|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-03-2012, 22:15 | #611 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK3 kombi Sinfoni
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 25
|
Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
A ja w temacie słynnych zaworków i regeneracji. Z racji tego co napisałem kilka postów wcześniej o moich przelewach, rozpracowałem temat regeneracji. Dzwoniłem do łącznie 7 firm w Polsce. Bosch Service ze Stalowej Woli - bardzo konkretna firma, ale Pan uświadomił mnie, że oni naprawiają tylko na oryginalnych częściach. Z racji tego, że nie ma już w kraju dystrybutora części Delphi wszystkie autoryzowane serwisy ciągną z za granicy co powoduję że cena części z 350 wzrosła do około 500 zł + robocizna. Jeżeli oprócz zaworka padło coś więcej kolejne 100, 200, 300 zł W skrajnym przypadku cena może osiągać 850 zł. Tu obsługa obejmuje wykonanie kalibracje, nadanie kodów i każdy dostaje wydruk i pełna informacje włącznie z tym czy pompa jest ok. Jak się dowiedziałem czasem pompa puszcza opiłki i od tego leci wtrysk. Kolejny autoryzowany serwis – tym razem z Łodzi z ulicy Stylowej 24 – cena od 450 netto ale oni twierdzą, że po regeneracji nie trzeba niczego kodować. Niestety tym twierdzeniem przekreślają siebie jako dobry serwis. Osławiony lub jak niektórzy mówią niesławny Auto Maximus. Oni za 400 zł robią full serwis łącznie z kodowaniem. Pracują na zamiennikach po około 300 zł za sztukę + robota. Dają gwarancję 80.000 km, co może być przekonujące. Jednak mój kolega miał z nimi niezły problem. Dzięki niemu nie wysłałem tam wtrysków, spotkałem go w drodze na pocztę, mając owy przedmiot usterki zapakowany w pudełeczko. Opowiedział mi o tym jak focus po naprawie wtrysku zaczął palić z 7/100 aż 12/100. Kodów, które mieli nadąć nie nadali, 3 razy reklamował, skończyło się na zwrocie kasy a wtryski odesłał do innej firmy ze śląska.
Ciekawiej będzie teraz : Dotarłem do firmy z Ostródy : Auto Serwis Jacek Buczko, która importuje części do układów paliwowych do maszyn rolniczych i jak się okazuje zaworki i końcówki do naszych dizli. Cena na allegro 235 zł. Te same zaworki montuje i sprzedaje Maximus, te same zaworki są na allegro po 300zł. I te same zaworki kupują również inne firmy. Pan Jacek był tak uprzejmy, że wyjaśnił mi jak prawidłowo wymienić zaworek. Niewątpliwie temat nie raz wałkowany na forum, jednak dla tych co nie chcą szukać i czytać całego tematu wiedzę przekazuje dalej: Po pierwsze musimy zachować czystość. Po rozłożeniu każdy element należy umyć w czystej ropie. Najlepiej pod mikroskopem zobaczyć czy nie ma tam drobin metalu z pompy, czy na iglicy i pozostałych elementach nie ma uszkodzeń. Czyścimy obudowę wtrysku, myjemy wszystko. Po umyciu płuczemy jeszcze raz w drugim pojemniku i kładziemy części na czystym pojemniczku. Najlepiej było by umyć elementy w myjce ultra dźwiękowej, no ale wiadomo – mało kto ma taki sprzęt. Przy składaniu należy zachować rygor technologiczny – klucz dynamometryczny niezbędny ! 1. Skręcamy wtrysk ręcznie do pierwszego oporu. 2. Kluczem dokręcamy z siła 50 Nm 3. Cofamy (luzujemy) 120 stopni. 4. Dokręcamy 10Nm, potem 55 Nm Pierwsze dokręcenie powoduje ułożenie – odciśnięcie elementów we wtrysku i jest kluczowe dla właściwej pracy zaworka. Dokręcenie 55Nm to dokręcenie końcowe – za słabo – będzie się lało, za mocno zaworek nie będzie pracował i się go uszkodzi. Wtrysk powinno się umieścić w maszynie testowej żeby został przepłukany przed właściwa pracą i sprawdzony – tego niestety większość z nas nie ma. Dlatego wtrysk należy składać na mokro – bez wycierania po myciu. Według importera znakomita większość zaworków działa bezproblemowo nawet 100 tysięcy km, a główną przyczyna usterek jest niewłaściwy montaż we wtrysku (bez zachowania czystości i rygoru dokręcania) Ja u siebie wymieniłem. Teraz pozostaje odpowietrzyć i przepłukać układ paliwowy. Niestety nie jest to proste. Pompa w TDCI jest podła. Jeśli macie pompkę ręczną płukanie będzie prostsze. Wymieniamy filtr paliwa, podłączamy nasze zasilanie ropą (pompkę) do filtra – nie do węża pompy. Przepuszczamy ropę. Odkręcamy albo czujnik albo korek z listwy paliwowej. Można by ją złapać w pojemnik i potem przyjrzeć się czy nie ma w niej opiłków. Następnie puszczamy ropę kolejnymi rurkami do wtrysków. Po tej czynności możemy dokręcić przewody ciśnieniowe (rurki) i odpalamy. Jeśli poszło dobrze auto zapali, jeśli nie... no cóż jesteśmy wściekli i szukamy kogoś kto naprawi.
__________________
RXS Ostatnio edytowane przez Rexcorrus ; 22-03-2012 o 22:18 |
22-03-2012, 22:42 | #612 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-01-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Auto moje długo kręci i kopci na niebiesko mocno. Sprężynka mruga, ale pod kostką nic nie pokazuje z tym związanego. Zrobiłem 'przelew' dziś i mam tak:
Trwało to ok.1min na wolnych obrotach ok.900rpm 1. 50ml 2. 50ml 3. 70ml 4. 80ml Co o tym myślicie ? Autko długo nie chodziło (czytaj miesiące) i też ostatnio nim wql nie jeździłem, auto chodziło góra 2min od tego czasu. Może to być wina nie zaprogramowanych wtrysków ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
23-03-2012, 06:58 | #613 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK3 kombi Sinfoni
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 25
|
Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Zaworki do wymiany...
__________________
RXS |
23-03-2012, 19:05 | #614 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-01-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Czyli programowanie nic tu nie da ?
|
23-03-2012, 20:44 | #615 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
|
|
23-03-2012, 22:35 | #616 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-01-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Mam kostkę do Forda i program. Nic nie pisze o wtryskach, jedynie co pisze to to że łopatki w turbo się zastały i jutro bedę z tym walczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jedynie miga mi spiralka.
Wy tu piszecie że testujecie przez 4min na wolnych obrotach. Jak ja bym tak zrobił to miał bym z 200ml w strzykawce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
23-03-2012, 23:03 | #617 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
a robisz próbę na rozgrzanym??
|
23-03-2012, 23:23 | #618 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-01-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
No właśnie też mi te wyniki wyszły nie realne i pierwsza z rzeczy jak mi przyszła do głowy to to że mój chodzi na ssaniu (bo robię na zimnym). Tylko że on tak kopci że aż się boję go grzać bo wali na niebiesko dobrze. Najpierw zajmę się zmienną geometrią a jak mi się uda wszystko poskładać w jeden dzień to spróbuje zrobić jeszcze raz 'przelewy' na ciepłym.
|
24-03-2012, 01:37 | #619 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
|
|
24-03-2012, 06:29 | #620 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK3 kombi Sinfoni
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 25
|
Re: Odp: Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
__________________
RXS |
|