|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-04-2012, 01:45 | #61 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
Mnie zastanawia jednak to, że żaden z koncernów paliwowych, które są producentami tych wszystkich super paliw, nie stara się jakoś rzetelnie przekonać do tego, że super paliwo jest lepsze od zwykłego. Przez "rzetelnie przekonać" mam na myśli obiektywnie przeprowadzone testy, które by wykazały że zmniejszają zużycie paliwa, czy też zwiększają moc. Moim zdaniem nie jest możliwe zwiększenie mocy w nowoczesnym silniku. Generalnie komputer poradzi sobie nawet z kiepskim paliwem, byle by to paliwo nie zatkało filtra, wtrysków czy nie doprowadziło do mechanicznej usterki. A jeśli by sobie nie poradził, to pojawi się błąd. Dlatego fakt, że na tym czy innym paliwie "nie jedzie pod górę" bardziej bym wiązał z jazdą pod wiatr i autosugestią. Podobnie z kopceniem - jak kierowca widzi czy jego auto kopci? Jeśli widzi to raczej poważna naprawa go czeka, niekoniecznie z winy paliwa. Ja generalnie sądzę, że te paliwa Premium mają jakieś tam dodatki, ale raczej smarująco-oczyszczające, niż dodające mocy czy czyniące inne cuda. No ale w końcu co z tym FuelSave? Za wypowiedź AXE dzięki, choć trochę mi to zalatuje reklamą. We Fieście 2006 komputer nie pokazuje zużycia, poza tym to spalanie to jakaś abstrakcja, nawet w katalogu jest większe spalanie.
__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4 |
|
29-04-2012, 09:52 | #62 |
ford::average
Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Pałuki
Model: Fiesta
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 126
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Moze zle z kontekstu wyszło ale na kompie w HDi mi wyszło 4,1.
co do paliwa moze ktos jest tu na forum co pracuje w bazach paliwowych- przeładunkowych. moj znajomy kiedyś pracował i mówił. Jesli baza jest Lotos na tzw wyłacznosc macie pewnośc ze tam jest paliwo Lotos, jesli jest Baza paliw płynnych trafiaja tam do zbiornikow paliwa z Lotos Orlen Czechowice.... Jedynie shell ma własne dzierzawione zbiorniki, tam trafia paliwo w zaleznosci od kupna umowy. W tym roku 90 % paliw np shell ma z Lotos taka umowa poodobnie Statoil i Neste. I teraz chwyt na czym polega. Shell jesli ma z Lotosu cysterna z nalewaka bierze paliwo pochodzace z ich konkretnego zbiornika... Inne biora z zbiornikow i jesli Baza trzymala paliwo z Czechowice to moze isc ono na Statoil itd. Stad pewnośc ze paliwko Shell moze byc inne jakosciowo tzn nie mieszane co do dodatku Fuel Save marketing wiadomo ale cos w tym jest skoro ja i moi znajomi tankujac widza roznice.... Wezcie wbijcie sobie np Forum Czechy Slowacja itd i tam tez pisza ze ich auta mniej pala. |
29-04-2012, 18:07 | #63 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
|
|
01-05-2012, 00:53 | #64 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4 |
|
02-05-2012, 08:33 | #65 | |
ford::average
Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: okolice Płocka
Model: Insignia 2013 ST BiTurbo 195 KM i było mondeo mk3
Silnik: 2.0 195 KM i 1.6 Pb 120KM
Rocznik: Suzuki SX4
Postów: 117
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Cytat:
|
|
03-05-2012, 20:22 | #66 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
to i ja dorzucę swoje 0.03PLN-a
obiegowa opinia mówi, że nie warto lać paliw premium - nadeszła zima 2011/2012 i pod dystrybutor ze zwykłą ropą u nas w Płocku można było podjechać bez problemu, bo 98% klekociarzy stało w kolejce po ulepszaną rope, zwłaszcza gdy zapowiadano silne mrozy. Ja mam starego klekota (podobno takiego który zadowoli sie wszystkim co tłuste), ale mając go prawie 1,5roku niemal zawsze leje verve lub golda. Jeżdżę nie mało, bo 2200-2500km miesięcznie. Efekt jest taki, że do tej pory rozpędza sie do prędkości ok 190km/h, zimą o dziwo odpala super (a znawcy wiedzą, że to niemal cud) i spalanie wychodzi mi ok 5,8l/100km w cyklu 40% miasto 60% trasa gdzie często dostaje w tzw. palnik. Płacę te 18gr więcej, ale odpala mi zawsze jak benzyniak - od strzału. Gdy go cisnę baaardzo rzadko puści "bąka" i spalanie jest ok 0,2-0,3l/100 mniejsze niz na zwykłej ropie, co po przeliczeniu wychodzi u mnie to samo. Czystości wtrysków nie sprawdze, bo nie mam jak. Przyrostu mocy nie sprawdze, bo ile by mogło przybyć - 1-2KM?? Ale to, że lepiej odpala to prawda, że mnie spali też widzę no i końcówka tłumika pomalowana pół roku temu srebrnolem (żeby ładnie wyglądało to) i krawędź bez śladu zakopcenia. Szef jeździ salonowym HDi i dosłownie nigdy nic poza Vervą. Auto ma 5 lat, 140 000km przebiegu nabite w 80% po mieście i nic sie nie popsuło, a także nie widać objawów zatkanego EGR, który bardzo często siada w dieslach eksploatowanych w miescie.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka |
06-05-2012, 19:45 | #67 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-08-2011
Model: c-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 25
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
ja sie dorzuce z opinia na temat fuelsave dieselGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ostatnie dwa tankowania pelnego baku zrobilem wlasnie na tym paliwie i jakos nie stwierdzilem zauwazalnej roznicy w stosunku do poprzednich tankowan na stacji shell ani in plus ani in minus, bez obrazy - ale opinia AXE wydaje mi sie lekko przesadzona, tym bardziej ze przejrzalem sobie ulotki na temat tego (przynajmniej u nas w kraju) nowego wynalazku i wydaje mi sie jak dokladnie wczytac sie miedzy wierszami w ulotke oszczednosc 2% zostala stwierdzona empirycznie w oparciu o badania "kukuryku" na pieciu autach z silnikami benzynowymi i w cyklu pozamiejskim stwierdzono 2% oszczednosci, wiec obawiam sie, ze wczesniej wspomniana roznica w spalaniu na forum, ktora jest jeszcze bardziej optymistyczna moze byc podyktowana autosugestia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. W kazdym razie przyczyna oszczednosci jest magiczny "specjalny dodatek zwiekszajacy wydajnosc - Shell Efficiency Improver". Takie blyskotliwe nazwy zawsze sprawiaja, ze mam wrazenie, ze ktos traktuje mnie "konsumenta" jak barana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. W kazdym razie cena paliwa jest atrakcyjna dlatego mi pasuje. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
09-05-2012, 13:49 | #68 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Tylko powiedzcie mi koledzy jak sprawdzacie to spalanie. Ja zawsze (o ile finanse pozwalają) tankuję pod korek i licze sobie na kalkulatorze jakie mam spalanie. Dzięki temu mam dokładne wyniki. Robię tak w przypadku mojego klekota jak i benzynowej Toyoty, którą jeździ moja żona. W Toyocie jest komputer pokazujący spalanie. Na dobrym paliwie (zwykłym ON) pokazuje dobrze, czyli tak jak wychodzi z obliczeń kalkulatorem. A raz jak zatankowałem na Tesco to spalanie na kompie było 7,8litra, a z obliczeń kalkulatorem wyszło 9,2litra. Czyli co tanie to drogie. Nie musze chyba mówić, że już tam nie tankujęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. Jak wierzycie (albo lepiej jak nie wierzycie) w tę magię paliw, to w miarę możliwiści obliczajcie spalanuie na kalkulatorze. Ja puki co zauważyłem, że największa oszczedność paliwa można uzyskać, gdy się przesadnie nie oszczędzaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem... |
09-05-2012, 18:24 | #69 |
ford::average
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-05-2012
Skąd: Dąbrówka okolice Starogardu Gdańskiego
Model: MONDEO GHIA COMBI
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2002/2003
Postów: 56
|
Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
W zeszłym roku kupiłem forda Mondeo i strasznie kopcił na czarno. Wyczyściłem EGR (zaślepiłem go), wszystko posprawdzałem (dziury, pęknięcia przewodów). Wyczyściłem kolektor ssący i nic nie pomagało. Oczywiście tankowałem zwykły ON. Dużo czytałem na forach o paliwach i postanowiłem tankować na BP Ultimate. Oczywiście na początku nie widziałem większych efektów. Dopiero po kilkunastu tankowaniach auto zaczęło coraz mniej kopcić. Oczywiście co jakiś czas dodatem do przeczyszczenia wtrysków. Teraz auto nie kopci i jest wszystko ok. tak więc tankowanie paliwa lepszej jakości daje wiele korzyści.
|
12-05-2012, 21:36 | #70 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-03-2012
Model: mk2
Silnik: 1.6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 43
|
Re: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold
Zazwyczaj leje zwykły ON z BP, czasem z shella. Teraz dla odmiany zalałem chyba za 5,65 z Lukoil na górczewskiej w Wwie. Pierwsze wrażenie to takie, że silnik dużo kulturalniej pracuję, na postoju jak i podczas ostrego przyspieszania. Wcześniej słychać było lekkie żęłżenie ale teraz tylko mocniejszy pomruk. Zastanawiam się jaki to ma wpływ na trwałość silnika. Czyżby paliwo z Lukoil miało lepsze właściwości smarne czy też jest gorzej oczyszczone od bp'owskiego. Spalania nie miałem okazji porównać, może jutro zmierzę jak wychodzi na trasie.
|
|
|
|