Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-09-2011, 21:13   #11
Borat
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-07-2011
Model: C-MAX
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 21
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

No właśnie u mnie próba przelewowa też wypadła ok, dopiero po wysłaniu wtrysków do ekspertyzy okazało się że są walnięte ( i to podobno wszystkie). Powiedziano mi, że dopiero pod obciążeniem źle podają paliwko. Dziwne jest jednak to tak jak piszesz, że oprócz tej zapalającej się kontrolki nic więcej się nie dzieje.

Borat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2011, 16:36   #12
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

Cytat:
Napisał Borat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No właśnie u mnie próba przelewowa też wypadła ok, dopiero po wysłaniu wtrysków do ekspertyzy okazało się że są walnięte ( i to podobno wszystkie). Powiedziano mi, że dopiero pod obciążeniem źle podają paliwko. Dziwne jest jednak to tak jak piszesz, że oprócz tej zapalającej się kontrolki nic więcej się nie dzieje.
Jak zregenerujesz i wsadzisz wtryski, daj znać czy będzie ok.
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2012, 18:19   #13
Borat
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-07-2011
Model: C-MAX
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 21
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

Witam ponownie...
Chciałbym trochę mój temat odświeżyć... sprawa obecnie wygląda następująco i liczę na Waszą pomoc.
Kilka dni temu wracałem do domu i oczywiście znowu wyskoczyła migająca sprężynka, tylko tym razem sytuacja potoczyła się inaczej. Do tej pory po ponownym odpaleniu samochodu wszystko wracało do porządku i można było dalej śmigać, lecz teraz za każdym razem zapalała się kontrolka. Po dojechaniu do domu (samochód nie miał mocy i momentami szarpał) samochód wyłączyłem i pozwoliłem mu ostygnąć. Niestety teraz już wogóle nie odpala, tzn po przekręceniu kluczyka i zgaszeniu wszystkich kontrolek zaczyna mrugać sprężynka i nie można już wogóle odpalić silnika. Podczas kręcenia nawet nie ma zamiaru zaskoczyć. Dodam że z tymi wtryskami nic nie robiłem. Czy to jest ewidentnie wina wtrysków czy dodatkowo coś jeszcze mogło coś wyskoczyć.
Z góry dzięki za wszystkie wskazówki
Pozdrawiam.
Borat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2012, 18:56   #14
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

Wtryski bym na koniec zostawił, ewidentnie jest coś z ciśnieniem na listwie.
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2012, 19:10   #15
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

Cytat:
Napisał Borat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy jest ktoś może w stanie zinterpretować kartę badań wtryskiwaczy?
Jeżeli np robi się próbę przelewową IDS-em, to na wielu różnych parametrach: zmieniane jest ciśnienie na listwie, częstotliwość otwierania zaworków, obroty silnika. Podobnie było u ciebie.
W tabeli którą załączyłeś przy każdej z prób masz podaną wartość dopuszczalną "przelew" i rzeczywistą "pomiar". Moim zdaniem wartości "dopuszczalne" różnią się nieco pomiędzy wtryskiwaczami z tytułu nadanych kodów.
Z tabeli wynika, że przy każdym z zastosowanych ciśnień i częstotliwości otwierania wtryski wyraźnie przelewają ponad normę. Jedyny plus to to, że wartości zmierzone są W MIARĘ wyrównane.


Gdzie robiłeś ten pomiar - czy wtryski były sprawdzane na aucie, czy na stole?

Wg tej tabeli wtryski masz do regeneracji...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-01-2012 o 20:46
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2012, 20:44   #16
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

Jeszcze dopiszę:
Kiedy u mnie była robiona próba przelewowa IDS-em, to tester jeszcze przegazowywał silnik kilka razy - i to zdrowo. W twoim przypadku natomiast zawsze jest 1000 obrotów i 500 cykli - czyli każda próba trwa pół minuty... Przy próbie IDS-owej dopuszczalna wartość przelewania wtrysku wg instrukcji serwisowej wynosi 45ml.
U mnie wtryski po regeneracji miały 18, 18, 19 i 20 ml. Więc nie wygląda mi to na test IDS-em...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-01-2012 o 20:52
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2012, 22:46   #17
Borat
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-07-2011
Model: C-MAX
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 21
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

Wtryski miały robiony test na maszynie, jakiej? niestety nie wiem... Próba przelewowa nic nie wykazała. Otrzymałem informacje że wtryski leją pod obciążeniem i są do wymiany. Interesuje mnie jednak teraz objaw że już po przekręceniu kluczyka miga dioda ze sprężynką i nie można odpalić. Czy to tez wskazuje na uszkodzone wtryski??
Borat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2012, 22:59   #18
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,079
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

Cytat:
Napisał Borat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Próba przelewowa nic nie wykazała. Otrzymałem informacje że wtryski leją pod obciążeniem i są do wymiany.
No... wykazała, że przelewają i są do regeneracji/wymiany.
Cytat:
Napisał Borat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy to tez wskazuje na uszkodzone wtryski??
Mogą być dodatkowo uszkodzone, oprócz tego, że przelewają. Ale mogło wyskoczyć coś innego.
Potrzebujesz podłączyć się pod dobry fordowski tester. Tak to jest wróżenie z fusów...
Poszukaj dobrego warsztatu Forda z IDS-em, albo auto na lawetę, albo ktoś od nich podjedzie z laptopem i sczyta błędy.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-01-2012 o 23:07
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2012, 23:25   #19
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,744
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

Cytat:
Napisał Borat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Interesuje mnie jednak teraz objaw że już po przekręceniu kluczyka miga dioda ze sprężynką i nie można odpalić. Czy to tez wskazuje na uszkodzone wtryski??
taki objaw w Mondeo to typowy znak kiedy komp gubi kody wtrysków.
W focusie pewnie jest tak samo...
__________________
Ibiza 6K FL 1.9 TDI VP 90 -> Golf 4 1.9 TDI PD 101 -> Focus MK2 FL 2.0 TDCI 136 -> Focus MK3 FL 2.0 TDCI 180 -> Superb MK3 FL 2.0 TDI 200
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-02-2012, 22:51   #20
Borat
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 08-07-2011
Model: C-MAX
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 21
Domyślnie Odp: Karta badań Wtryskiwaczy Common-Rail

No to Panowie i Panie u mnie już wszystko jasne. Niestety spełnił się najgorszy scenariusz. Samochód został ponownie odstawiony do mechanika... diagnoza?? Jednak cztery wtryski do wymiany. Jakby tego było mało okazało się, że pompa paliwa była w kiepskim stanie i generowała opiłki metalu, które to właśnie wtryski prawdopodobnie uszkodziły. Koszty naprawy... lepiej nie pytać. Focus otrzymał drugie życie i jak narazie jest OK.
Dzięki za rady i pomysły... miałem jednak nadzieję że nie skończy się na wymianie wtrysków.
Pozdrawiam
Borat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.