|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-05-2012, 16:57 | #11 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
rozbierz najpierw miske jak koelga pisał znacznie taniej cie wyjdzie bo na bokach własnie czesto wywala na tych jajach ... zreszta jak wyjmiesz bedziesz widział czy puszczala uszczelka na misce ... i delikatnie mozesz podejrzec jak dasz rade jakos wyzej czyli w strone simmeringu wału chcoiaz jest ciezko co kolwiek tam zobaczyc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Simmeringu na pewno nie zobaczysz ale podejrzec mozesz czy nie jest wyzej mokro bo olej zawsze leci na doł to logiczne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak bedzie wyzej sucho to masz pewnosc ze to miska a jak wyzej mokro nad miska nad jajem bocznym to mozna podjerzewac simmering na wale ... ale tu juz sie nie uniknie taniego kosztu simmering 50 zł a roboty multum i jak ktos ci bedzie robił to drogi koszt bo krzycza za wyjecie 200-300 zł skrzyni chyba ze sam zrobisz to tylko czas i simmering 50 zł... a przy okazji jak bys skrzynie sciagał to przydało by sie i na sprzegło przyjrzec jak było by słabe docisk czy tarcza to wypadało by od razu tez wymienic i miec swiety spokoj o ile zamierzasz nim jeszcze jezdzic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zeby sobie roboty nie robic na pozniej i znów za np poł roku sciagac skrzynie ...
|
04-05-2012, 18:38 | #12 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 18-12-2006
Skąd: Dąbrowa G.
Model: Fiesta MK6
Silnik: 1,3
Rocznik: 2006
Postów: 260
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
Tak tez kombinowałem. Simerigowi się przyjrzę. Co do wyciągania skrzyni to już nie ja, tylko mechanik.
Wszystkim dzięki za porady. Oby to była tylko uszczelka. |
04-05-2012, 19:51 | #13 | |||
Postów: n/a
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
Cytat:
Jak będziesz to robił to pamiętaj aby dać sylikon i dobrze odtłuścić wszystko benzyną ekstrakcyjną i nie przesadzaj z dokręcaniem nowej uszczelki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez kamil-112 ; 04-05-2012 o 19:55 |
|||
05-05-2012, 23:04 | #14 | |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
Cytat:
|
|
06-05-2012, 11:37 | #15 | |
Postów: n/a
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
Cytat:
|
|
18-05-2012, 16:52 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-08-2007
Skąd: Kujawy
Model: Nie Ford
Silnik: 1.9
Rocznik: 2003
Postów: 195
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
I jak kolego rozwiazałes problem, naprawiłes, nie leci?? Były jakies problemy ?? Moze pochwalisz sie na forum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
19-05-2012, 17:15 | #17 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 18-12-2006
Skąd: Dąbrowa G.
Model: Fiesta MK6
Silnik: 1,3
Rocznik: 2006
Postów: 260
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
No i wymieniłem bez odkręcania rury i katalizatora.
Trochę gimnastyki, trochę czasu tak ok. 3-4 godziny. Oczywiście z kanału. Narazie testuję czy się nie leje. Jutro lub w poniedziałek opiszę, może komuś się przyda. Ostatnio edytowane przez anrex ; 21-05-2012 o 20:26 |
21-05-2012, 20:15 | #18 |
ford::advanced
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 18-12-2006
Skąd: Dąbrowa G.
Model: Fiesta MK6
Silnik: 1,3
Rocznik: 2006
Postów: 260
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
No i wymieniłem bez odkręcania rury i katalizatora.
Trochę gimnastyki, trochę czasu tak ok. 3-4 godziny. Oczywiście z kanału. Narazie testuję czy się nie leje. Jutro lub w poniedziałek opiszę, może komuś się przyda. ================================================== Obiecałem więc w telegraficznym skrócie opis co i jak. Dołączam opisane zdjęcie którym się będę podpierał. Nie zrobiłem fotorelacji, a szkoda. Mój czas to tak 3-4 na spokojnie. Simering sprawny. Co będzie potrzebne: Przedewszystkiem kanał. Uszczelka miski olejowej. Klucz płaski M8 i M10. Długi klucz M10 do śrub miski olejowej. Mocny klucz nasadowy M13 z długim ramieniem (najlepiej grzechotka). Silikon wysokotemperaturowy (mała tuba za 3,70 zł – czerwony). Skrobak płaski. Benzyna ekstrakcyjna (lub z baku). Cienki okrągły pędzel szerokości ok.1 cm. WD-40 na zapieczone śruby. Dużo czystych szmat. I to chyba wszystko. Spuszczamy olej i wymieniamy filtr. Czekamy aż miska olejowa ostygnie. W międzyczasie demontujemy rozrusznik (RR) bo przeszkadza – klucze płaskie M8 i M10 oraz nasadowy M13. Demontujemy osłonę koła zamachowego (KZ) odkręcając 3 śruby M13. Odciągamy do siebie listwę (L), ściągamy osłonę do dołu. Ułatwi nam dostęp do końcowych śrub miski olejowej. Teraz odkręcamy wszystkie śruby miski olejowej. Jeżeli się będzie mocno trzymała na uszczelce walnąć pięścią t puści. Opuszczamy miskę max. na dół do oparcia się na rurze. Mamy szczelinę tak ok. 8-10 cm wystarczającą do manewrowania. Z przodu samochochodu mamy wygodny dostęp, z tyłu trochę będzie przeszkadzała półoś, ale damy radę. Teraz pozbywamy się uszczelki. Jeżeli odchodzi bez problemu to dobrze. Natomiast jeżeli częściowo pozostanie to zdejmujemy ją przy pomocy skrobaka. Teraz ważne. Żeby śmieci z uszczelki nie wpadały nam do miski wykorzystamy czyste szmaty. Robimy firankę. Wspomagając się śrubokrętem wciskamy górną część szmaty w głąb bloku, dolną wyrzucamy na zewnątrz miski. To co spadnie przy skrobaniu nie dostanie się do miski. Podobnie przy skrobaniu uszczelki na misce, z tym że szmatę wciskamy do miski, po wyskrobaniu wyjmujemy szmatę tak aby wywalić śmieci na zewnątrz. Po wyskrobaniu uszczelki mając równą i czystą powierzchnię przemywamy benzyną żeby odtłuścić pod silikon. Nakładamy palcem silikon (rozsmarowujemy cienką warstwę) na płaskie powierzchnię bloku silnika z jednej i z drugiej strony i przyklejamy do silikonu uszczelkę centrując otwory z uszczelką. Można odwrotnie, posmarować uszczelkę i przykleić do bloku silnika. Ja robiłem tak i tak. Tak mi było wygodniej. Teraz łuki. Dostęp palcem dość ciężki, więc nakładamy na półokrągłe uszczelki silikon i wciskamy je w rowki prowadzące. Włożone już uszczelki równomiernie smarujemy silikonem przy pomocy pędzla. Z miską już wygodniej. Palcem nakładamy silikon wokoło. Teraz podnosimy miskę i nie dociskając (kilkumilimetrowa szczelina) wkręcamy wstępnie po dwie śruby z obu stron co nam wycentruje miskę względem bloku i co najważniejsze względem łukowatych uszczelek Dociskamy miskę i wstępnie dokręcamy te 4 śruby. Wkręcamy pozostałe śruby. Dokręcamy miskę zawsze od śruby środkowej na przemian na boki. Dokręcamy względnie mocno z czuciem. Nic na siłę. Po XX kilometrach sprawdzamy siłę dokręcenia i ewentualnie poprawiamy. Składamy w odwrotnej kolejności zaczynając od osłony koła zamachowego potem rozrusznik Zalewamy olejem (PAMIĘTAJMY O OLEJU) i w drogę. Uff. Miało być krótko a wyszło jak wyszło. Krócej się nie da. Ostatnio edytowane przez anrex ; 21-05-2012 o 20:24 |
20-08-2012, 08:49 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-07-2008
Model: Mondeo mk1 94 1.8TD escort mk7 1.8 TD
Silnik: 1.8TD
Rocznik: 94 i 99
Postów: 10
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
Panowie, a jak ściągnąć miskę olejową w silniku 18TD endura?????
|
20-08-2012, 09:12 | #20 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-10-2008
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Model: Escort MK5 Ghia
Silnik: 1.8D
Rocznik: 1992
Postów: 2,361
|
Odp: Demontaż miski olejowej, Jak
odkrecic rozrusznik, skrzynie biegow, odkrecic 3 sruby ktore sa we wnece skrzyni, odkrecic miske i gotowe.
__________________
Mój Escort na PJ http://tiny.pl/hc31j |