Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-03-2012, 22:15   #611
Rexcorrus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK3 kombi Sinfoni
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 25
Domyślnie Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

A ja w temacie słynnych zaworków i regeneracji. Z racji tego co napisałem kilka postów wcześniej o moich przelewach, rozpracowałem temat regeneracji. Dzwoniłem do łącznie 7 firm w Polsce. Bosch Service ze Stalowej Woli - bardzo konkretna firma, ale Pan uświadomił mnie, że oni naprawiają tylko na oryginalnych częściach. Z racji tego, że nie ma już w kraju dystrybutora części Delphi wszystkie autoryzowane serwisy ciągną z za granicy co powoduję że cena części z 350 wzrosła do około 500 zł + robocizna. Jeżeli oprócz zaworka padło coś więcej kolejne 100, 200, 300 zł W skrajnym przypadku cena może osiągać 850 zł. Tu obsługa obejmuje wykonanie kalibracje, nadanie kodów i każdy dostaje wydruk i pełna informacje włącznie z tym czy pompa jest ok. Jak się dowiedziałem czasem pompa puszcza opiłki i od tego leci wtrysk. Kolejny autoryzowany serwis – tym razem z Łodzi z ulicy Stylowej 24 – cena od 450 netto ale oni twierdzą, że po regeneracji nie trzeba niczego kodować. Niestety tym twierdzeniem przekreślają siebie jako dobry serwis. Osławiony lub jak niektórzy mówią niesławny Auto Maximus. Oni za 400 zł robią full serwis łącznie z kodowaniem. Pracują na zamiennikach po około 300 zł za sztukę + robota. Dają gwarancję 80.000 km, co może być przekonujące. Jednak mój kolega miał z nimi niezły problem. Dzięki niemu nie wysłałem tam wtrysków, spotkałem go w drodze na pocztę, mając owy przedmiot usterki zapakowany w pudełeczko. Opowiedział mi o tym jak focus po naprawie wtrysku zaczął palić z 7/100 aż 12/100. Kodów, które mieli nadąć nie nadali, 3 razy reklamował, skończyło się na zwrocie kasy a wtryski odesłał do innej firmy ze śląska.

Ciekawiej będzie teraz :
Dotarłem do firmy z Ostródy : Auto Serwis Jacek Buczko, która importuje części do układów paliwowych do maszyn rolniczych i jak się okazuje zaworki i końcówki do naszych dizli. Cena na allegro 235 zł. Te same zaworki montuje i sprzedaje Maximus, te same zaworki są na allegro po 300zł. I te same zaworki kupują również inne firmy. Pan Jacek był tak uprzejmy, że wyjaśnił mi jak prawidłowo wymienić zaworek.
Niewątpliwie temat nie raz wałkowany na forum, jednak dla tych co nie chcą szukać i czytać całego tematu wiedzę przekazuje dalej:
Po pierwsze musimy zachować czystość. Po rozłożeniu każdy element należy umyć w czystej ropie. Najlepiej pod mikroskopem zobaczyć czy nie ma tam drobin metalu z pompy, czy na iglicy i pozostałych elementach nie ma uszkodzeń. Czyścimy obudowę wtrysku, myjemy wszystko. Po umyciu płuczemy jeszcze raz w drugim pojemniku i kładziemy części na czystym pojemniczku. Najlepiej było by umyć elementy w myjce ultra dźwiękowej, no ale wiadomo – mało kto ma taki sprzęt.
Przy składaniu należy zachować rygor technologiczny – klucz dynamometryczny niezbędny !
1. Skręcamy wtrysk ręcznie do pierwszego oporu.
2. Kluczem dokręcamy z siła 50 Nm
3. Cofamy (luzujemy) 120 stopni.
4. Dokręcamy 10Nm, potem 55 Nm
Pierwsze dokręcenie powoduje ułożenie – odciśnięcie elementów we wtrysku i jest kluczowe dla właściwej pracy zaworka.
Dokręcenie 55Nm to dokręcenie końcowe – za słabo – będzie się lało, za mocno zaworek nie będzie pracował i się go uszkodzi.
Wtrysk powinno się umieścić w maszynie testowej żeby został przepłukany przed właściwa pracą i sprawdzony – tego niestety większość z nas nie ma. Dlatego wtrysk należy składać na mokro – bez wycierania po myciu.
Według importera znakomita większość zaworków działa bezproblemowo nawet 100 tysięcy km, a główną przyczyna usterek jest niewłaściwy montaż we wtrysku (bez zachowania czystości i rygoru dokręcania)
Ja u siebie wymieniłem. Teraz pozostaje odpowietrzyć i przepłukać układ paliwowy. Niestety nie jest to proste. Pompa w TDCI jest podła. Jeśli macie pompkę ręczną płukanie będzie prostsze. Wymieniamy filtr paliwa, podłączamy nasze zasilanie ropą (pompkę) do filtra – nie do węża pompy. Przepuszczamy ropę. Odkręcamy albo czujnik albo korek z listwy paliwowej. Można by ją złapać w pojemnik i potem przyjrzeć się czy nie ma w niej opiłków. Następnie puszczamy ropę kolejnymi rurkami do wtrysków. Po tej czynności możemy dokręcić przewody ciśnieniowe (rurki) i odpalamy. Jeśli poszło dobrze auto zapali, jeśli nie... no cóż jesteśmy wściekli i szukamy kogoś kto naprawi.

__________________
RXS

Ostatnio edytowane przez Rexcorrus ; 22-03-2012 o 22:18
Rexcorrus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2012, 22:42   #612
damianz11
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-01-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Auto moje długo kręci i kopci na niebiesko mocno. Sprężynka mruga, ale pod kostką nic nie pokazuje z tym związanego. Zrobiłem 'przelew' dziś i mam tak:

Trwało to ok.1min na wolnych obrotach ok.900rpm

1. 50ml
2. 50ml
3. 70ml
4. 80ml

Co o tym myślicie ? Autko długo nie chodziło (czytaj miesiące) i też ostatnio nim wql nie jeździłem, auto chodziło góra 2min od tego czasu. Może to być wina nie zaprogramowanych wtrysków ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
damianz11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2012, 06:58   #613
Rexcorrus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK3 kombi Sinfoni
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 25
Domyślnie Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Zaworki do wymiany...
__________________
RXS
Rexcorrus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2012, 19:05   #614
damianz11
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-01-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Czyli programowanie nic tu nie da ?
damianz11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2012, 20:44   #615
jendrekmak
ford::expert
 
Avatar jendrekmak
 
Zarejestrowany: 30-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: 2x Citroen C5 Tourer
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2012
Postów: 3,965
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał damianz11 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Co o tym myślicie ?
że najpierw powinieneś odczytać błędy komputerem
jendrekmak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2012, 22:35   #616
damianz11
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-01-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Mam kostkę do Forda i program. Nic nie pisze o wtryskach, jedynie co pisze to to że łopatki w turbo się zastały i jutro bedę z tym walczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jedynie miga mi spiralka.

Wy tu piszecie że testujecie przez 4min na wolnych obrotach. Jak ja bym tak zrobił to miał bym z 200ml w strzykawce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
damianz11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2012, 23:03   #617
cezarg1410
ford::expert
 
Avatar cezarg1410
 
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,658
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

a robisz próbę na rozgrzanym??
cezarg1410 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2012, 23:23   #618
damianz11
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-01-2011
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 12
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

No właśnie też mi te wyniki wyszły nie realne i pierwsza z rzeczy jak mi przyszła do głowy to to że mój chodzi na ssaniu (bo robię na zimnym). Tylko że on tak kopci że aż się boję go grzać bo wali na niebiesko dobrze. Najpierw zajmę się zmienną geometrią a jak mi się uda wszystko poskładać w jeden dzień to spróbuje zrobić jeszcze raz 'przelewy' na ciepłym.
damianz11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2012, 01:37   #619
Boblo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
Domyślnie Odp: Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał Rexcorrus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
oni twierdzą, że po regeneracji nie trzeba niczego kodować. Niestety tym twierdzeniem przekreślają siebie jako dobry serwis....
Ja u siebie wymieniłem.
A jak nadałeś kody? Przecież to takie ważne! Jeśli nie nadałeś to przekreśliłeś sens swojej roboty! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Boblo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2012, 06:29   #620
Rexcorrus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK3 kombi Sinfoni
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 25
Domyślnie Re: Odp: Re: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał Boblo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak nadałeś kody? Przecież to takie ważne! Jeśli nie nadałeś to przekreśliłeś sens swojej roboty! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No zgadza się tylko, że różnica między pełną regeneracją wtrysku, o której mówił (a czego ja nie napisałem dokładnie) a wymianą zaworków jest taka, że przy wymianie końcówki wtrysku zmieni się dawka paliwa. Sama wymiana zaworka nie wymaga kodowania.
__________________
RXS
Rexcorrus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.