|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
10-04-2012, 22:33 | #81 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-09-2011
Skąd: ŚLĄSK
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 182 PS powered by tedi_k :D
Rocznik: 2014
Postów: 93
|
Odp: praca zimnego silnika
@aerostar
U mnie opisywany wcześniej problem wrócił 2 dni temu ( buczenie + wyraźnie słabszy silnik ) - zgłosiłem to dzisiaj do serwisu i czekam na odpowiedź Ford Polska. Po ostatnim 2 tygodniowym pobycie w serwisie wątpię żeby mieli jeszcze jakieś pomysły Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - no chyba że przeprowadzimy się w cieplejszy klimat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. MiszA |
14-04-2012, 21:32 | #82 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
|
Odp: praca zimnego silnika
Pojawiła się nowa aktualizacja oprogramowania do PCM, którą mi właśnie zainstalowano, przy czym nie wiadomo czego ona dotyczy. Na razie nie dostrzegłem większych różnic w działaniu poza tym, że wolne obroty po nagrzaniu są nieco wyższe (powyżej 750 obr/min) i komputer wskazuje troszkę wyższe chwilowe zużycie paliwa na postoju (0,7 l/h, sporadycznie spadające na krótką chwilę do 0,6 l/h), co jak sądzę, nie powinno istotnie wpłynąć na średnie zużycie paliwa. Jak pojeżdżę trochę dłużej to się podzielę moimi spostrzeżeniami, tym niemniej dopiero powrót niskich temperatur pokaże czy aktualizacja rozwiązuje ten problem.
Aerostar |
14-04-2012, 23:14 | #83 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-02-2012
Skąd: Ciechanów
Model: FFI/FFII
Silnik: 2.0 Benzyna/1.6TDCI
Rocznik: 1999/2009
Postów: 5
|
Odp: praca zimnego silnika
Witam
Włos się jeży jak się czyta to co piszecie. Niestety potwierdza się to co od dłuższego czasu powtarzam znajomym. Era dobrych i niezawodnych silników minęła wraz z modą na downsizing. I tak macie za swoje ze zmiennymi fazami rozrządu, w EB okaże się za kilka lat problem z turbinami i bezpośrednim wtryskiem, itp, itd. I to nie jest tylko problem Forda. Wyobraźcie sobie te auta na rynku wtórnym jak będą miały około 200.000km przebiegu. Ja osobiście czuję przyjemność wsiadając do poczciwej 13 letniej foki z dwulitrowym motorem (przyjemniejsza od 3 letniej 1.6TDCI) i nie obraźcie się ale możecie tylko pomażyć o takiej elastyczności silnika. Pozdrawiam |
15-04-2012, 11:29 | #84 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus III FL
Silnik: 1,0EB 125KM
Rocznik: 2015
Postów: 849
|
Odp: praca zimnego silnika
Przecież 1,6 EB bije ten Twój 2,0 na głowę także pod względem elastyczności :-). Poza tym technologie się zmieniają i jest to proces nieodwracalny, a trwałość nowych rozwiązań zweryfikuje czas. Na razie nie ma dramatycznych problemów z turbo-rozwiązaniami istniejącymi już na rynku od lat. Nie mówiąc o tym, że ten wątek dotyczy aut bez turbo:-).
|
17-04-2012, 18:53 | #85 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-04-2012
Skąd: Strzelce Opolskie
Model: focus mk3
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 48
|
Odp: praca zimnego silnika
Drogi kolego, odradzam nawet szukanie przyczyna nierównej pracy silnika na wolnych obrotach. Po to jest gwarancja aby serwis się z tym uporał. Swego czasu trochę jeździłem focusem 1.8 16v i nie było mowy o falujących obrotach i ww zjawiskach. Czy zimny czy ciepły wszystko było wzorowo ale to tylko na marginesie. Jedź do serwisu!!!
|
19-04-2012, 21:43 | #86 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 29-02-2012
Skąd: Ciechanów
Model: FFI/FFII
Silnik: 2.0 Benzyna/1.6TDCI
Rocznik: 1999/2009
Postów: 5
|
Odp: praca zimnego silnika
Cytat:
|
|
20-04-2012, 07:50 | #87 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-11-2008
Skąd: Wrocław
Model: BMW 320d xDrive GT, Vespa LX
Silnik: 320d TwinPower Turbo + M Power Kit
Rocznik: 2014, 2013
Postów: 158
|
Re: praca zimnego silnika
Kolega zdecydowanie miał na myśli EcoBoosta skoro napisał "1.6EB". Jeździłem fordowskim dwulitrowym wolnossakiem w dwóch mondziakach i jeżdżę teraz 1.6EB 150KM i jeżeli słyszę, że ktoś mówi mi o zbliżononych osiągach tych silników (a o wyższości wolnossącego w szczególności) to wiem, że którymś z nich nie jeździł.
O ewentualnej awaryjności będziemy mogli porozmawiać faktycznie za kilka lat jak większość użytkowników EB przekroczy 200kkm. Ale to, co niektórzy wypisują już dzisiaj jest wręcz śmieszne! To, że dwie czy trzy osoby mają problem z mitycznym 'brzęczeniem' nie oznacza, że ze wszystkimi silnikami są jakieś problemy. Przyjmując taki tok rozumowania po przeczytaniu skarg 5 użytkowników dwulitrowych benzyn mógłbym wywnioskować, że to lipny silnik o przeraźliwie dużej awaryjności. A doskonale wiemy, że tak nie jest. Mam za to wrażenie, że niektórym żal du&^ ściska i korzystają z każdej okazji aby napisać "ależ ten nowy focus to badziewie". A wystarczy posłuchać samych użytkowników (ale tych co faktycznie mają a nie tylko oglądali w Internecie) i od razu wiadomo, że praktycznie wszyscy są zadowoleni. Zerknijcie na oceny na autocentrum - nowy focus z 1.6EB 150 KM ma ocenę 4,66 przy średniej z segmentu 4,08 a sam silnik oceniono na 4,85 w pięciostopniowej skali! Ale nie, niektórzy wiedzą swoje i nic ich nie przekona. A wystarczyłoby obiektywnie spojrzeć na FAKTY a nie snuć DOMYSŁY. Ostatnio edytowane przez _holek ; 20-04-2012 o 07:53 |
20-04-2012, 09:08 | #88 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-12-2011
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Model: Ford Focus III kombi
Silnik: 1.6 TDCi 95KM DPF
Rocznik: 2011
Postów: 36
|
Odp: praca zimnego silnika
holek dobrze gada - polać mu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nowy Focus to świetne auto i ciężko się doszukać wyraźnych wad, za to zalet ma całe mnóstwo, wiem, bo takim jeżdżę już od 15000 km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i nawet z najsłabszym, 95konnym dieselkiem, frajda z jazdy pozostaje tak samo na bardzo wysokim poziomie.
|
20-04-2012, 20:48 | #89 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 24-10-2011
Skąd: południe
Model: Focus III
Silnik: 1.6 Duratec 125 KM
Rocznik: 2011
Postów: 25
|
Odp: praca zimnego silnika
No mnie się nowy Focus niezmiennie podoba. Choć mam - oops, żona ma - tylko 125 KM wolnego ssaka to i tak chętnie korzystam z każdej okazji, aby nim trochę pokręcić. Ja na codzień jeżdżę MK2 FL TDCi i w benzyniaku bardzo sobie cenię kulturę pracy silnika. I nawet te 125 kucy może wystarczyć. Ostatecznie frajda jazdy autem nie kończy się na osiągach silnika. Emocji związanych z kinetyką ruchu materii doświadczam dosiadając jednośladu. Na cokolwiek na 4 kołach o choćby zbliżonych parametrach nigdy mnie nie będzie stać niestety.
Dywagacje o wyższości 13 letniej konstrukcji nad współczesną technologią są bardziej podbudowane sentymentem niż obiektywną oceną rzeczywistości. Można się opierać technologicznemu mainstreamowi, ale w ten sposób jeździlibyśmy Fordem Recordem (albo nie, my w Polsce Syrenką albo Warszawą) i nasze ulice przypominałyby te na Kubie, gdzie dla motoryzacji czas zatrzymał się pod koniec lat 50. XX w. Dzisiaj indywidualiści muszą mieć mocno wypchany portfel, wtedy kupujesz jakąś wydumkę z napędem fotonowym zamiast silnika, albo pozostaje płynąć z prądem dóbr masowych. Swoją drogą ciekaw jestem, kiedy na forum pojawi się ktoś z 1.0 EB pod maską i co będzie miał do powiedzenia na temat swojego 3-cylindrowego "cudu inżynierii". |
22-04-2012, 10:52 | #90 |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,728
|
Odp: praca zimnego silnika
1.0EB może w rzeczywistości być lepszy niż wolnossący 1.6 ze względu na turbinę. Kwestia spalania będzie tu kluczowa. I pewnie nie będzie problemu tutaj opisywanego w temacie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A do Fiesty lub B-maxa 1.0EB to będzie idealny wybór, jak 1.6EB w FF lub C-maxie. |
|
|
|