Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-04-2012, 01:45   #61
bartekd
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał AmaterasuX Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
moze udalo mi sie znalezc te dobra stacje ?
Ale że co? Paliwo produkują inne dla jakiejś jednej stacji? Czy wszystkie inne "uszlachetniają" na własną rękę?

Mnie zastanawia jednak to, że żaden z koncernów paliwowych, które są producentami tych wszystkich super paliw, nie stara się jakoś rzetelnie przekonać do tego, że super paliwo jest lepsze od zwykłego. Przez "rzetelnie przekonać" mam na myśli obiektywnie przeprowadzone testy, które by wykazały że zmniejszają zużycie paliwa, czy też zwiększają moc. Moim zdaniem nie jest możliwe zwiększenie mocy w nowoczesnym silniku. Generalnie komputer poradzi sobie nawet z kiepskim paliwem, byle by to paliwo nie zatkało filtra, wtrysków czy nie doprowadziło do mechanicznej usterki. A jeśli by sobie nie poradził, to pojawi się błąd. Dlatego fakt, że na tym czy innym paliwie "nie jedzie pod górę" bardziej bym wiązał z jazdą pod wiatr i autosugestią. Podobnie z kopceniem - jak kierowca widzi czy jego auto kopci? Jeśli widzi to raczej poważna naprawa go czeka, niekoniecznie z winy paliwa.

Ja generalnie sądzę, że te paliwa Premium mają jakieś tam dodatki, ale raczej smarująco-oczyszczające, niż dodające mocy czy czyniące inne cuda.

No ale w końcu co z tym FuelSave? Za wypowiedź AXE dzięki, choć trochę mi to zalatuje reklamą. We Fieście 2006 komputer nie pokazuje zużycia, poza tym to spalanie to jakaś abstrakcja, nawet w katalogu jest większe spalanie.

__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift
a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4
bartekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2012, 09:52   #62
axe
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Pałuki
Model: Fiesta
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 126
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Moze zle z kontekstu wyszło ale na kompie w HDi mi wyszło 4,1.
co do paliwa moze ktos jest tu na forum co pracuje w bazach paliwowych- przeładunkowych.
moj znajomy kiedyś pracował i mówił.
Jesli baza jest Lotos na tzw wyłacznosc macie pewnośc ze tam jest paliwo Lotos, jesli jest Baza paliw płynnych trafiaja tam do zbiornikow paliwa z Lotos Orlen Czechowice....
Jedynie shell ma własne dzierzawione zbiorniki, tam trafia paliwo w zaleznosci od kupna umowy.
W tym roku 90 % paliw np shell ma z Lotos taka umowa poodobnie Statoil i Neste.
I teraz chwyt na czym polega. Shell jesli ma z Lotosu cysterna z nalewaka bierze paliwo pochodzace z ich konkretnego zbiornika... Inne biora z zbiornikow i jesli Baza trzymala paliwo z Czechowice to moze isc ono na Statoil itd. Stad pewnośc ze paliwko Shell moze byc inne jakosciowo tzn nie mieszane co do dodatku Fuel Save marketing wiadomo ale cos w tym jest skoro ja i moi znajomi tankujac widza roznice.... Wezcie wbijcie sobie np Forum Czechy Slowacja itd i tam tez pisza ze ich auta mniej pala.
axe jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-04-2012, 18:07   #63
damiasek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał Martinowo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wiem ze w angli sa troszku inne normy na paliwo ludzie nie kantuja bo sie boja (licencje zabieraja i wysokiiiiiie kary)
Normy są te same, ustala je aktualne wydanie Światowej Karty Paliw.
damiasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-05-2012, 00:53   #64
bartekd
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 29-03-2011
Skąd: Śląsk
Model: S-Max; Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi 163KM; 1.4 TDCi
Rocznik: 2011; 2006
Postów: 279
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Inne biora z zbiornikow i jesli Baza trzymala paliwo z Czechowice to moze isc ono na Statoil itd. Stad pewnośc ze paliwko Shell moze byc inne jakosciowo tzn nie mieszane
Oczywiście że Statoil i inni kupują de facto polskie paliwa, to wszyscy wiemy. Ale w takim razie, skoro cysterny napełniają się w bazach paliwowych nie należących bezpośrednio do danego koncernu, które jak rozumiem są taką swego rodzaju hurtownią i magazynem paliw, to w jaki sposób poszczególne koncerny "produkują" paliwa typu FuelSave, V-Power, i inne?
__________________
W garażu: już jest S-Max 2.0 163KM PowerShift
a dodatkowo Fiesta 1.3, Fiesta 1.4
bartekd jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2012, 08:33   #65
marcinmg2
ford::average
 
Avatar marcinmg2
 
Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: okolice Płocka
Model: Insignia 2013 ST BiTurbo 195 KM i było mondeo mk3
Silnik: 2.0 195 KM i 1.6 Pb 120KM
Rocznik: Suzuki SX4
Postów: 117
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Cytat:
Napisał bartekd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
to w jaki sposób poszczególne koncerny "produkują" paliwa typu FuelSave, V-Power, i inne?
W taki oto prosty sposób, że do swoich zbiorników - bo maja własne- dolewają dodatki które ściągają np. z Anglii. To paliwo na innych rynkach jest już od 2009 roku. Tak jak napisał axe w temacie w poczekalni, auto pracuje ciszej a osiągi są takie same. Co do spalania nie wypowiem się na razie.
marcinmg2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2012, 20:22   #66
zsberg
ford::professional
 
Avatar zsberg
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

to i ja dorzucę swoje 0.03PLN-a

obiegowa opinia mówi, że nie warto lać paliw premium - nadeszła zima 2011/2012 i pod dystrybutor ze zwykłą ropą u nas w Płocku można było podjechać bez problemu, bo 98% klekociarzy stało w kolejce po ulepszaną rope, zwłaszcza gdy zapowiadano silne mrozy.

Ja mam starego klekota (podobno takiego który zadowoli sie wszystkim co tłuste), ale mając go prawie 1,5roku niemal zawsze leje verve lub golda. Jeżdżę nie mało, bo 2200-2500km miesięcznie. Efekt jest taki, że do tej pory rozpędza sie do prędkości ok 190km/h, zimą o dziwo odpala super (a znawcy wiedzą, że to niemal cud) i spalanie wychodzi mi ok 5,8l/100km w cyklu 40% miasto 60% trasa gdzie często dostaje w tzw. palnik. Płacę te 18gr więcej, ale odpala mi zawsze jak benzyniak - od strzału. Gdy go cisnę baaardzo rzadko puści "bąka" i spalanie jest ok 0,2-0,3l/100 mniejsze niz na zwykłej ropie, co po przeliczeniu wychodzi u mnie to samo.

Czystości wtrysków nie sprawdze, bo nie mam jak. Przyrostu mocy nie sprawdze, bo ile by mogło przybyć - 1-2KM?? Ale to, że lepiej odpala to prawda, że mnie spali też widzę no i końcówka tłumika pomalowana pół roku temu srebrnolem (żeby ładnie wyglądało to) i krawędź bez śladu zakopcenia.

Szef jeździ salonowym HDi i dosłownie nigdy nic poza Vervą. Auto ma 5 lat, 140 000km przebiegu nabite w 80% po mieście i nic sie nie popsuło, a także nie widać objawów zatkanego EGR, który bardzo często siada w dieslach eksploatowanych w miescie.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka
zsberg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-05-2012, 19:45   #67
nicpon
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-08-2011
Model: c-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 25
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

ja sie dorzuce z opinia na temat fuelsave dieselGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ostatnie dwa tankowania pelnego baku zrobilem wlasnie na tym paliwie i jakos nie stwierdzilem zauwazalnej roznicy w stosunku do poprzednich tankowan na stacji shell ani in plus ani in minus, bez obrazy - ale opinia AXE wydaje mi sie lekko przesadzona, tym bardziej ze przejrzalem sobie ulotki na temat tego (przynajmniej u nas w kraju) nowego wynalazku i wydaje mi sie jak dokladnie wczytac sie miedzy wierszami w ulotke oszczednosc 2% zostala stwierdzona empirycznie w oparciu o badania "kukuryku" na pieciu autach z silnikami benzynowymi i w cyklu pozamiejskim stwierdzono 2% oszczednosci, wiec obawiam sie, ze wczesniej wspomniana roznica w spalaniu na forum, ktora jest jeszcze bardziej optymistyczna moze byc podyktowana autosugestia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
W kazdym razie przyczyna oszczednosci jest magiczny "specjalny dodatek zwiekszajacy wydajnosc - Shell Efficiency Improver". Takie blyskotliwe nazwy zawsze sprawiaja, ze mam wrazenie, ze ktos traktuje mnie "konsumenta" jak barana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. W kazdym razie cena paliwa jest atrakcyjna dlatego mi pasuje. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nicpon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2012, 13:49   #68
bongo
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-12-2009
Skąd: małopolska
Model: escort mkVII Ghia
Silnik: 1,8 td 70KM
Rocznik: 97
Postów: 755
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Tylko powiedzcie mi koledzy jak sprawdzacie to spalanie. Ja zawsze (o ile finanse pozwalają) tankuję pod korek i licze sobie na kalkulatorze jakie mam spalanie. Dzięki temu mam dokładne wyniki. Robię tak w przypadku mojego klekota jak i benzynowej Toyoty, którą jeździ moja żona. W Toyocie jest komputer pokazujący spalanie. Na dobrym paliwie (zwykłym ON) pokazuje dobrze, czyli tak jak wychodzi z obliczeń kalkulatorem. A raz jak zatankowałem na Tesco to spalanie na kompie było 7,8litra, a z obliczeń kalkulatorem wyszło 9,2litra. Czyli co tanie to drogie. Nie musze chyba mówić, że już tam nie tankujęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. Jak wierzycie (albo lepiej jak nie wierzycie) w tę magię paliw, to w miarę możliwiści obliczajcie spalanuie na kalkulatorze.
Ja puki co zauważyłem, że największa oszczedność paliwa można uzyskać, gdy się przesadnie nie oszczędzaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mój samochód jest prawie jak skarbonka. Różnica jest taka, że jak się rozbije to nie wysypią się pieniądze, które w niego włożyłem...
bongo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-05-2012, 18:24   #69
Kobranocka
ford::average
 
Avatar Kobranocka
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 01-05-2012
Skąd: Dąbrówka okolice Starogardu Gdańskiego
Model: MONDEO GHIA COMBI
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2002/2003
Postów: 56
Domyślnie Odp: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

W zeszłym roku kupiłem forda Mondeo i strasznie kopcił na czarno. Wyczyściłem EGR (zaślepiłem go), wszystko posprawdzałem (dziury, pęknięcia przewodów). Wyczyściłem kolektor ssący i nic nie pomagało. Oczywiście tankowałem zwykły ON. Dużo czytałem na forach o paliwach i postanowiłem tankować na BP Ultimate. Oczywiście na początku nie widziałem większych efektów. Dopiero po kilkunastu tankowaniach auto zaczęło coraz mniej kopcić. Oczywiście co jakiś czas dodatem do przeczyszczenia wtrysków. Teraz auto nie kopci i jest wszystko ok. tak więc tankowanie paliwa lepszej jakości daje wiele korzyści.
Kobranocka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2012, 21:36   #70
Caesar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-03-2012
Model: mk2
Silnik: 1.6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 43
Domyślnie Re: Paliwo: zwykły diesel vs V-power Diesel, Verva, Diesel Gold

Zazwyczaj leje zwykły ON z BP, czasem z shella. Teraz dla odmiany zalałem chyba za 5,65 z Lukoil na górczewskiej w Wwie. Pierwsze wrażenie to takie, że silnik dużo kulturalniej pracuję, na postoju jak i podczas ostrego przyspieszania. Wcześniej słychać było lekkie żęłżenie ale teraz tylko mocniejszy pomruk. Zastanawiam się jaki to ma wpływ na trwałość silnika. Czyżby paliwo z Lukoil miało lepsze właściwości smarne czy też jest gorzej oczyszczone od bp'owskiego. Spalania nie miałem okazji porównać, może jutro zmierzę jak wychodzi na trasie.
Caesar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.