![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Pruszków
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 164
|
![]()
Witam Was,
Zakupiłem ok. 3 tygodni temu Focusa kombii 1,6 TDCI 109km 2009r. Przebieg 107tyś. Na początku auto sprawowało się bardzo fajnie. Przyspieszenie miał rewelacyjne. Ostatnio jednak zauważyłem, że samochód nie ma już takiego kopa jak wcześniej. Noga w podłogę a on powoli powoli przyspiesza. Powiem szczerze, że nie słyszę też zbytnio turbiny, która świstała wcześniej. Mimo wszystko auto nie ma jakiegoś strasznego muła. Jedzie się i przyspiesza dość płynnie, ale przy 2000-2500 obrotów nie ma już takiego przyłożenia jak wcześniej gdzie aż wgniatało mnie w fotel. Czy możecie doradzić co mogło się stać ? Czy może to być turbina, filtr DPF a może coś w ogóle innego się przytkało ? Pozdrawiam. Ostatnio edytowane przez Marek ; 29-05-2012 o 06:09 Powód: Dodanie prefiksu |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
podlaczyc pod komputerek-sprawdzic parametry pracy silnika i wyjdzie. inaczej ciezko odgadnac.
a problemy moga byc z: -ukladem zasilania paliwem -turbiną -sterowaniem turbo -czujnikiami temperatury i cisnienia doladowania i wiele innych ktore mniej sa wazne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
![]() Cytat:
Tak naprawdę nikt nie odczyta i nie będzie analizował odczytów czujników, a przynajmniej ja nie znam miejsca, gdzie tak zrobią. ASO i inne warsztaty tylko zgadują i podmieniają części: może to, może tamto. badyl64 Napisz coś więcej co i jak? - czy tylko przyśpieszenie do 2000-2500 jest do bani, a potem jest OK? - czy auto rozpędza się dalej tak samo? Czy może staje przy pewnej prędkości i koniec. - czy zauważyłeś jakieś dziwne inne objawy jak np. drgania budy podczas przyśpieszania To co możesz zrobić na początek to przy użyciu byle kabelka odczytać wartość ciśnienia doładowania, a dokładnie: - przy max obciążeniu ile ma przy 2000rpm - ile daje w piku maxa
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
Temat:
"brak mocy, szarpie pod góre, po wymianach w aso" post nr. #5 forumowicz: pavka |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Pruszków
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 164
|
![]()
Witam,
- czy tylko przyśpieszenie do 2000-2500 jest do bani, a potem jest OK? Powyżej 2500 obrotów jest raczej tak samo. Samochód na pewno głośniej pracuje. Przyspiesza, ale nie ma już takiego kopa jak miał wcześniej - czy auto rozpędza się dalej tak samo? Czy może staje przy pewnej prędkości i koniec. Rozpędziłem go do max. 120km/h i więcej nie testowałem. - czy zauważyłeś jakieś dziwne inne objawy jak np. drgania budy podczas przyśpieszania Poza tym, że silnik trochę głośniej pracuje i za bardzo nie słyszę turbiny to nic się nie dzieje. Samochód nie kopci, nie rzuca nim, nie wchodzi w drgania. Wszystko wydaje się być w porządku poza tym przyspieszeniem. Nie chcę, żebyście mnie źle zrozumieli. Samochód ma przyspieszenie i to spore, ale nie jest to to co było na początku. Licznik przekraczał 2000 obrotów i nagle samochód zamieniał się w rakietę. Czuć było doładowanie turbiny. W tej chwili samochód dość równomiernie przyspiesza w zakresie 1000 - 3000 obrotów. Nie czuć już takiego doładowania. Dodam, że nie wymieniałem w nim filtrów: paliwa i powietrza a ma już od ostatniego przeglądu ponad 20tyś. przejechane. Olej i filtr wymieniłem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]() Cytat:
ps. jak jest gorąco to tez samochód sie robi słabszy bo to jest normalne. I jak klima działa to tez-o tym pamietaj. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-09-2011
Skąd: Dolnośląskie, Ziębice
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 130 kucy
Rocznik: 2002
Postów: 91
|
![]()
Ja bym jeszcze sprawdził rury od intercoolera do turba
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-04-2012
Skąd: Pruszków
Model: Focus
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 164
|
![]()
Czy możecie napisać gdzie znajdę turbosprężarkę w samochodzie lub ewentualnie jeśli mogę prosić o instrukcję. Znalazłem już 2 książki: jedna to instrukcja a druga "Zrobię sam" ale w żadnej nie ma informacji na temat turbo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
![]()
jezeli nie mozesz w swoim 1,6tdci znalezc sprezarki..oj...to moze popros kogos niech ci sprawdzi te podstawowe rzeczy o ktorych byla wczesniej mowa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 09-09-2011
Skąd: Dolnośląskie, Ziębice
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDCi 130 kucy
Rocznik: 2002
Postów: 91
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |