Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-06-2012, 21:01   #1
JuloKrk
ford::average
 
Avatar JuloKrk
 
Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
Domyślnie Popychacze zaworów

Witam. Jako że mój Transit ostatnio stwierdził, że dmucha już nie w wydech, a w skrzynię korbową, w dolot i takie tam, to postanowiłem zrzucić głowicę, sprawdzić wtryski, zmienić pierścienie. Ot serwis wiosenny (tu wtawić dużo bluzgów). O ile wiem już jak ma się sprawa z pierścieniami, bo po nalaniu oleju napędowego w cylindry z 3 spieprza dość szybko a z 2 i 4 wolno, a z 1 nic, no to zasadną wydaje mi się być zmiana pierścieni.
Natomiast uwagę moją przykuły różne popychacze. Wsadzone były w takiej kolejności jak widać na foto. 4 inne, 4 inne, ale pomieszane dość konkretnie.
Tzn wymiarowo są takie same, ale jednak...

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

JuloKrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2012, 21:22   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

Szkoda, że nie zrobiłeś diagnostyki silnika jak Bóg przykazał - trzeba było pomierzyć ciśnienie w cylindrach. To jest obiektywny test jego stanu.

Nigdy nie widziałem takich popychaczy z kołnierzem...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-06-2012, 21:54   #3
JuloKrk
ford::average
 
Avatar JuloKrk
 
Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

Pomiar cisnienia nic by mi nie dal. Wiadomo juz bylo ze pierscienie do wymiany, a glowica i tak jest do sprawdzenia osobno.

A popychacze - lepiej zostawic jak byly, czy poprzekladac te z kkolnierzem na ssace a bez na wydechowe czy tam odwrotnie?
JuloKrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 07:56   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

Cytat:
Napisał JuloKrk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A popychacze - lepiej zostawic jak byly, czy poprzekladac
Powinno się wkładać w te same miejsca, bo są już wzajemnie dopasowane - i do szklanek i do dźwigienek. Włóż je w kolejności w kartonik z otworami z ponumerowanymi cylindrami, żeby się nie pomieszały...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 10:14   #5
JuloKrk
ford::average
 
Avatar JuloKrk
 
Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

To dosc oczywista sprawa i tak jest zrobione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak samo sruby glowicy, kolektorow, wtryskiwacze itd ;-)

Teraz pytanie, którego się trochę wstydzę, ale robię ruski remont, nie będę szlifował cylindrów, tylko zmienię pierścienie. Czy da się bezproblemowo zdjąć miskę olejową i odkręcić korbowody od wału na silniku w aucie?
JuloKrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 11:33   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

Cytat:
Napisał JuloKrk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy da się bezproblemowo zdjąć miskę olejową i odkręcić korbowody od wału na silniku w aucie?
Da się, ale z tego co pamiętam mogą być problemy z 4-rema śrubami nad przekładnią kierowniczą. Jest trudny dostęp.
Nie wszystkie śruby mocujące miskę są identyczne, przy tylnym simeringu wchodzą one nie w żeliwny korpus, ale w jego aluminiową obudowę - trzeba je bardzo delikatnie dokręcać, bo można zerwać gwint.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-06-2012 o 11:37
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 15:44   #7
JuloKrk
ford::average
 
Avatar JuloKrk
 
Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

Trudny dostęp to moje dugie imie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie no, damy rade jakos. A kwestia wkrecania srub w aluminium - nawet te wkrecane w zeliwo przy msce przeciez trzeba z umiarem dokrecac, bo inaczej sie miska odksztalci i zanda uszczelna tego nie ogarnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Spoko, pod tym wzgledem ogarniam samochody Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Dzisiaj dowiedziałem się, że wszystkei wtryskiwacze są do śmieci. To ja się teraz zastanawiam jak to jest, że ten samochód jeździł na 1 prawiesprawnym wtryskiwaczu i na 1 szczelnym cylindrze...
JuloKrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 18:18   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

Cytat:
Napisał JuloKrk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nawet te wkrecane w zeliwo przy msce przeciez trzeba z umiarem dokrecac,
No właśnie przy misce masz 16 szt śrub M8x16 mm wchodzących w blok i 4 szt M8x20 mm wchodzących w aluminiowy korpus simmeringu wału (korpus przykręcony jest do bloku) - razem miskę trzyma 20 szt. śrub.
Cytat:
Napisał JuloKrk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj dowiedziałem się, że wszystkei wtryskiwacze są do śmieci.
Podobno nie ma wtryskiwaczy które nie leją...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-06-2012, 19:55   #9
JuloKrk
ford::average
 
Avatar JuloKrk
 
Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No właśnie przy misce masz 16 szt śrub M8x16 mm wchodzących w blok i 4 szt M8x20 mm wchodzących w aluminiowy korpus simmeringu wału (korpus przykręcony jest do bloku) - razem miskę trzyma 20 szt. śrub.
już wuem, 16 z łbem 13 i 4 z łbem ampulowym nr 6 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niestety te 2 z tyłu jeszcze zostały - już mam klucz do nich, wystarczy bardzo długi imbus z kulką do kręcenia pod kątem.
Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podobno nie ma wtryskiwaczy które nie leją...
Jasna sprawa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale chyba pompiarza w miare uczciwego trafiłem.Oglądałem sprawdzanie, to po tym jak pierwszy ktory wziął jakoś tam rozpylał (podobno na granicy jeszcze sprawności) o tyle 3 pozostałe na oko kompletnie inaczej działały.

W każdym razie miska jutro już opadnie na dół Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc i tłoki powyjmuję.

Pytanie kolejne - jakie jest graniczne zużycie gładzi cylindra, które wymagało by już szlifu? Bo u mnie na pierwszym (najbardziej zużytym) jest 0,07mm różnicy między fabryczną górą, a powierzchnią roboczą.
JuloKrk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-06-2012, 08:22   #10
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
Domyślnie Odp: Popychacze zaworów

Cytat:
Napisał JuloKrk Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jakie jest graniczne zużycie gładzi cylindra, które wymagało by już szlifu?
Wieczorem luknę do instrukcji...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.