowanych ciśnień i częstotliwości otwierania wtryski wyraźnie przelewają ponad normę. Jedyny plus to to, że wartości zmierzone są W MIARĘ wyrównane. Gdzie robiłeś ten pomiar - czy wtryski były sprawdzane na aucie, czy na stole? Wg tej tabeli wtryski masz do regeneracji...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-01-2012 o 20:46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]()
Jeszcze dopiszę:
Kiedy u mnie była robiona próba przelewowa IDS-em, to tester jeszcze przegazowywał silnik kilka razy - i to zdrowo. W twoim przypadku natomiast zawsze jest 1000 obrotów i 500 cykli - czyli każda próba trwa pół minuty... Przy próbie IDS-owej dopuszczalna wartość przelewania wtrysku wg instrukcji serwisowej wynosi 45ml. U mnie wtryski po regeneracji miały 18, 18, 19 i 20 ml. Więc nie wygląda mi to na test IDS-em...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-01-2012 o 20:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-07-2011
Model: C-MAX
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 21
|
![]()
Wtryski miały robiony test na maszynie, jakiej? niestety nie wiem... Próba przelewowa nic nie wykazała. Otrzymałem informacje że wtryski leją pod obciążeniem i są do wymiany. Interesuje mnie jednak teraz objaw że już po przekręceniu kluczyka miga dioda ze sprężynką i nie można odpalić. Czy to tez wskazuje na uszkodzone wtryski??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
|
![]() Cytat:
Cytat:
Potrzebujesz podłączyć się pod dobry fordowski tester. Tak to jest wróżenie z fusów... Poszukaj dobrego warsztatu Forda z IDS-em, albo auto na lawetę, albo ktoś od nich podjedzie z laptopem i sczyta błędy.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-01-2012 o 23:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
|
![]() Cytat:
W focusie pewnie jest tak samo...
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-07-2011
Model: C-MAX
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 21
|
![]()
No to Panowie i Panie u mnie już wszystko jasne. Niestety spełnił się najgorszy scenariusz. Samochód został ponownie odstawiony do mechanika... diagnoza?? Jednak cztery wtryski do wymiany. Jakby tego było mało okazało się, że pompa paliwa była w kiepskim stanie i generowała opiłki metalu, które to właśnie wtryski prawdopodobnie uszkodziły. Koszty naprawy... lepiej nie pytać. Focus otrzymał drugie życie i jak narazie jest OK.
Dzięki za rady i pomysły... miałem jednak nadzieję że nie skończy się na wymianie wtrysków. Pozdrawiam |
![]() |
![]() |