![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
Witam. Jako że mój Transit ostatnio stwierdził, że dmucha już nie w wydech, a w skrzynię korbową, w dolot i takie tam, to postanowiłem zrzucić głowicę, sprawdzić wtryski, zmienić pierścienie. Ot serwis wiosenny (tu wtawić dużo bluzgów). O ile wiem już jak ma się sprawa z pierścieniami, bo po nalaniu oleju napędowego w cylindry z 3 spieprza dość szybko a z 2 i 4 wolno, a z 1 nic, no to zasadną wydaje mi się być zmiana pierścieni.
Natomiast uwagę moją przykuły różne popychacze. Wsadzone były w takiej kolejności jak widać na foto. 4 inne, 4 inne, ale pomieszane dość konkretnie. Tzn wymiarowo są takie same, ale jednak... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]()
Szkoda, że nie zrobiłeś diagnostyki silnika jak Bóg przykazał - trzeba było pomierzyć ciśnienie w cylindrach. To jest obiektywny test jego stanu.
Nigdy nie widziałem takich popychaczy z kołnierzem...
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
Pomiar cisnienia nic by mi nie dal. Wiadomo juz bylo ze pierscienie do wymiany, a glowica i tak jest do sprawdzenia osobno.
A popychacze - lepiej zostawic jak byly, czy poprzekladac te z kkolnierzem na ssace a bez na wydechowe czy tam odwrotnie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
To dosc oczywista sprawa i tak jest zrobione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak samo sruby glowicy, kolektorow, wtryskiwacze itd ;-)
Teraz pytanie, którego się trochę wstydzę, ale robię ruski remont, nie będę szlifował cylindrów, tylko zmienię pierścienie. Czy da się bezproblemowo zdjąć miskę olejową i odkręcić korbowody od wału na silniku w aucie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]() Cytat:
Nie wszystkie śruby mocujące miskę są identyczne, przy tylnym simeringu wchodzą one nie w żeliwny korpus, ale w jego aluminiową obudowę - trzeba je bardzo delikatnie dokręcać, bo można zerwać gwint.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 21-06-2012 o 11:37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]()
Trudny dostęp to moje dugie imie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie no, damy rade jakos. A kwestia wkrecania srub w aluminium - nawet te wkrecane w zeliwo przy msce przeciez trzeba z umiarem dokrecac, bo inaczej sie miska odksztalci i zanda uszczelna tego nie ogarnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Spoko, pod tym wzgledem ogarniam samochody Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj dowiedziałem się, że wszystkei wtryskiwacze są do śmieci. To ja się teraz zastanawiam jak to jest, że ten samochód jeździł na 1 prawiesprawnym wtryskiwaczu i na 1 szczelnym cylindrze... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
Zgredzik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ford::average
![]() Zarejestrowany: 30-07-2011
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,5D 4CC
Rocznik: 1993
Postów: 70
|
![]() Cytat:
Cytat:
W każdym razie miska jutro już opadnie na dół Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc i tłoki powyjmuję. Pytanie kolejne - jakie jest graniczne zużycie gładzi cylindra, które wymagało by już szlifu? Bo u mnie na pierwszym (najbardziej zużytym) jest 0,07mm różnicy między fabryczną górą, a powierzchnią roboczą. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,998
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |