Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-05-2012, 18:39   #1
krzysiekf
ford::beginner
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 06-04-2012
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus Combi mk 3
Silnik: 1,1 ECO BOOST
Rocznik: 2013
Postów: 18
Domyślnie Błąd P0223 - Throttle/Pedal Position

Dzisiaj dla odmiany wyskoczył ten oto błąd:
P0223 FORD - Throttle/Petal Position Sensor/Switch 'B' Circuit High
( P0223 Przepustnica (czujnik położenia pedału) przełącznik B - wysoki sygnał wejściowy)

Objaw taki, że błąd włączył się w czasie podjazdu pod górkę na pół sprzęgle w korku. Po wrzuceniu na luz zaczęły falować obroty na biegu jałowym po kilku sekundach się uspokoiły - błąd pozostał nie zniknął.

Moje pytanie do forumowiczów. Zanim zacznę wszystko sprawdzać.

Czy ktoś z kolegów miał z tym do czynienia - czy może podzielić się wiedzą czy bardziej skłaniać się do skupieniu się na przepustnicy czy na czujniku położenia pedału gazu? A może ktoś zna rozwiązanie problemu?

Jeżeli chodzi o czujnik położenia pedału znalazłem mały dokumencik [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] może komuś się przyda. (Choć nie jestem pewien czy w Fokach jest tak samo jak w tym pdf-ie)

Ktoś coś podpowie ?

Przy okazji jedno pytanie - jak to jest z czyszczeniem przepustnicy? Na forum wcześniej czytałem o tym że czyścili co niektórzy forumowicze a teraz znajduje taki zapis w TIS-ie
UWAGA: Nie próbuj czyścić korpusu przepustnicy. Otwór i przepustnica są pokrywane w produkcji specjalną powłoką, której nie należy usuwać.


Ostatnio edytowane przez krzysiekf ; 12-05-2012 o 06:22
krzysiekf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-05-2012, 18:48   #2
RobekK4
ford::average
 
Avatar RobekK4
 
Zarejestrowany: 20-02-2011
Model: Focus II Kombi
Silnik: 2.0 Duratec Automat
Rocznik: 2006
Postów: 153
Domyślnie Odp: Błąd P0223 - Throttle/Pedal Position

Cytat:
Napisał krzysiekf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przy okazji jedno pytanie - jak to jest z czyszczeniem przepustnicy? Na forum wcześniej czytałem o tym że czyścili co niektórzy forumowicze a teraz znajduje taki zapis w TIS-ie
UWAGA: Nie próbuj czyścić korpusu przepustnicy. Otwór i przepustnica są pokrywane w produkcji specjalną powłoką, której nie należy usuwać.
Czyszcząc benzynką w spray'u przy wsparciu delikatnej szmatki (z wyczuciem) nie powinna wydarzyć się żadna krzywda. Co innego, gdyby podejść do tematu po kowalsku, narzędziami typu: skrobak czy szczotka druciana - wtedy jak najbardziej można spodziewać się wszystkiego złego.
__________________
Pozdr@wiam
Robek
RobekK4 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2012, 08:33   #3
dab1978
ford::specialist
 
Avatar dab1978
 
Zarejestrowany: 21-09-2008
Skąd: Warszawa/Gliwice
Model: Były Transit i Focus, jest Lexus is200
Silnik: 2.0tddi, 1,6 benzyna, jest 2,0 benzyna :)
Rocznik: były 2004 i 2006, jest 2001 ;)
Postów: 861
Domyślnie Odp: Błąd P0223 - Throttle/Pedal Position

Podłączę się...mój pedał gazu w upalne dni pracuje z większym oporem, błąd nie wyskakuje, ale jest to dosyć denerwujące...i auto jakby słabiej się zbiera. czy to może być też wina przepustnicy?
__________________
Patrz w lusterka, motocykle są wszędzie!!!
Transit sprzedany,Focus również zmienił właściciela... Jest śliczny Lexus is200 i jego tylne, napędzane koła
dab1978 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2012, 18:52   #4
krzysiekf
ford::beginner
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 06-04-2012
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus Combi mk 3
Silnik: 1,1 ECO BOOST
Rocznik: 2013
Postów: 18
Domyślnie Odp: Błąd P0223 - Throttle/Pedal Position

Z tego co się zorientowałem to mamy dwa różne urządzenia.

Pedał gazu jako jedno i przepustnica jako drugie.

Pedał gazu ma połączenie elektryczne z przepustnicą nie mechaniczne. Ponieważ w mk2 nie jest to pedał na zasadzie rezystora więc teoretycznie nie powinien się popsuć do końca życia samochodu.

To, że pedał gazu inaczej reaguje ( naciska się ciężej lub nie jest to ruch płynny) to jedna sprawa.

Zbieranie się samochodu to sprawa druga.

W pierwszej może wystarczy lekko przesmarować części ruchome. Ale z umiarem żeby nie zalać całego czujnika jakąś oliwą lub smarem.

W drugiej nic nie powiem, może ktoś bardziej doświadczony się wypowie.
krzysiekf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-05-2012, 08:46   #5
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Błąd P0223 - Throttle/Pedal Position

jest to tzw. potencjometr bezstykowy zamiast starej wersji-standardowego potencjometru ...mialo byc niezawodne ale ciekawe czemu taki blad.

olejem tego nie uszkodzisz..mozesz cale zalac smialo i moze to wlasnie pomoze bo pedal gazu jest elementem ktory musi miec kilka zabezpieczen i widocznie musialo cos w nim mechanicznie sie popsuc bo niebardzo wierze aby bezstykowy czujnik polozenia sie mógł popsuc. moze to wina stykow na zlaczce
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-05-2012, 08:04   #6
krzysiekf
ford::beginner
 
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 06-04-2012
Skąd: Lublin
Model: Ford Focus Combi mk 3
Silnik: 1,1 ECO BOOST
Rocznik: 2013
Postów: 18
Domyślnie Odp: Błąd P0223 - Throttle/Pedal Position

W moim przypadku rozwiązałem problem tak że do benzyny dolałem taki preparat do czyszczenia układu paliwowego i wtryskiwaczy. Nie będę pisał nazwy aby nie robić reklamy. Jeden wlewa się na zbiornik paliwa - ale to nie wystarczyło. Wlałem drugi. Po wyjeżdżeniu tych dwóch zbiorników problem ustąpił. Więc obeszło się bez rozbierania czegokolwiek. Jak na razie po tych zabiegach i skasowaniu błędu, błąd się nie pokazuje. Więc obstawiam, że musiał być mocno zabrudzony element w przepustnicy który steruje ilością powietrza wtłaczanego do dawki paliwa podawanej na wtryskiwacze. Nie umiem wyjaśnić błędu dlaczego się pokazał. Od wykasowania błędu nie pojawił się ponownie. Przejechałem jakieś 1700 km i wszystko działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
krzysiekf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.